Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade67
Mobilspel
Pågående21 338

Forumkategorier

Användare Inlägg  
urbio - Ej medlem längre2007-10-29 16:02
Antal inlägg: 64

Topplistan
Det slår mej, när jag studerar topplistan och vilka speltyper de som ligger i toppen väljer, att en mkt tydlig majoritet endast spelar hets(gäller dock inte riktigt alla).
Detta faktum tycker jag talar för att snabbhet är en egenskap som blir viktigast när det gäller att ta sig högt på listan, vilket jag vidare inte anser vara den egenskap som självklart borde vara mest förknippade med måttet på skicklighet i denna typ av ordspel.
För mej blir det lite tidstypiskt att i den enda topplistan låta sig imponeras av "skickliga racerspelare"!
Jag säger härmed att jag tycker det vore trevligt med en lista för hets/stresspelare och kanske en annan för snabb/normal.
Inser väl att jag nu kommer att mötas med argumenten typ, varför bry sig om topplistan, andra förändringar prioriteras osv vilket jag får acceptera.
Personligen tycker jaj dock att det är svårare att nå en hög ranking i standard snabb/normal än i slumpad hets/stress, vilket väl måste innebära att det finns skillnader i vilka spelegenskaper som krävs.
Därav vore det roligt med en topplista som rangordnar de "eftertänksamma"

af Skamhuvud2007-10-29 18:14
Antal inlägg: 58

Kan hålla med om att det skulle vara intressant med separata listor för slumpad, special och standardplanen + overall (utan uppdelning i tid). Tror dock att platserna skulle besättas av ungefär samma personer om de orkar spela dvs.

Vid ont om tid förstärks ofta skillnaderna mellan en bra och en mindre bra spelare. Därför är det lättare att få högre rank vid hets.

Qrax2007-10-29 18:23
Antal inlägg: 154

Tror det är likadant med slumpat jämfört med standardbrädet. Vid spel om mer poäng förstärks skillnaderna mellan bra och dåliga spelare.

Detta har varit uppe flera gånger förut.

vulcan2007-10-30 10:03