Spelrum
Giraffen | 12 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 14 |
Mobilspel
Pågående | 21 200 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ewaleena - Ej medlem längre | 2006-04-01 10:18 | |
ska inte forumet kunna läsas av alla? Varför måste flera av trådarna här på forumet förstöras? Dels av helt meningslösa inlägg, som inte har ett dugg med tråden att göra, eller med könsord, sex, snusk, mord, död och allmänt vidriga inlägg som gör att inläggen blir oläsbara för våra yngre medlemmar. Är det kul att förstöra bra/roliga/intressanta trådar för oss andra? | ||
Elvegris | 2006-04-01 16:56 | |
Nu, vet jag inte vilka trådar du syftar på, men den allmänna tendensen i dagens samhälle är väl att gränserna hela tiden förskjuts till att acceptera mer och mer hela tiden. Så om tillgången till Internet finns (utan speciell progrmvara som hindrar vissa sajter och sökord m.m) så hittar väl dagens ungdom de det vill. Jag tror att de trådar som de hittar på Betapet är beskedligare jämfört med övriga forum för ungdomar. | ||
25 to Life - Ej medlem längre | 2006-04-01 18:04 | |
Ta ett axplock ur dagliga kommunikationer på lunarstorm och språket på den här sidan bleknar snabbare än vampyrer i solljus. | ||
Zizzi | 2006-04-02 10:07 | |
Så det är bara att acceptera då, menar du , 25 to Life? Nä, jag håller med ewaleena att vissa trådar här på forumet har en tendens att spåra ur och jag anser att vi bör anmäla dessa personer, som helt klart bara är ute efter att chockera och provocera, till de som ansvarar för Betapet. Har vi tur så blir de bannade härifrån. | ||
Bror Mu - Ej medlem längre | 2006-04-02 13:17 | |
Men hallå, samhället består väl inte bara av kristna bulltanter? Det blir förbannat tråkigt om det bara är präktiga gladochtrevlighets-fundam entalister som skriver här. En del människor är rätt otrevliga, tex jag. Kan man inte hantera det här eller nån annanstans i livet kan man ju lägga ner verksamheten direkt. | ||
Legobiten | 2006-04-02 14:26 | |
Jag är beredd att hålla med Bror Mu. Könsord och oprovocerade grova svordomar kanske inte hör hemma här men det har jag heller aldrig sett. Att folk blir upprörda när t.ex Pastorn skriver hur kvarsittning är en bra bot för dyslexi förstår jag inte. Hur man kan ta sånt på blodigt allvar övergår mitt förstånd. Tycker att det var ett väldigt humoristiskt inlägg och det är tråkigt att döda humorn och den uppenbara ironin med en massa smileys o.s.v. Tycker att folk borde kunna skilja på höger och vänster utan att behöva ha en grön och en röd strumpa. Läs mellan raderna! | ||
ewaleena - Ej medlem längre | 2006-04-02 15:09 | |
kolla tråden "två svåra val" så kanske du kan hålla med, till viss del i alla fall, Legobiten. På slutet handlar vart och varannat val om sex, snusk och ord som åttaåringar kanske förstår, men inte alltid. Det kunde ju vara trevligt om man kunde undvika i alla fall de värsta sortens ord, just med tanke på småttingarna.. | ||
Nemi | 2006-04-02 15:34 | |
Vi forumadmin försöker kolla runt så mkt vi kan, hittar vi något som inte hör hemma här så tar vi bort det. Har man blivit medlem här så har man accepterat våra regler och följer man inte dom så åtgärdas det. | ||
monk - Administratör | 2006-04-02 15:42 | |
Ewaleena: Nu vet jag inte vilken ålder du syftar på med "småttingar", men jag kan garantera dig att dagens "småttingar" skriver betydligt värre saker på Lunarstorm än vad du kan hitta här på Betapet. Om du känner att detta forum har för låg "nivå" för dig behöver du ju faktiskt heller inte läsa det. | ||
Nemi | 2006-04-02 15:44 | |
Sen så är internet internet, folk skriver lite som de vill. Vi kan inte leka censur eller bestämma över andra. Man får själv välja vad man vill läsa och skriva om. Som jag har märkt är det de seriösa trådarna som folk skriver mest i. | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2006-04-02 15:54 | |
I den där tips-innan-du-frågar-tråd en du startade Nemi, kanske du även skulle kunna tipsa om att man kan kolla i FAQ:n? Många frågor som ställs här är ju faktiskt besvarade där. | ||
ewaleena - Ej medlem längre | 2006-04-02 16:03 | |
har jag sagt något om "låg" nivå?? jag tycker bara att det är synd att folk ska förstöra roliga trådar genom att skriva massa som inte hör hemma där eller bara uttrycka sig med snusk. | ||
25 to Life - Ej medlem längre | 2006-04-02 16:51 | |
Vad är roligt för fröken ewaleena då ? Humorn har en ganska vidd bredd där folk som tur är uppfattar den olika. Om du sitter en lördagskväll med ett glas vitt och skrattar dig till tårar till buskishumor på fyran är din ensak, men om folk vill sprida lite ironi och sarkasm här så behöver det inte behandlas som det vore en farsot som sveper in över den annras allt för torftliga trvisamheten här där damer i klimakteriet sitter och rynkar på näsan. Sen får du ju förstå att det smyger in en del "sjuka" grejer i en tråd där folk har två val, dels är tråden uppe i ett par hundra svar du, dels går tråden ut på att man ska ställas mot väggen. Om man nu skulle få välja på att äta en bulle eller en semla skulle tråden kanske tappa lite i intresse, men vad vet jag. Kram 25 | ||
odin - Administratör | 2006-04-02 16:51 | |
Tyvärr är det ju så människor beter sig, och man bör kanske försöka acceptera det till viss del. Vet inte om det går att komma ifrån. Man får göra det bästa för att rensa upp helt enkelt, men det räcker inte alltid. | ||
Zizzi | 2006-04-02 18:48 | |
Man kan ju vända på ditt "resonemang" också, 25 for life. Om folk vill sprida lite hyfs och vanlig artighet här så behöver det inte behandlas som om det vore en farsot som sveper över den annars alltför torftliga otrivsamma tillvaro här som finniga tonåringar anser ska utgöra en standard. I tråden "två svåra val" behöver det inte smygas in "sjuka saker" för att den ska anses rolig och/eller klurig. Menar du att enda sättet att ställas mot väggen måste innehålla funderingar kring sex eller mord? | ||
25 to Life - Ej medlem längre | 2006-04-02 19:06 | |
nej, men att dom bör accepteras till viss grad | ||
Pastor Green - Ej medlem längre | 2006-04-03 01:02 | |
Här måste jag omedelbart komma till ewaleenas undsättning. Det finns helt säkert olika alternativ att välja mellan utan att hemfalla åt sodomi, snusk och blasfemi. Jag menar: vart jag mig än i världen vänder tvingas mina ögon falla på skändliga bilder. Nyligen avlade jag ett besök i huvudstaden, att nyttja tunnelbanan är som att besöka Reperbahn eller Red light District, eller för den delen Patpong i Bangkok. Företag är som billiga prostituerade, som söker sälja sina förkastliga prudukter med hjälp av blottade kroppar, människor bräker ljudligt om privata ting i de däringa cellulära telefonerna. Med obehag måste jag konstatera att jag känner mig visuellt och verbalt antastad. Kan vi inte enas om en sodomifri zon?! | ||
slick sixty | 2006-04-03 02:28 | |
jodå herr pastrami, den sodomifria zonen, den finns i det för oss odefinierade utrymmet mellan din dator och ytterväggarna på ditt hus (utgår jag ifrån). får jag föreslå att du håller till nånstans där istället? för övrigt borde du väl vara rätt härdad om du vandrat runt i alla de områden du räknar upp..? | ||
vulcan | 2006-04-03 10:59 | |
den här tråden är ju riktigt rolig! ;-) | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-04-03 20:56 | |
verkligen. fortsätt så. | ||