Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade9
Mobilspel
Pågående21 543

Forumkategorier

Användare Inlägg  
frvib2010-11-09 21:35
Antal inlägg: 431

Kan du länka till någon studie som visar att stretchning är totalt bortkastat i sammanhanget? Studien som jag länkade till, och föregångsstudien, indikerar att det kan finnas en nytta att stretcha.

Ronny822010-11-09 21:41
Antal inlägg: 109

Ja, de där vetenskapliga studierna är nog svåra att få till då orsakerna till tillståndet är olika och att "försökspersonerna" inte följer instruktionerna till fullo eller rent utav skiter i dem efter några dagar. Misstänker att ni är läkare eller studerande eftersom ni går in på vetenskapliga studier.

Många kvinnor går ju i olämpliga skor högklackade med dålig dämpning, andra tränar i för dåliga skor (löpning m.m) en del andra styrketränar för hårt utan att stretcha tillräcklig. Sedan finns de dem som är för feta etc.

Skärgårdsbon2010-11-09 21:41
Antal inlägg: 136

Fick information igår om att foppatofflor INTE är bra att använda när man har hälsporre. Lite märkligt då det kan kännas lite skönare gå med dem, men läkren avrådde min svägerska som drabbats av hälsporre.

Fibbels Fru2010-11-09 21:43
Antal inlägg: 108

Har åxå haft hälsporre sen många år tillbaka...OCh det gör verkligen enormt ont. Efter ett tag med de smärtorna börjar man belsata fel för att undkomma smärtan med ryggproblem som följd.
Jag träffade en duktig sjukgymnast som tejpade min rygg (underbart!!)och ordnade en remiss till ortopedtekniska!
Där gjorde dom avgjutningar av fötterna och så fick (!?!)jag då mina helt underbara innersulor som jag placerat i ett mycket bra Ecco-skor!

JAG SVÄVAR PÅ MOLN!! Det känns som om jag kan "gå hur långt som helst" vilket jag ofta gör i mitt jobb som undersköterska.

Och jag tror inte ett dugg på "foppa"-tofflor eller Crocs. De har inget stöd för fötterna och fötterna liksom flyyyter ut.

Nej, ett bra inlägg i ett par ordentliga skor. Och helst aldrig gå utan skor...

honkan012010-11-09 21:43
Antal inlägg: 264

det visar att på 8 v kanske det finns en viss effekt men att efter 2 år är den obefintlig..visst...intre ssant hade varit en jämförelse med ortopediska inlägg alt tejpning..och i så fall om tidsförloppet förkortats..i långa loppet är ju ändå utfallet i stort sett samma oavsett intervention..

honkan012010-11-09 21:46
Antal inlägg: 264

o ja jag är sjukgymnast o har jobbat alldeles för länge...

Zoracona2010-11-09 21:48
Antal inlägg: 3

Honkan har helt rätt, tejp i fem veckor och därefter ortopediska inlägg. Det hjälpte mig efter att ha haft riktigt ont i två månader.

Saxon_x2010-11-09 21:49
Antal inlägg: 306

Hur som helst så kan det aldrig vara fel att stretcha försiktigt, om det nu inte förvärrar så kan det ju bara vara nyttigt, mina hälsenor har alltid vart för korta och har hälseneinflamation på den andre och som sagt hälsporre på den andre, och det beror antagligen på dåliga skor samt att jag inte rört mig tillräckligt sista åren, blev iaf lite bättre med iläggsula samt strumpor med dämpning och sådana där geleinlägg för hälen.

Sawadi Ka - Ej medlem längre2010-11-09 22:06
Antal inlägg: 42

Hehee, går i foppisar hemma. Vore de inte så fula och opraktiska nu till vintern så skulle jag helt klart bara gå i dem - de är betydligt skönare än de där fotriktiga Scholl o Reeboks jag har... :/

Nåväl, hälinlägg, stretchning och bara gå (tills det gör ont (igen)) är det jag kan göra alltså. So it'll be.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?