Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 21 139 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hottiz | 2007-04-19 23:34 | |
hur spelar man för att komma upp i 2000+ i ranking? ser många i hög ranking spelar standad o normal...(tanken går till ordprogram) snacka fritt här. | ||
tildus71 - Ej medlem längre | 2007-04-19 23:46 | |
man bara spelar på. en dag lossnar det. alla orden bara finns där. Det finns de som blockar spel för att det är taktiskt att blocka motståndaren. Själv gör jag så ibland men öppnar lika ofta då jag vet med mig att jag då kan få in rullningar och höga poäng på andra vis. Dessutom tycker jag man lär sig av att se på motståndare hur de lägger brickorå tänker till. Många många är orden jag lärt mig genom att se på motståndaren eller bland mains rullar..som azteker...vem visste om det innan beta?? inte jag iaf.. ordprogram är inte tillåtna och det är inte något som är särskilt utbrett, det blir trist att vinna med hjälp i längden, det är ingen som helst utmaning längre om man låter ordprogram lägga. många har spelat i flera år både här å på andra sajter. Många spelar Irl både i tävlingar och på träning. Dessutom så finns det folk som studerar och arbetar med yrken som har ord som aldrig används i för en del tack vare att de har andra yrkes grupper. | ||
levakdörB | 2007-04-19 23:49 | |
hottiz, då föreslår jag att du besöker scrabbleträningen i Umeå, där bland annat andre ling huserar (17:de rankad i Sverige just nu). En fråga för personer över 3000 i rateing måste de väl ändå krävas något annat än ordprogram? Kanske en simulator som spelar matchen för dem? De över 4000 tusen måste få hjälp direkt från Gud? Du har spelat här i 2 år, och anklagar varenda kotte över 2000 för att använda ordprogram. Har du inte lärt dig någonting under din tid här? Spelar man målmedvetet disskuterar scrabble så kommer man stiga i rateing, än mer om man pluggar ordlistor. Till skillnad från spelare som spelar för det är roligt, men uinte har någon tävlingsinriktan i sitt spelande Japp jag är bitsk möjligen lite elak, men jag tycker att ditt inlägg inte är något att hänga i julgranen. Sedan käns det som att den här frågan har ältas hur många gånger som helst! Kan människan bygga en atombomb så borde 2000 i rateing på betapet inte vara så svårt! | ||
ingson | 2007-04-20 00:04 | |
Några enkla tips: 1.Undvik tidsnöd (sitt bla inte och leta efter rullningar) 2.Vakta på 3x rutorna 3.Ägna lite tid att spionera på 3000+ hetsmatcher,man lär sig många korta användbara ord. 4.Försök få rotation på brickorna (utom ev blanka) Om jag pratar i nattmössan får ni gärna rätta mig. Mina tips bygger på känsla och erfarenhet, jag kan inte styrka dem matematiskt. | ||
levakdörB | 2007-04-20 00:11 | |
4 värdefulla grundtips! Som jagitne ska bryta ner o gå in djupare på... | ||
Knevert - Ej medlem längre | 2007-04-20 02:38 | |
Har du luktat på en kapsyl hottiz? För du snackar i nattmössan. Intelligent att anklaga 5000 personer för fusk på en gång. Mer än hälften av topp 100 listan lirar irl, Och det skulle ju vara synnerligen idiotiskt att komma och spela irl om man fuskar. Då visar det ju sej direkt. | ||
Militärbyxa - Ej medlem längre | 2007-04-20 05:18 | |
Hur lyckas man spela i två år och ha en ranking på strax över 1000 är den naturliga motfrågan. | ||
__Andreas__ - Ej medlem längre | 2007-04-20 06:39 | |
Mjo. Hottiz inlägg är i vanlig ordning - trots dess korthet - lika dimhöljd som slaget vid Lützen 1632. De högrankade ska enligt honom spela "standard och normal". Nu orkar jag inte kolla exakt, men det är nog väldigt få topprankade som spelar normaltid. | ||
Mouche - Administratör | 2007-04-20 08:08 | |
För att komma upp i en relativt god nivå i ranking krävs enbart och allenast en sak: Man spelar bra! Vart dina tankar går Hottiz är något som få, om ens någon, är intresserad av när de glider iväg som de gjorde här ovan i din fråga! Precis som det sagts av andra spelare i den här tråden så är det många spelare av "hög kvalité" som spelar här och jag förstår mycket väl om de tar illa upp av att se saker som det du skrev. Har du misstankar om fusk gäller samma sak för dig som för alla andra här: Anmäl det till övervakare eller till abuse! Mouche | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2007-04-20 08:10 | |
Eftersom man enligt hottiz får snacka fritt i den här tråden tänkte jag prata lite om akvariefiskar. Jag är lite sugen på att skaffa en eller ett par små fiskar, och helst då i en klassisk rund skål. Något speciellt man bör tänka på? Jag har aldrig haft fiskar förut, så jag är nybörjare på området. Tacksam för alla tips. | ||
bananafish | 2007-04-20 08:42 | |
Rund skål är väl ändå inte särskilt fint? Ett redigt rätblock ska det vara, finns runt 20 liter i storlek, då är de inte så skrymmande att man måste möblera om hela rummet för att få plats. Jag hade problem med alger i början, men när jag flyttade akvariet så att det inte fick direkt solljus och införskaffade lite växter försvann det nästan helt. | ||
grönöga - Ej medlem längre | 2007-04-20 09:19 | |
En rund skål är (anser jag) snyggare, men det är svårt att sätta dit syrepump, ser inte så bra ut... Man kan välja att skippa pumpen och då istället byta lite vatten dagligen för att syresätta vattnet, sen kommer vi till det där med doppvärmare som också är lite knepigt på ett runt akvarium. Men det beror ju även på var du placerar akvariet och vilken innetemp du har och om den är konstant, det kan gå att skippa den beroende på vad du väljer för fiskar. Det stora +:et med ett runt akvarium är att det är så mycket lättare att göra rent. Lycka till *oavsett vilken modell du väljer..* /grönis =) | ||
pappapelle | 2007-04-20 09:59 | |
Nu är ju jag lite novis på området men känns inte doppvärmare lite förlegat? Det finns väl microvågsugn i de flesta svenska hem idag. Jag kanske lever i en drömvärld? Jag tycker nog att runt känns trevligare än fyrkantigt. | ||
andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2007-04-20 10:40 | |
Ehm, om vi bytte ämne nu... Runda skålar är enligt akvariefanatiker och fiskfolk sett lite som djurplågeri. Dom är för små och nästan helt omöjliga att få en bra biologisk balans i. Guldfiskar och övriga fiskar man brukar se i sådana där runda skålar skitar ner aldeles för mycket för volymen vatten det är i en sådan skål. Det är dock en myt att fiskar blir galna i runda akvarier. Ju större akvarie du har, desto lättare är det att sköta. Har du en jääättestor skål så behöver du ha filter i det, och några tåliga växter. Dessutom väldigt tåliga fiskar, typ kardinaltetror, neontetror eller guppy. En fisk på max 3 cm ska ha 2 liter vatten. 5 cm, minst 5 liter, 7 cm minst 10 l... Bananafish har tydligen lyckats med ett litet akvarie, så visst går det, men man bör nog fundera några gånger på det. Läs på på fisksidor. Köp helst inget akvarie mindre än 100 liter om du inte vill byta vatten flera ggr i veckan och få en bra balans i miljön. Små skålar bör du byta vatten i nästan dagligen. Lycka till :) (och kanske detta borde ha en egen tråd!) | ||
HumbleBug | 2007-04-20 12:16 | |
Scrabble är som sex - man måste experimentera mycket. Om man låser fast sig vid en metod så lär man sig inget nytt och det hela blir det attans tråkigt i längden. | ||
vulcan | 2007-04-20 13:02 | |
Jaså? Jag har hört att wam-bam-thank-ya-mam-scra bble kan vara väldigt effektivt och roligt, särskilt när man spelar hets. | ||
Knevert - Ej medlem längre | 2007-04-20 15:26 | |
Jag ger min spelstil på slumpat epitetet "Kamikaze scrabble", Och för att byta ämne igen hur många övervakare krävs det för att skruva i en glödlampa? | ||
Måns_E | 2007-04-20 15:48 | |
Standard och normal är vad som används IRL. När man bevittnar IRL-matcher så tycker man inte att det är så konstigt att de spelarna har en rating över 2000. | ||
coupland | 2007-04-20 16:32 | |
jag känner en guldfisk i en rund skål som är jävligt bra på betapet. | ||
IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-04-20 17:01 | |
Jag vill "varna för"/"uppmärksamma på" att guldfiskar är väldigt aktiva och störande djur. Brukade tidigare vakta grannarnas guldfisk Helmer under både sport- och påsklov. Helmer bodde då i sin runda skål ovanpå min tv. Varje kväll då jag vid tiotiden skulle spela kvällsscrabble på Betapet började Helmer retsamt och högljutt flytta på gruset. Detta framkallade grusstörningar i mitt tankemaskineri och jag rasade rejält i ranking under de så kallade "Helmerveckorna". Avslutningsvis en liten forumfråga till administratörerna: Om jag skulle vilja starta en "Till minne av Helmertråd, ska denna placeras under frågor - då jag har svårt att minnas honom, eller seriösa ämnen? | ||