Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 56 |
Mobilspel
Pågående | 20 585 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
monk - Administratör | 2009-03-25 10:51 | |
Hjälp Betapet att testa nya spelrummet Som vissa märkte så uppstod det vissa problem efter att vi uppgraderat spelrummen igår. Vi har nu skapat ett "Test-rum" som ligger längst ner i spelrumslistan. Där kan ni hjälpa till att testa det nya spelrummet och rapportera ev. fel. Rummet är kopplat mot "Papegojan", så de spelarna syns aktiva i testrummet. Framför allt är det er med Mac som vi vill köra hur det fungerar att spela i test-rummet. T.ex. om det går segt att ladda in spelplanen eller ordkontrollen. Om ni hittar problem får ni beskriva hur de uppstår, vilket operativsystem ni har (PC eller Mac) samt webbläsare och version på webbläsaren (T.ex. Safari 3 eller Internet Explorer 7). /Tack :) | ||
lejonmix - Ej medlem längre | 2009-03-25 10:54 | |
tjena Monk. Kan man inte lägga en länk om detta på startsidan? Samt, skulle jag inte veta bättre skulle jag tro att operativsystem var lika med om man har PC el MAC av din text;) sorrie... inte lå mig=) Skitbra jobb annars. Dom som gnäller menar nog inte att gnälla, det blir som för en hund. Den vet inte att den låter gnällig. Förresten älskar jag hundar. | ||
emmylicious | 2009-03-25 11:22 | |
Det enda "problemet" för mig var väl att texten man skrev var blå, inte bara ens namn. Inget problem, men lite förvirrande :) Och poängen visades i samma röda färg som ens namn. Har väl varit två olika röda nyanser förut? Antar att det bara är sånt småfix :P | ||
sanlin | 2009-03-25 13:31 | |
Har inte Mac men kan testa där ändå.Hade mindre text än vanligt i spelets chatt + att om man ville pausa spelet så såg jag inte pausrutan i mitt spel utan det var bara motspelaren som såg den. Testar o kollar om det är annorlunda i testrummet.Och så kommer ju tråden fram lite mer nu så att den syns! :) | ||
sanlin | 2009-03-25 13:41 | |
Var inte så många som vågade spela i testrummet visst.Inte ens orankat vågar nån komma in i.Svårt att testa då....Får väl återkomma senare då. :) | ||
vindsus86 | 2009-03-25 15:45 | |
vad är det för ändringar som gjorts i testrummet då, annat än att det ser lite flängt ut(all text är i fetstil vilket den ju inte var innan)? | ||
kitteh - Ej medlem längre | 2009-03-25 15:58 | |
är det bara som jag tror men det verkar som folk helt enkelt inte hittar vägen till testrummet..? nåt sätt att ge det mer synlighet - placera ovanför giraffen, t ex? =D | ||
monk - Administratör | 2009-03-25 15:59 | |
vindsus86: Som jag skrev innan vill vi att de som upplever problem berättar vilken webbläsare, versionen på webbläsaren, samt om man kör PC eller Mac? | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-03-25 16:34 | |
"Återstående brickor" funkar när man spionerar. Rummet tar längre tid att ladda verkar det som? Man får se en procent-mätare i stället för att det pausar vid raden "Ansluter till spelrummet...". Kanske innehåller mer, eller inte cacheas än. Windows XP (sv) på Intel PC Internet Explorer 7 (sv) | ||
Malla13 | 2009-03-25 17:18 | |
Hej! Jag gick in nu för att testa men jag kunde inte se hela spelplanen. Jag såg inte den nedersta delen så jag kunde inte se mina spelbrickor och inte skriva till min motspelare. jag har xp och internetexplorer7 tror jag..jag är inte så hemma i detta, men är ändå ganska säker. Mvh Malla | ||
katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-25 17:21 | |
vad allt segar sej nu när man går in på olika sidor hmm i spelrummen då | ||
vindsus86 | 2009-03-25 17:28 | |
"problemet" för mig med att allt var i fetstil visade sig i firefox. | ||
katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-25 17:29 | |
Odin var gör du med servern | ||
monk - Administratör | 2009-03-25 19:07 | |
Det där med att man inte kan se hela spelplanen ska vara fixat nu! testa gärna och återkom... | ||
kitteh - Ej medlem längre | 2009-03-26 11:51 | |
Hur framskrider uppgraderingsprojektet? Jag väntar ivrigt men det testas inte alltför flitigt, va..? Det syns åtminstone inte att nån är inloggad i testrummet och om det speglar Papegojan så är det inte många där ändå. Kunde det gå att lägga upp testrummet på en synligare plats? Kanske det skulle hittas av fler då (nu är ligger det så långt nere att det helt säkert finns folk som missar att det alls finns där). Ja, det var bara en hypotes... | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-03-26 19:13 | |
Nollan är inte det antalet spelare som är i testrummet. Det finns just nu cirka 25 där, och 21 av dem spelar. | ||
DennisPlz | 2009-03-27 12:53 | |
Najs! Oavsett om ni anpassat det för Mac eller inte, så funkar det nu i en 64-bitarsmiljö (...som i sin tur kör 32-bitars flashplayer, jag vet), vilket det _aldrig_ gjort hittills. Tackar! Då kanske jag kan skrota 32-bitars Firefoxen snart :) | ||
odin - Administratör | 2009-03-27 13:08 | |
Konstigt dock att det inte funkar i 64-bit miljö tidigare. Flash player är extremt buggig, trist... | ||
betarbetaren | 2009-03-27 18:29 | |
Jag har testat och jag har en Mac (iMac med OS 10.4.11, Safari 3.2.1). 1. Det tog väldigt lång tid (30 sek) innan man fick en spelplan med poängrutor på. 2. Varje drag som man lägger tar lite längre tid än vanligt att registreras (2-3-sek). 3. Ibland rullade inte listan till höger fram när ett drag var gjort. Man fick rulla upp själv. | ||
Mimikryp | 2009-03-27 19:04 | |
Vad är det man ska vara vaksam på förutom om det går segt att ladda? Vad är det som ska testas? Är det samma regler och ordlista som i till exempel Giraffen? Samma statistik? | ||