Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 21 355 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
-JK- | 2007-11-23 19:07 | |
Begränsa forumandet Går det inte att begränsa forumandet åt, låt säga, medlemmar som har minst 200 spelade matcher? Så att inte stängda medlemmar i sin iver att spottas spammar forumet med onödiga trollinlägg alltså? | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-11-23 19:30 | |
Jag håller med, har tidigare efterfrågat att man åtminstone inte ska få starta nya trådar innan man t ex varit medlem i en månad, eller kanske spelat tio matcher? Om en ny användare som försöker starta en tråd får beskedet "du har ännu inte möjlighet att starta nya trådar, prova att söka efter en befintlig tråd som handlar om samma sak" så skulle man säkert slippa en hel del "spam". T ex alla trådar som handlar om t ex "varför ökade inte min rating när jag vann?" "varför går inte ordet X att lägga?" etc. | ||
Bitte - Administratör | 2007-11-23 21:02 | |
Men nu är det väl så att "Troll" har en helt annan betydelse i ett forum,, och INTE beror på nybörjares okunnighet,, Och minns ALLA har vi varit nybörjare vad det gäller forumanvändning Bitte | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-11-23 21:27 | |
Ja självklart har vi alla varit nybörjare, men det är inget argument för att förhindra nybörjare från att starta trådar. Att vara nybörjare är en fas som man genomlider under en mycket begränsad period, och det är i denna fas lätt att göra bort sig genom att fråga en dum fråga, som irriterar de personer som redan besvarat frågan 100 gånger tidigare. Genom att skydda nybörjare mot sin egen okunskap kan man alltså minska irritationen samtidigt som man lär nybörjarna vad en sökfunktion är. | ||
Bitte - Administratör | 2007-11-23 21:40 | |
Jag reagerar mest på att JK kallar nybörjare för troll,, sv.wikipedia.org/wik...ne ttroll.. Sedan är det ju trist att de inte ska kunna få ställa sina frågor,, hur ska de annars få svar,, Bitte | ||
emmylicious | 2007-11-23 21:41 | |
har nyligen skapat ett nytt konto och raderat mina gamla, första registrerat 2004. då får jag inte skapa trådar i forumet? tror ni får komma på en bättre lösning än så faktiskt. | ||
emmylicious | 2007-11-23 21:42 | |
och alla nybörjare som faktiskt inte hittar svaret på sin fråga med sökfunktionen, vart ska dom ställa sina frågor? | ||
metapool | 2007-11-23 21:48 | |
Håller helt med Bitte och emmylicious... Jag är själv nybörjare och tycker mest att forumet är ett trevligt sidoprojekt. Dessutom har jag redan fått hjälp med en fråga som jag inte visste svaret på - tack Bitte. Däremot kan jag tycka att byter man nick så borde man inte får skriva inlägg i forumet... haha, vad får jag allt kul ifrån...? | ||
-JK- | 2007-11-23 22:00 | |
Jag tycker fortfarande att man inte borde få skriva i forumet förrns man spelat minst XX antal matcher. Bitte, din länk gav ingenting faktiskt. Jag vet vad troll är och har ALDRIG påstått att nybörjare är troll. Det jag reagerat mot är avstängda medlemmar som öppnar nya konton enkom för att startar trådar där de kastar skit omkring sig. | ||
Bitte - Administratör | 2007-11-23 22:11 | |
Ja det var en helt anna sak och DET står INTE i ditt första inlägg,, för det kan vi vara helt överrens om,,, Men å andra sidan straffar det , de ärliga nybörjarna,, Bitte | ||
Lillråttan | 2007-11-23 22:17 | |
Man måste få vara nybörjare och komma med dumma frågor. Det är upp till de gamla uvarna att bemöta detta vänligt och pedagogiskt, t ex med hänvisning till tidigare trådar. Otrevliga inlägg och oförskämdheter har vi möjlighet att anmäla via abuse-adressen. Det räcker tycker jag. En massa begränsande regler skapar bara andra problem i stället. | ||
-JK- | 2007-11-23 22:33 | |
Borde inte vara svårt att begränsa (tom Ordspel klarade av det, menar jag) att man måste ha spelat minst XX antal matcher innan man kan skriva i forumet. | ||
Bitte - Administratör | 2007-11-23 22:42 | |
Ja och om man är ny och vill fråga ska man INTE kunna det då,, man kan liksom inte dela in de nya i omreggade och vanliga nya,, eller ?? Bitte | ||
Ruatha | 2007-11-24 00:56 | |
Även om man inte spelat mer än tja säg 17 matcher som ett rent hypotetiskt exempel så kanske man tycker att det är skoj att delta i forumet ändå. Om man vill vara särskilja ELIT från AMATÖR kan man ju ha seperata forumflikar för olika antal spelade matcher. | ||
-JK- | 2007-11-24 01:03 | |
De flesta verkar ju skippa forumet ändå, så det är nog inga problem att klara sig rent spelmässigt. (Det finns ju en drös med inlägg som handlar om diverse nybörjarfrågor och folk är ju inte dummare än att de använder sökfunktionen). | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-11-24 01:41 | |
Word -JK-! | ||
odin - Administratör | 2007-11-24 10:16 | |
Jag håller delvis med, men samtidigt tycker jag det är irriterande att man inte får använda forum om man inte lirat X antal matcher. Dock är det mycket troll som du säger, å andra sidan har vi många troll som lirat många matcher. Svår fråga.... krävs lite funderande. | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2007-11-24 15:28 | |
Kan man inte redan när man klickar på "skriv ett inlägg" (eller vad den heter) har en ruta som kommer upp med typ :"har du först sökt i forumet för att ev hitta det svar du söker?" Kanske dåligt ordval men jag tror nog ni fattar.. =) Om man vill begränsa de som stänger konton/blir avstängda så banna deras ipadresser istället.. :D göra nytt hotmailkonto tar ju 25 sekunder och stoppar ju ingen från att fixa ett nytt konto här 5 minuter efter att dom blivit avstängda/ självvalt stängda! | ||
jorma2 | 2007-11-24 17:22 | |
Det var det dummaste förslaget på länge! Det liknar feodaltiden då den som hade mest pengar fick mest att säga till om, fast här skulle det handla om erfarenhet/antal spelade matcher. Det är väl just i början som man har mest frågor att diskutera vad gäller spelandet. Och vad gäller övriga, allmänna diskussionsfrågor bidrar väl alla till debatten med intressanta inlägg oavsett spelerfarenhet. De som spelat längre är väl inte mer "kvalificerade" att tycka till! | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2007-11-24 19:09 | |
vilket förslag var dumt? Mitt eller? | ||