Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade68
Mobilspel
Pågående21 438

Forumkategorier

Användare Inlägg  
HataGais - Ej medlem längre2006-12-26 15:58
Antal inlägg: 12

Avstängning
Vore det inte rimligt med ngn form av förklaring vid avstängning av konto. eller är det bara jag som är dum i huvudet och inte har förstått att man icke ska ifrågasätta sådant?

odin - Administratör2006-12-26 16:03
Antal inlägg: 7442

Kallar man folk för "fitta" osv så är man värd en avstäning. De flesta vet nog själva vad de gjort.

Om du tror vi bedriver dagisverksamhet här så tror du helt fel.

Ibland kan det dock bli fel, men i ditt fall var det helt rätt. Dessutom har vi inte tid att ge alla förklaringar stup i kvarten.

Beter man sig som man bör mot sina medspelare råkar man givetvis inte ut för denna typ av problematik.

HataGais - Ej medlem längre2006-12-26 16:22

Man tackar för snabbt svar. Fittutbrottet var iof berättigat, men det är en annan historia.

Angående dagisverksamheten så får den benämningen stå för dig, vad jag har med det att göra förstår jag inte.

Anser dock att det borde gå ut ett mail eller liknande till berörd spelare att kontot har stängts av. Men jag kan förstå att övervakarna inte har tid med detta då det skulle ta för mycket tid av deras spelande.

Subjektiviteten är så klart rådande, men kort fråga. Hur rapporterar man en övervakare? Är det till dig du allsmäktige bokstavsgud eller har man helt enkelt skitit i det blå skåpet då?

SheDeVille2006-12-26 16:49
Antal inlägg: 2243

Ett utbrott är aldrig berättigat - det tyder bara på dålig självkontroll. Den kommentaren kan f ö stå för hela ditt inlägg ovan, Hata Gais. Ditt inlägg är blott och bart oförskämt mot alla som lägger ned massor med ideell tid på denna sajt.

Är man så missnöjd som du finns bara en sak att göra - stäng själv ned dina konton.

HataGais - Ej medlem längre2006-12-26 17:36

Att vräka ur sig smädesord är kanske inte det mest konstruktiva sättet att visa sin irritation på, men ett ganska mänskligt drag. Kan förövrigt säga att det var ett mycket kontrollerat och kortvarigt utbott om det nu skulle vara av intresse.

Om jag nu trampade på en öm tå angående övervakarnas spelande ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Var ju aldrig meningen att du skulle ta åt dig på det sätt som gjordes, även om jag inte kan annat än småle åt min hole in one så att säga. Tänk på en sak SheDeville, utan alla spelares ideella tid hade du aldrig kunnat känna den lyckliga känslan över att vara lite förmer, lite bättre och lite viktigare. Dock gör många övervakare mycket nytta och visst skulle det inte funka utan er.

Jag är inte överlag missnöjd vilket du insinuerar, jag ifrågasätter endast bannings-förfarandet samt undrar hur man anmäler en övervakare. Så om du inte har några synpunkter kring det tycker jag du borde lägga din kraft på något annat än att komma med icke-svar och mindre påhopp.

odin - Administratör2006-12-26 18:07
Antal inlägg: 7442

Brukar du skrika "fitta" till folk omkring dig när du går omkring på stan? Om inte bör du kanske fundera på varför du gör det här. Att skrika smädesord för sig själv inte riktat mot någon är helt OK och gör det gärna på din fritid. Att kalla någon annan för fitta är så långt ifrån OK man kan komma.

Och ja man anmäler övervakare till mig jag allsmäktige bokstavsgud. I ditt fall är det ju dock svårt att ta något du säger på allvar när du sitter och försöker försvara att du kallar folk för fitta. Hade du i alla fall visat ånger hade vi kunnat diskutera det hela, har gett folk chansen som gjort liknande förut, men du visar ju inte ens ett uns av ånger.

De flesta spelare här beter sig faktiskt helt normalt så vi har inget problem att administrera deras idella tid.

flinger2006-12-26 19:02
Antal inlägg: 1342

Det tar ju ändå några sekunder att skriva och skicka i chatten, så jag tycker väl att HataGais och andra borde hinna besinna sig innan de vräker ur sig skällsord. För övrigt: Gillar man inte de regler som finns så är inte lösningen att bryta mot dem utan att byta forum.

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-12-26 19:11
Antal inlägg: 2977

Plus vi kjan ej se din mailadress utan bara ditt användarnamn.
Allrtså kan vi ej skicka ett mail till dig!

China Doll2006-12-26 21:20
Antal inlägg: 342

Man ska BARA skriva sånt i chatt och i forum som man skulle kunna säga till en människa personligen - öga mot öga! Tänk på det när ni skriver och chattar - att vi faktiskt också måste respektera varandra!

Ett vänligt litet råd bara så blir det roligare för alla att vara här på betapet . . . . :)

Stor julkram till er alla!

HataGais - Ej medlem längre2006-12-27 04:36

För att göra det hela lite enklare och tydilgare så numrerar jag såväl frågor som reflektioner

1. Det är väl klart att inte jag eller ngn annan går omkring på stan och skriker fitta. Jag är den första att kritisera psykreformen, ideologiskt som praktiskt.

2. Man tackar för friheten att skrika vad man vill för sig själv.

3. Att häva ur sig ett midre lämpligt ord vid en suspekt förlust må vara korkat, men kanske inte staffbart. Vad vet jag, det är eran show.

4. Jag har inte vräkt ur mig ngt dumt i chatten, inte ngt ogenomtämkt via pm och inget otrevligt direkt mot en motspelare förutom vid nämnt tillfälle.

5. Tsarraz, du tillför inget till tråden då jag ifrågasätter bannings-förfarandet och inte de regler ni spelar efter.

5. Stor julkram till dig också Chinadoll, som tidigare sagts var det varken i forum eller i main-chat som ngt yttrades. Och ja, jag hade kunnat sagt det jag sa till berörd spelare personligen. Vilket jag nog hade sluppit om det hade varit en irl-situation då situationen aldrig hade inträfat.

6. Tack för ditt svar angående övervakar-frågan Odin. Det är alltså till dig man anmäler maktmissbrukande plussare, om dom mot förmodan skulle finnas. Jag tackar för ditt svar på min fråga även om den var inlindad i både bresaola och parma-skinka. Hur som haver, jag vill passa på att berömma dig för ditt jobb med betapet. Utan dig hade denna tråd aldrig existerat.

7. Eftersom jag inte fick möjligheten att yttra mig i den så kallade fitt-frågan är det bara pinsamt att du ens tar upp det som ett rimligt alternativ. Om det nu skulle ha funnits en möjlighet att yttra sig vid en eventuell avstängning hade jag ju aldrig skrivit mitt första inlägg.

8. Jag är nöjd över att veta att man anmäler tveksamma övervakare till dig du allsmäktige bokstavsgud. Ateist som jag är, lär aldrig det ske.... men intressant frågeställning var det iaf. Håren drogs åt, ryggarna kurades och giraffen skrattade.

9. Jag står inte vid cykelstället imorgon, men om du vill odin så är jag där för din skull.

10. Glöm punkt nio så blir det lugnt ett tag iaf.

geupp2006-12-29 22:21
Antal inlägg: 3843

att du orkar

jezz782007-01-03 10:54
Antal inlägg: 50

vi är väll i allafall alla någerlunda vuxna eller????? har man inte fattat att f.......ta är en vacker sak , och om man använder det som ett skällsord så kan man inte vara speciellt mogen......... lev och lär

y not2007-01-05 13:44
Antal inlägg: 9014

Nyss avstängd och återtagen tack vare att det finns åtminstone en övervakare som respekterar mig och sslagitsw för att jag skall få föra fram mina åsikter. aLLTSÅ HELT ENLIGT (var det Voltaire eller Churhill som sa) Jag står inte ut med dina åsikter, men skulle gå i döden för din rätt att uttrycka dem.

Visst flörstår ajg att det finns skäl att stänga av, men och att det inte finns tid och ork att lägga ner på alla bråkstakar. Då är det kanske bättre med devisen att ett och annat "justitiemord" för att få undan de flesta problemen. Det är ju ingen rättstat det gäller.

Men jag tycker ändå att det skulle finnas en motivering till att man blir avstängd, och som man skall kunna svara på. Sen hoppas jag att en övervakare själv inte har möjjlighet att sstänga av utan att det behövs minst tv¨å helst tre för att få en bedömning så att det inte rikerar att bli personligt.
Men samtidigt är ni väl helt eller nästintill helt ideella och så jag klagar inte. men tycker inte det var kul att helt plötsligt vara utkastad. Men men....
Vi fårr se om jag åker ut lika snabbt igen ;)

Nemi2007-01-05 13:57
Antal inlägg: 5952

Vi är inte orättvisa :)
Vi diskuterar ofta våra handlingar med varandra.
Du hade fått ett mail med en varning som du inte hade svarat på, vilket det fanns en uppmaning att göra. Sen så skrev du något som för 99% av befolkningen är rätt provocerande i en tråd.
Vi har fått förklaring om det nu och du är hjärtligt välkommen tillbaka.
Du kommer inte bli avstängd om du inte beter dig illa, och vi skickar som sagt (oftast, om det inte är något solklart saboteringsfall) varningar innan detta sker :)

y not2007-01-05 14:10

jag hade inte sett att jag fått ett mejl. Min presentation har stått där i två år och detta var mitt första mejl, nu när jag kom in igen såg jag var det annonseras om det.
Uppenbart är det alltså det jag skrev som 99% av befolkningen uppfattas som provocerande som var själva anledningen, men för dubbetydligt att ha som orsak. Det är intressant. För det är väl inte förbjudet att provocera och utmana folks tänkande här?
Men jag har fått ett alldeles utmärkt förklaring av Vulcan och jag respekterar både ert arbete och er sajt,
Men man kanske skulle tjacka spikskor och listigt dra iväg

DailyExpress2007-01-05 16:01

Jag skulle gärna vilja ha fått en förklaring e-postad till mig när mitt tidigare konto blev avstängt rakt upp och ned. Även nästa konto som jag skapade för att kunna kommunicera med en övervakare stängdes av rakt upp och ned utan förklaring.

Den förklaring jag till slut fått var att jag hade använt samma ip adress som någon annan som bråkat och de helt ankelt antagit att det var samma person. Jag tycker det är ett felaktigt och farligt antagande med tanke på att de flesta sitter bakom firewalls och proxys.

Jag väntar fortfarande på svar om detta är någon form av policy. Lite nervöst att spela då eftersom
jag inte har koll på de som befinner sig på samma nät.

Nemi2007-01-05 17:43
Antal inlägg: 5952

y not:
synd att du inte såg att du fått ett mail. det står på sidan när du har loggat in. Givetvis är det inte förbjudet att utmana tänkande men att skriva
i forumdelen seriösa ämnen i tråden "Sömnig bakom ratten"
"varför inte ett helrör eller ett bra tjack att dela resan med. Det piggar alltid upp ;)" var kanske inte helt lämpligt. Även om du lade dit en smiley.
Vi har nu förstått att du antagligen implicerade spelaren Helröret och att ordet tjack tydligen betyder tjej (?).
Avstängningar går att häva efter förklaring från spelaren (avstängning sker inte om vi fått förklarande svar via mail som vi önskar när vi varnar) och detta har skett i ditt fall.
Jag tror inte att du är någon ond person som försöker provocera herr y not,
men varken jag eller de flesta andra känner dig och därför tolkade vi övervakare så objektivt vi kunde.
Jag är glad att det redde ut sig fort och att du är tillbaka i gejmet :)

nina733 - Ej medlem längre2007-01-05 18:58
Antal inlägg: 4346

Daily...
Du har fått svar från mig i tidigare mail vad det var som hände.
Jag är glad att allt har löst sig =)

y not2007-01-05 19:54

Exemplet Daily visar på att det skulle vara en fördel att när man blir avstängd direkt visa anledning och en svarsmöjlighet. jag tycker inte det skulle vara något svårt att implementera.

Tjack=brudar, ögon, amfetamin, stöld

Mitt svar var direkt på Helrörets uppmaning om hög musik och kraftig sång för att hålla sig vaken när man kör. Och då kunde jag inte hålla fingrarna i styr. Det lär nog bli fler gånger ;) Jag är sån

DailyExpress2007-01-05 19:58

nina733...

Nja, löst sig har det väl inte riktigt. Kontot är fortfarande låst. I och för sig kan jag lika gärna köra vidare på detta nu, eftersom rankingen snart är den samma som innan.

Jag väntar dock fortfarande svar på om risken finns att oskyldiga användare stängs av eftersom de kommer från samma ipadress som en bråkstake. Det kan bli en hel del konton det om användarna sitter bakom ett större företags firewall.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?