Spelrum
Giraffen30
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade44
Mobilspel
Pågående21 352

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Skogaholm - Ej medlem längre2007-12-07 09:30
Antal inlägg: 85

Saol på CD, julkul för fuskare?
Har noterat att det görs reklam för Saol på CD! Tror ni det finns bättre saker att göra reklam för nu i juletid, om man aktivt vill stävja fusket?

gubbi2007-12-07 09:56
Antal inlägg: 2638

Ditt inlägg förutsätter grundantagandet att om man skaffar SAOL på CD så gör man det för att fuska, vilket jag betvivlar starkt i de allra flesta fall. Jag är övertygad om att de flesta vill ha en SAOL i någon form för att kunna kolla upp/träna/lära sig fler ord före, mellan och efter matcher. Det kan också tilläggas att en del ord som är spelbara endast finns på CD-versionen av SAOL.

Skogaholm - Ej medlem längre2007-12-07 10:07

Tycker bara att det blir lite för tydlig guidning mot ett sätt att fuska, för de som har problem med att uppträda sportsligt. Sen förstår väl jag med att reklamintäkterna måste in osv.!

vulcan2007-12-07 11:12
Antal inlägg: 7666

Vilken misantropisk syn du verkar ha på dina medspelare Skogaholm.

Om det begränsade fusk som förekommer innebar akut fara för liv och hälsa så hade jag väl möjligen åtminstone kunnat ta mig en funderare på dina argument. Möjligen. Men det här känns helt perspektivlöst. Det finns en produkt som många av de 99% av spelarna som lirar helt ärligt har nytta och glädje av att införskaffa. Betapet finansierar sin drift genom reklam. Resultatet av den ekvationen känns helt självklar för mig: Klart vi ska ha reklam för SAOL13-CD:n. Jag har själv skaffat den relativt nyligen och ångrar inte en krona av investeringen.

Släpp dessa fuskfunderingar är mitt vänliga julråd till dig - då tror jag du får ett trevligare spelande och blir allmänt gladare till sinnes när du betapetar. Inte värt att ödsla kraft och känslor på denna lilla minoritet av barnsliga typer.

ordsvall - Ej medlem längre2007-12-07 11:15
Antal inlägg: 425

om fler som har reggat sig här gjorde sig besväret att öppna och läsa i (ja f*n, till att börja med gå och skaffa) saol skulle vi nog höra mindre av detta eviga fuskgnäll.

skogaholm: vilket skulle ditt eget förslag till att "aktivt stävja fusket" vara..?

Bror Mu - Ej medlem längre2007-12-07 11:22
Antal inlägg: 921

Liksom min andliga broder Odin är jag en vän av kapitalismen, och jag tror inte att Odin lägger särskilt mycket moraliska aspekter på vilken reklam som förekommer på sidan.

Saol kanske skapar en och annan fuskare, men kulorna rullar in!

Skogaholm - Ej medlem längre2007-12-07 11:35

Har kommit med massa förslag ordsvall, men ägnar mej inte mer åt att försöka påverka sajten då jag dels insett att jag utvecklats till en ganska avskydd person bland vissa i admin.(ok ni får gärna säga att jag jobbat på det) dels insett att det är svårt att förändra den prioriteringslista som finns när det gäller förändringar(se standardrum tex. som jag efterfrågade för ett 9 månader sedan på ett ytterst vänligt sätt))
För övrigt är jag glad till sinnes Vulcan, och är dessutom mkt tacksam för att Betapet finns! Mitt lilla inlägg var på intet sätt präglat av ngn hatisk hetsjakt på fuskare, Dock var det ett konstaterande att en liten(vet ngn EGENTLIGEN om den är så liten) grupp spelare ges ett tydligt uppslag till att förbättra sitt spelande. Om de hade gjort reklam för/sålt bågfilar på ett fängelse hade nog en del köpt va? Dock givetvis långt från alla, då många hade insett att ett rymmande innebär risk för förlängt straff senare:)

snorklan2007-12-07 11:52
Antal inlägg: 1685

Bara för att vara petig.. Rymmare får inte alls förlängt straff, utan endast de dagar som de vart på rymmen läggs till på strafftiden.

/Besserwisser

Pluttisen2007-12-07 11:53
Antal inlägg: 592

Om jag ska köpa SAOL 13 kommer jag ju inte göra det för att jag funderar på att börja fuska... utan för att lära mej en massa nya ord och därmed kanske bli en bättre spelare.....

Skogaholm - Ej medlem längre2007-12-07 11:55

Absolut! Men det är en viss skillnad i att kunna ha den mer lättillgänglig i datorn jämfört med att sitta och slå i den under pågående spel!

Ruhrgebit - Ej medlem längre2007-12-07 12:08
Antal inlägg: 339

De som verkligen vill fuska kan säkert hitta en väg. Vare sig det finns reklam för saol 13 eller inte på betapet.
Här krävs mer genomgripande åtgärder. Jag föreslår att du skriver till Skolverket och kräver att undervisningen i det svenska språket ska upphöra. På längre sikt förtvinar då kunskaperna, och du slipper kanske se motståndarna lägga kusligt poänggivande drag som inte existerar i din ordbank.

Skogaholm - Ej medlem längre2007-12-07 12:36

Tack för inlägget Ruhrgebit! Det är sådana svar jag vill ha. De som vill ha tag i en bågfil i fängelsena hittar nog en liggandes ändå i nåt hörn!

Skogaholm - Ej medlem längre2007-12-07 12:58

Förresten Ruhrgebit. Jag kan ju inte ringa skolverket och göra som du säger. Då blir det ju fuskigt, då jag gått i skola och lärt mej svenska! Fusket ville jag ju stävja, som du kanske kommer ihåg.

Legobiten2007-12-07 13:05
Antal inlägg: 617

Jag tror att din rädsla är helt obefogad Skogaholm. Varför skulle en fuskare vilja lägga ut massa pengar på nåt som ändå inte ger speciellt bra hjälp för att hitta bra ord? Visst man kanske kan söka mer avancerat på speciella ordändelser men jag tror inte att SAOL13-cd kommer med en anagrammotor. Släpp det!

vulcan2007-12-07 13:16
Antal inlägg: 7666

Men din parallell är ju helt felaktig. I ditt exempel är hela målgruppen mer eller mindre suspekt (intagna på en sluten anstalt). En korrekt överföring av det här till en annan omgivning vore att låta bli att göra reklam för/tipsa om en ny fantastisk grönsakskniv på en matlagningssajt eftersom man misstänker att eventuellt några av besökarna tänker använda den på sambon, svågern eller supkompisen när julfyllan slagit till på allvar, eller vid nästa spritfest. Själv är jag mer lagd åt att instämma i en av salig Sten Bromans favoritmaximer: "Man botar inte sjuka med förbud för de friska"

För övrigt tror jag fortfarande att bara det att du startar en tråd med denna fråga visar att du låter detta lilla problem ta alldeles för mycket energi och uppmärksamhet.

Dina spekulationer kring admins och övervakares inställning till dig är dina egna och just inget annat än spekulationer. Rent allmänt kan jag dock säga att gränsen mellan konstruktiv kritik och gnäll ibland är hårfin. Det som börjar i det förstnämnda kan ibland slå över i det andra om man inte inser när det är dags att släppa bollen och gå vidare till nåt annat. Talar av egen erfarenhet och utifrån min egen personlighet här, men det finns säkert en och annan med samma problem som kan ha anledning att försöka tänka i samma banor.

emmylicious2007-12-07 13:31
Antal inlägg: 4501

Jag brukar ha min SAOL ligga vid datorn ibland, men inte fuskar jag för det..

Skogaholm - Ej medlem längre2007-12-07 13:35

Problemet, Vulcan, är att gnäll lätt utvecklas när ens försynta ursprungsfrågor antingen besvaras med irrelevanta svar eller ej besvaras alls. Men visst det ska bli intressant om Odin tar notis till den lista som florerar ang. standardrum.(för det är väl delvis detta du syftar på rörande min "gnällighet"):). För om små förändringar, önskade av ganska många, ej realiseras kanske det är fler än jag som börjar tala om prestigetendenser osv.

Legobiten2007-12-07 13:40

Men här besvarades din försynta fråga med att det inte kommer bli ett problem. Men dina hjärnspöken verkar aldrig bli nöjd med nåt svar.

Skogaholm - Ej medlem längre2007-12-07 13:44

Hur kommer du att kunna mäta att faktumet att det görs reklam för Saol på Cd inte innebär att antalet som känner sig frestade att utnyttja denna förenklade otillåtna hjälp ökar Legobiten?

Legobiten2007-12-07 13:50

Jag har en Texas Ti-82 från gymnasietiden.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?