Spelrum
Giraffen | 46 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 38 |
Inloggade | 85 |
Mobilspel
Pågående | 21 251 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
corrina1 | 2007-01-23 01:25 | |
Ang FUSK!!!! Jag tycker att man mer och mer märker att folk använder sig av ord, som dom inte har den blekaste aning om vad det står för. Och efter lite hörsägen och rykten, så fann jag till min stora häpnad en FUSKSITE. (med mkt snarlikt namn) Kommer dock inte skriva ut namnet på den här. Jag undrar: 1: Hur kul är det att vinna på fusk? 2: Gör ni admin´s ngt för att denna site ska stängas ? (Med hänvisning till deras namn). Jag blir så ledsen när jag upptäcker sånt här. Vi alla är väl ändå här i huvudsak för att detta är kul ? Kram i natten..;) | ||
wordfreak | 2007-01-23 01:33 | |
1. Inte alls...Man ska ju visa att man kan å då tycker jag inte att det borde kännas bra om man vet att man egentligen inte kan! 2. Är inte admin men jag tycker att de borde göra nåt åt detta! | ||
lelou - Ej medlem längre | 2007-01-23 02:18 | |
Hm.. jag vet inte hur vi ska kunna stänga en annan site på nätet? Vi jobbar för denna sida, Betapet är privatägd och vi har således inga befogenheter över att stänga andra sidor på nätet. Fusk är inte tillåtet på Betapet, och de som misstänks för det blir kontaktade. Har man misstankar gällande detta så kan man kontakta en av oss, så tittar vi närmare på frågan. Sen ska man inte tro att alla fuskar bara för att de lägger ord som är ovanliga, eller som de inte själv kan förklara. Vi har en del mkt bra spelare på betapet som även spelar irl, och lägger ord som är svåra. Att man inte kan förklara vad något betyder kan helt enkelt innebära att man snappat upp ordet från nån match i historien. Även om det kan tyckas seriöst snack, så hör denna tråd hemma i Frågor, därför flyttar jag den dit. | ||
corrina1 | 2007-01-23 04:52 | |
Så klart att jag inte tror att alla fuskar, var inte alls det jag skrev!!! Men jag fortsätter detta i en privat konversation med dom har har betapet. domänen. | ||
Baader - Ej medlem längre | 2007-01-23 05:02 | |
Det finns ett oändligt antal trådar i det här ämnet, visst förekommer det fusk - och visst har jag varit högst övertygad om att då och då stött på någon som använt sig av program. (Fått vredesutbrott, blivit avstängd och nästan tvingats söka läkarvård pga skenande blodtryck). Men spelet är, särskilt på den slumpade banan, såpass komplext att en maskin knappast löser alla problem. Vet man inte hur och var man ska lägga de där bokstavskombinationerna är det inte mycket värt. Att inte kunna betydelsen av ett ord är verkligen ingen bra måttstock hursomhelst. Personligen kan jag lägga en handfull sådana ord i en följd - utan att för den skulle fuska (hårddisken är för länge sedan full, jag kan inte längre lära mig fler betydelser och jag vet inte ens om jag har lust). Och så kan man slutligen påminna om vad som kan hända om man försöker släcka ner en sajt. Bla har en viss utrikesminister tvingats avgå efter sådant försök. | ||
Knevert - Ej medlem längre | 2007-01-23 07:15 | |
Jag håller med Baader. Men det är mer tröttsamt att grundlöst bli anklagad för fusk hela tiden än folk som fuskar. Tror inte det är speciellt många som fuskar nån % kanske. Jag kan inte betydelsen av hälften av orden jag lägger, Utan man snappar upp ord här och där. Jag känner inte behovet att kunna betydelsen av alla hundratusentals ord som finns. | ||
Radagast | 2007-01-23 08:03 | |
(1) Man behöver inte kunna betydelserna av orden om man inte vill. (2) De som utan väldigt starka indicier anklagar andra för fusk är ett större problem än fuskarna. Jag har själv blivit anklagad för fusk ett flertal gånger och slutade spela här ett tag när siten var ny för att jag tröttnade på otrevliga motståndare. (3) Jag tror att rätt få fuskar, däremot är det svårt att som nybörjare förstå hur många ord som lite mer erfarna spelare kan. Det finns nog många som kan alla ord med <= 4 bokstäver och flera som kan alla med <= 5 bokstäver. | ||
Vanvård - Ej medlem längre | 2007-01-23 09:29 | |
"alla" är en rätt skrämmande tanke. Själv gör jag som knevert och snappar upp en bunt nya ord då och då, det där ordpluggeriet ni IRL-nördar håller på med är för mycket skola och tyska glosor över. | ||
Romans | 2007-01-23 10:13 | |
Det där att haka upp sig på konstiga ord som motståndaren inte kan förklara betydelsen av, är nog lite vanskligt. Jag har spelat mycket och länge, och lägger emellanåt OXER, HYL och JE. Jag har fortfarande inte en susning om vad dom betyder... Jag gissar att dom som fuskar gör det för att det viktigaste för dom är att vinna. Ungefär som dom idrottare som dopar sig. Fast här får man inga VM- eller OS-medaljer. ;-) | ||
Nemi | 2007-01-23 10:30 | |
corrina1: Jag tror inte att odin/monk/claw kommer ge dig ett annat svar än det förträffliga som lelou skrev. Som sagt, fusk är inte acceptabelt, vi jobbar aktivt för att få bort de som spelar orportsligt. Men de flesta som vi får in anmälningar på om det spelar (efter en analys) reko. Jag själv spelar inte särskilt mycket eller avancerat och jag kan än dock en hel del ord som jag inte har en jäkla aning om vad de betyder :) Vad gäller betapet.com:s ansvar för att få bort sidor med fusktips osv, tja, det betapet.com kan göra är att ha regler samt uppmana till rent spel. Precis som lelou skrev :) | ||
Radagast | 2007-01-23 11:36 | |
"alla" betyder kanske inte 100% men rätt nära på. Jag har aldrig glospluggat fyrorna eller femmorna men har genom att spela många matcher mot bra motståndare, inklusive Frank, lärt mig nästan alla - varje gång det i en match dyker upp ett ord jag inte kan slår jag upp vad det betyder. Dagens Nia i Svenska Dagbladet kan jag också rekommendera, den har tätat många luckor. | ||
david_i | 2007-01-23 14:22 | |
Finns Dagens Nia i internetversionen av tidningen? Tycker den är rätt kul att syssla med men det är inte ofta jag läser eller köper SVD. | ||
MellonCollie | 2007-01-23 17:39 | |
Är det fusk att sitta och bläddra i saol när man spelar? | ||
Legobiten | 2007-01-23 17:43 | |
mm | ||
Knevert - Ej medlem längre | 2007-01-23 18:33 | |
Är det fusk att ha Horace Engdahl i knät när man spelar? | ||
bernst | 2007-01-23 18:36 | |
Ganska meningslöst att bara sitta o bläddra. Och inte kan det väl kallas fusk att bläddra. | ||
HammerSound - Ej medlem längre | 2007-01-24 00:22 | |
kan admin hitta nåt antiprogram mot fusket? de vore ju nåt..*L* *förklarar krig mot alla Trastar..* en egendomlig grej e ju att det är genomgående mkt unga spelare som fuskar.. vill de int lära sig nåt? fattar int grejen.. vill man nå nåvart så ska man väl vilja vara närd att lära sig av det som varit? fan.. unga därute.. lär av oss o bygg vidare! | ||
HammerSound - Ej medlem längre | 2007-01-24 00:32 | |
samt.. vem lärde er språket? ni unga som tror allt är er begåvat...? vars fick ni orden ifrån? ni föddes ju inte med alla stavelser i 1 hölster precis.. var varsam om era ord.. o hur ni använder dem. | ||
Radagast | 2007-01-24 08:01 | |
Om någon nybörjare skulle fråga mig om det är OK att bläddra i SAOL eller titta i listornar över tvåor och treor under spelets gång så skulle jag tillåta det. | ||
Legobiten | 2007-01-24 11:51 | |
Så länge man har tre försök på sig gör inte en ordlista vid sidan om kanske inte så mycket. Det enda effektiva användningsområdet borde väl vara att hitta ordsammansättningar. Om t.ex. BLAD ligger så kan man slå på ordet och se att man kan förlänga det till BLADMAGE om man inte redan var bekant med det ordet. | ||