Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 40 |
Mobilspel
Pågående | 20 018 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-05 11:47 | |
![]() | Vad jag drömde i natt I natt drömde jag att jag satt på en badstrand någonstans utomlands tillsammans med två andra personer. Efter en liten stund ser jag vad jag tror är en jättestor val simmande i vattnet. Valen ser dock mest ut som en jävligt stor sten med en massa mossa på. Efter ett tag visar det sig att det inte alls är ngn val utan skalpen på en jävligt stor tant som börjar gå upp ur vattnet mot stranden i sällskap med sin gubbe, båda iklädda badkläder. Under tiden dom går mot stranden krymper dom från sina runt 30m till normal storlek. Efter dem kommer en massa stora krabbor och ryska turister i konstiga gummibåtar. Min hjärna bjuder mig med jämna mellanrum på helt störda saker. Jag tycker det är rätt kul men samtidigt så undrar man ju varför den valde att sätta ihop just den drömmen. Tidigare har jag även drömt att jag blivit jagad genom skogen av en flock stora gråa gäss med huggtänder där min enda räddning var att hoppa upp i en björk. I en annan dröm har jag även kommit till insikten att jag var Jesus eftersom jag hade en liten pinne med vit gegga längst ut på som gav mig krafter. Pinnen förvarade jag i en ICA-påse samtidigt som jag sov på flaket i en röd pick up. Ngn som känner igen sig? | |
Krösamajja | 2008-05-05 13:07 | |
![]() | haha, stackare =( Själv vakna ja i morse av att gubben väckte mig, ja lipade tydligen, hade en mega jobbig dröm =( | |
Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-05 13:18 | |
![]() | Måste ju kännas konstigt att vakna av att man gråter men inte veta varför. Brukar nog inte reagera så starkt då jag nästan bara har bra drömmar. En gång drömde jag dock att jag var i Venedig och att jag åkte gondol. Jag stod upp i båten och om jag inte satte mig ner skulle jag slå huvet i en bro. Bron kom närmare och jag fortsatte att stå upp och visst slog jag huvet i bron. Jag vaknade av en jävla smäll och märkte att jag satt upp i sängen och hade drämt huvet i väggen. Kändes rätt konstigt... | |
Krösamajja | 2008-05-05 13:21 | |
![]() | Haha, du knaprar inte lite svamp innan du lägger dig. Knas drömmar du verkar ha =) | |
zimba - Ej medlem längre | 2008-05-05 13:26 | |
![]() | Apan, Jag tror att du är Sveriges svar på Stephen King.. | |
Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-05 13:26 | |
![]() | Räknas kantareller? Men det är ju lite det jag undrar över. Inte svampen då alltså men om det är vanligt. Är det många som blir förvånade över allt jävla tokeri som hjärnan hittar på under natten åt en? | |
Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-05 13:28 | |
![]() | Hur menar du Zimba? Har Stephen också slagit huvet i väggen lite för hårt? | |
zimba - Ej medlem längre | 2008-05-05 13:30 | |
![]() | Ja visst förundras man... =) Dina drömmar verkar iof vara i särklass. haha | |
vindsus86 | 2008-05-05 13:33 | |
![]() | för ett par år sedan hade jag två skumma drömmar. den ena var att någon från ett chatrum på aftonbladet fått för sig att han skulle leta upp folk från chatten och döda dem. han var visst kannibal. i drömmen. och jag spionerade eller nåt på honom då han just dödat någon kvinna.. och det var så äckligt.. för han hade flått kroppen så det bara var ett skinn.. ett skinn som han försökte klä på sig samtidigt som tre-fyra kvinnor satt på knä runt honom på golvet, sträckte upp armarna mot honom och försökte slita åt sig bitar av skinnet. vilket resulterade i att skinnet hade märken i sig som såg ut ungefär som då stumpbyxor gått sönder. ett intryck som förstärktes av att kvinnan som skinnet kom från var ganska liten och denna mannen var väldigt lång och muskulös, så skinnet räckte inte till. minns tydligt hur han liksom försökte kämpa på sig det med dedär kvinnorna på knä runt sig. det var en ganska otrevlig dröm. en annan konstig dröm jag hade runt samma tidpunkt var en där jag var i afrika eller något och hälsade på i ett läger eller vad det nu var för missbildade barn. eller om det var ett barnhem eller så. det var iaf utomhus med små hyddor. iaf... barnen.. var som sagt missbildade. ingen vanlig missbildning. nej, nej.. utan de hade någon sjukdom som gjorde att de långsamt förvandlades till... stubbar. det växte upp stora stubbar ur ryggarna på dehär barnen. och jag minns hur en kvinna ledde runt mig där på detta stället för att förklara lite vad de gjorde och så.. och jag minns hur vi kom fram till en slipmaskin och kvinnan lugnt förklarade att "och det är här som vi slipar barnen varje dag." och så såg jag hur de höll upp ett barn mot denna slipmaskinen samtidigt som det lät... ja, som när man slipar en planka eller nåt. mysko dröm. | |
vindsus86 | 2008-05-05 13:35 | |
![]() | drömde syrran hade aids och skulle dö en gång också. jag kunde dock rädda henne om jag fångade färgglada såpbubbleliknande saker som flög omkring i luften. jag vaknade mitt i drömmen, men satt i min säng i mörkret och tyckte mig se färgglada bubblor även då jag var vaken. så satt och famlade efter dem i någon kvart eller så tills jag insåg att allt varit en dröm. | |
Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-05 13:42 | |
![]() | Hahaha, stubb-barnen är ju en skitgrym dröm. Speciellt att det är så praktiskt att man kan hjälpa dem genom att slipa på dem också. Aftonbladetkillen-drömmen verkar ju sjukt obehaglig dock. Fy fan, den skulle jag inte vilja ha. Verkar som att vi är medlemmar i samma klubb i alla fall :) | |
emmylicious | 2008-05-05 13:44 | |
![]() | Jag drömde en gång att jag flög flygplan och planet var på väg att krascha, vilket det även gjorde - samtidigt ramlade jag ner på golvet och slog huvudet i väggen. | |
vindsus86 | 2008-05-05 13:48 | |
![]() | jag är lite nyfiken på jag drömde den natten för två år sedan då jag skickade ilskna sms till ett ex i sömnen, tog bort saker från mitt halsband (hade ett halsband med en bob marley-grej på.. till höger och vänster om denna hade jag ungefär fem pärlor i olika färger. jag hade det på mig då jag somnade och när jag vaknade var pärlorna på halsbandet, men bob marley-grejen som var i mitten låg bredvid mig. och pärlorna måste ha tagits bort och satts tillbaks för att jag skulle kunnat få loss bob..^^) plockade isär min mobil i typ 5 delar eller något plus att jag hade sträckt mig ut ur min loftsäng till en hylla som stod en bit bort och tagit en dalahäst från hyllan som jag låg och höll om då jag vaknade. och ja. ytterdörren var öppen också. | |
emmylicious | 2008-05-05 13:49 | |
![]() | skickat sms har jag också gjort i sömnen, rättskrivna såklart :) | |
Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-05 14:07 | |
![]() | Haha, nu har vi ju snart en riktig klubb här :) Trevligt att få sällskap så man inte behöver känna sig ensam. Jag är jäkligt imponerad av att ni klarar av att utföra saker i sömnen. Speciellt det där med att montera isär halsband och mobiltelefoner låter ju rätt avancerat. Ja, skicka sms också så klart, haha. Fast nu när jag tänker på det så har jag faktiskt haft en hel del för mig i sömnen också. Jag har inte tänkt på det så mycket men sen såg jag ett program på femman och insåg att "oj, det där gör ju jag". Programmet handlade om folk som hade sex i olka former och grader i sömnen. Det har hänt mig rätt många gånger att jag börjat hångla med personen jag delar säng med. Jag har vaknat av att personen hånglar med mig och tänkt att det var ju trevligt att väcka mig på det sättet. Sen har jag fått reda på att det var jag som började. Fast jag verkar ha en del spärrar ändå, det har bara hänt med personer som jag vet att det är ok med så det har aldrig blivit ngt jobbigt av det. I programmet var det en kille som i princip gav sig på allt och alla när han sov, verkar jävligt jobbigt. | |
vindsus86 | 2008-05-05 14:12 | |
![]() | bra försvar för våldtäktsmän. "ni kan inte fälla mig för det där, för jag sov faktiskt." | |
Taka | 2008-05-05 14:12 | |
![]() | Jag drömde av någon konstig anledning att just The Boss ringde och frågade om han fick låna ett par gitarrer av mig, vilket ju är konstigt tänkte jag, för inget kunde väl ha hänt hans 52:a telecaster? | |
mamman - Ej medlem längre | 2008-05-05 14:14 | |
![]() | Jag brukar ha många konstiga drömmar, men kommer inte ihåg någon nu. Vet en gång när jag vaknade och var skitarg på min kompis och var sedan arg ett tag innan jag kom på att det hon "sagt" som gjort mig arg var i drömmen... | |
Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-05 14:14 | |
![]() | Det var faktiskt det som var en del av programmet. Det varierade väldigt mycket i hur aktiva dom här personerna var. Några låg på stadiet 'gulla med flickvänen i sömnen' medans andra inte verkade ha några spärrar alls och verkligen lyckats ställa till det. Kommer inte ihåg vad tillståndet hette dock. | |
Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-05 14:18 | |
![]() | Ngt annat skitjobbigt är ju när man drömmer att man är kär i ngn. Man vaknar med känslan av att man är kär i ngn och saknar denne men inser sen att personen inte ens finns i verkligheten. Det är jävligt orättvist... | |