Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 20 826 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:02 | |
![]() | Frölunda får dra sig ur elitserien i ishockey | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:03 | |
![]() | "Ursprungsbefolkningen i Nordamerika" - 12 stavelser Nej tack | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:04 | |
![]() | inget mer "la cucaracha" på musiktimmarna! | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:05 | |
![]() | Fast det är ju lite skevt med Frölunda Indians ändå. De borde byta logga till en bild på en indier istället. | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:06 | |
![]() | Gandhi-hockey :) | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:06 | |
![]() | Det var inte meningen att använda två frågetecken där uppe förresten. Gud vad aggressivt det ser ut. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:07 | |
![]() | Svenne är typ en sjukt tråkig person utan förmåga till eget tänkande, gör som alla andra och åker till Ullared. Tror att kebab är en krydda och deltar i Mysmatchen med chips som heter "Kebabdrömmen". Blatte håller jag med om beror på vart det sägs och av vem. Iofs samma med svenne. | |
Lill-IT | 2011-11-02 22:08 | |
![]() | Man får ju inte säga same heller: www.resume.se/nyhete...ba ka-same/ | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:09 | |
![]() | Sylvia borde skaffa sig samma abonnemang som den där samen: – Jag var på fjället när de ringde på min mobiltelefon och förstod inte vad de menade. | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:13 | |
![]() | vilken täckning liksom | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:14 | |
![]() | Jo, klart att ordet svenne är en förolämpning när det sägs av folk som verkligen menar det som en förolämpning. Man kan bli lika kränkt av att bli kallad svenne som blatte, menar bara att det ur ett större perspektiv inte är en förolämpning på samma sätt eftersom det är mer status att vara svensk än att vara invandrare. Lite som att man i USA kan skämta om att någon är så himla "white" medan det är lite svårare när det handlar om någon "black". På samma sätt är det ofta mindre kränkande att bli kallad spinkig än att bli kallad fet, för att det är mer status att vara smal. Samma sak med lång och kort. Därmed inte sagt att man inte får bli kränkt ändå. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:19 | |
![]() | Precis. Tycker det är där man visar vart man står om man blir mer förolämpad av att bli kallad svart än vit, generellt. Då kanske man kan ta indian lika skämtsamt som svenne. Fast man måste tydligen utgå från historien och det förstår jag men snark ändå. | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:24 | |
![]() | Fast det behöver inte alls visa var man står. Det handlar väl mer om att man är medveten om att något "anses" mer kränkande än något annat? Jag skulle t.ex. ha mycket lättare att fråga om någon har gått ner i vikt än att fråga om någon har gått upp i vikt. Inte för att jag tycker att det generellt sett är bättre att gå ner i vikt, utan för att jag vet att det "anses" vara det. | |
Incidental - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:27 | |
![]() | Gandhi-hockey- höhöhö | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:28 | |
![]() | Jo, det har du rätt i. Samhällsbilden spelar in. Jag tycker bara det säger något när en nidbild av en svensk på en kaviartub är okej men inte en av en östasiat på en godisförpackning. Hur länge kan man fastna i historien? Jag kanske inte får säga något eftersom jag är svensk men nutiden spelar också in. Om inte annat för framtiden. | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:32 | |
![]() | Kalle på kaviartuben är ju ingen nidbild. Den är ju tecknad utifrån ett fotografi på VD:ns egna son. Kinapuffkinesen är däremot en karikatyr. Stor skillnad på: skepchick.se/files/2...9/ kkvr.jpg och pepparkorn.blogg.se/...42 5077.jpg tycker jag. Sen är det ingen som har sagt att svenskar inte får säga nåt så den behöver man inte köra med, imo. | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:33 | |
![]() | Men jag vet inte, svenskar kanske känner sig kränkta av Kalle på tuben? | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:37 | |
![]() | jag känner mig så kränkt att jag brukar gå till mangelrummet bara för att klämma åt grabbjäveln lite extra och få ut det sista ut tuben | |
Perra92 | 2011-11-02 22:37 | |
![]() | Tintin i Kongo blev ju "frikänd" i Belgisk domstol som att den speglade rådande tidsanda. Det är detsamma med negerboll och ortnamn som tex Negerbyn. Det är inget nedvärderande i det. Dagens unga ser inte ordet neger så laddat som de som upplevde KKK och kravallerna i USA. Fazers bilder på godis borde också finnas kvar då de snarare är konstverk från en svunnen tidsepok. Indian är väl ingen i Sverige som använder som skällsord. | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-02 22:44 | |
![]() | lol. indianer är så jävla listiga. | |