Spelrum
Giraffen | 9 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 13 |
Mobilspel
Pågående | 21 338 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
steglitsen | 2007-07-09 23:35 | |
Vilka fågelnamn godkännes ? Jag vet att Betapet inte bestämmer men varför godkänns tofsmes (såg det på en rullning precis) men inte lappmes eller pungmes som jag försökte med igår ??? | ||
Nemi | 2007-07-10 00:03 | |
Vi följer svenska scrabbleförbundets regler,dessa kan du läsa om här: www.scrabbleforbunde...;I temid=73 | ||
y not | 2007-07-10 08:15 | |
Intressant kan även vara att följa den här diskussionen www.scrabbleforbunde...ph p?t=1053 samt www.scrabbleforbunde...ph p?t=1046 Du kan med andra ord påverka att *LAPPMES kommer med | ||
Huvudtvätt | 2007-07-13 12:28 | |
Här har du lite fåglar som är godkända: Alfågel Alförrädare Alka Alkekung And Andrake Backsvala Beckasin Bergfink Berglärka Berguv Bivråk Biätare Björktrast Blå Kärrhök Blåhake Blåkråka Blåmes Bläsand Bläsgås Bofink Brun Glada Brun Kärrhök Brunand Brushane Buskskvätta Busk Bändelkorsnäbb Dalripa Domherre Dopping Drillsnäppa Dubbelbeckasin Duva Duvhök Dvärgbeckasin Dvärgmås Dykand Ejder Enkelbeckasin Entita Fasan Fink Fiskgjuse Fiskmås Fisktärna Fjällabb Fjällpipare Fjällripa Fjälluggla Fjällvråk Flugsnappare Fältpiplärka Gamfalk Garfågel Gjuse Glada Gluttsnäppa Gransångare Gravand Grissla Grå Flugsnappare Grågås Gråhakedopping Gråhäger Gråsiska Gråsparv Gråtrut Gräsand Grönbena Grönfink Gröngöling Grönsiska Grönsångare Gulsparv Gulärla Gylling Gås Gärdsmyg Gök Göktyta Hackspett Havssula Havstrut Havsörn Hornuggla Hussvala Hämpling Härfågel Härmsångare Hök Hökuggla Höna Jaktfalk Järnsparv Järpe Kaja Kanadagås Kattuggla Knarr Knipa Knölsvan Koltrast Kornknarr Korp Korsnäbb Kricka Kråka Kungsfiskare Kungsfågel Kungsörn Kärrhök Kärrsångare Labb Ladusvala Lappsparv Lappuggla Lavskrika Lira Ljungpipare Lunnefågel Lärka Lövsångare Mes Morkulla Mosnäppa Myrspov Mås Nattblacka Nattskärra Näktergal Nötkråka Nötskrika Nötväcka Ormvråk Orre Ortolansparv Pilfink Pilgrimsfalk Piplärka Prutgås Pärluggla Rapphöna Ringduva Ripa Rosenfink Roskarl Råka Rödbena Rödhake Rödspov Rödstjärt Rödvingetrast Rördrom Rörsångare Salskrak Salskrake Sidensvans Sillgrissla Silltrut Silvertärna Siska Skarv Skedand Skogsduva Skrattmås Skräntärna Skvätta Skärfläcka Skärpiplärka Smålom Småskrak Småskrake Småspov Småtärna Snatterand Snäppa Snösparv Sommargylling Sothöna Sothöns Sparv Sparvhök Sparvuggla Spillkråka Spov Stare Steglits Stenfalk Stenknäck Stenskvätta Stjärtand Stjärtmes Stork Storlom Stormfågel Stormsvala Storskarv Storskrak Storskrake Storspov Strandpipare Strandskata Strömstare Sumphöna Svarthätta Svartmes Svärta Sånglärka Sångsvan Sädesärla Sädgås Sävsångare Talgoxe Tallbit Talltita Taltrast Tita Tjäder Tobisgrissla Tofslärka Tofsmes Tofsvipa Tordmule Tornfalk Tornseglare Tornuggla Trana Trast Trut Trädgårdssångare Trädkrypare Trädlärka Trädpiplärka Turkduva Turturduva Tärna Törnskata Törnsångare Uggla Vaktel Varfågel Videsparv Vigg Vråk Åkerhöna Ägretthäger Ängspiplärka Ärla Ärtsångare Örn | ||
andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2007-07-13 20:07 | |
Jag har minsann rullat GRAVAND och STORLOM! Sådetså. (ja detta var enbart skryt). | ||
steglitsen | 2007-07-13 21:25 | |
Tackar !!! Urvalet verkar vara något slumpartat?!? Inte bara vanliga fåglar. | ||
Majalis | 2007-07-14 10:53 | |
t.ex. finns det bara tik inom vissa hundraser enl betapetreglerna! | ||
Majalis | 2007-07-14 10:55 | |
Äsch! Dum kommentar! så slipper nån annan säga det! | ||
Huvudtvätt | 2007-07-14 12:46 | |
Jag måste ändå säga att SAOL lyckats rätt bra med fåglarna om man jämför med andra områden. Listan jag kom med är inte på nåt sätt komplett - jag bara sökte på ett antal(svenska) fåglar och skrev upp de som fanns. Nästan alla jag sökte fanns i ordlistan. Missade bland annat: Emu Pingvin Pelikan Struts Albatross Kondor Kivi/Kivifågel | ||
Huvudtvätt | 2007-07-14 12:46 | |
Anka | ||
Perpersa - Ej medlem längre | 2007-07-14 13:18 | |
Papegoja å ara! :D | ||
y not | 2007-07-14 17:50 | |
är lira en fågel. trodde det var ettt turkiskt myntslag. | ||
y not | 2007-07-14 17:51 | |
och ett musikinstrument | ||
ingson | 2007-07-15 18:19 | |
och ett sätt att göra av med lönen | ||
Perpersa - Ej medlem längre | 2007-07-15 18:48 | |
eller tjäna in den... | ||