Spelrum
Giraffen | 31 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 22 326 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
sa fröken - Ej medlem längre | 2006-03-19 15:04 | |
Jag testade nyligen ett knep för att slippa lägga första draget utan att motståndaren skulle ana ugglor i mossen och eventuellt lyckades det för h*n kommenterade det inte med ett ord. Saken var den att jag behövde en bokstav till (ett n) för att få ut en åtta och mycket riktig fick jag den serverad i motståndarens öppningsdrag. Visst var det en liten chansning men den betalade sig den gången och alternativet hade varit att slänga bort en sgs given rullning så... Antagligen har jag själv spelat mina motståndare i händerna fler gånger än jag anat på nåt nåt liknande knepigt sätt men det man inte vet om lider man ju inte heller av... | ||
dawnie - Ej medlem längre | 2006-03-19 16:59 | |
vad är fegspel | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2006-03-19 19:06 | |
samma som taktik, men det beror på vem du frågar, vinnaren eller förloraren.. | ||
Knodde | 2006-03-19 21:23 | |
Varför skulle man lämna ett bra läge öppet, tycker att det är givet att täppa till om man själv inte har möjlighet att utnyttja läget. Att lämna läget öppet vore lika korkat som om en fotbollspelare gav sjutton i att försöka bryta en passning för att han troligtvis inte kommer att lyckas. Att vissa spel blir totalstängda irriterar mig också, men inte kan man väl skylla motståndaren för det, man är faktiskt två som spelar. | ||
lamaglama | 2006-03-19 22:09 | |
Man märker mycket snabbt om listighet eller fegspel. Listigt är bra och kul och det är väl klart att man inte skall lämna en massa luckor och ge bort poäng i onödan. Ibland måste man täppa till, t ex i lägen där man inser att motståndaren tänker lägga eklesiastikdepartement över 4 röda om man inte vidtar åtgärd. Fegspel är att sitta och vänta ut motspelaren för att kapa åt sig av de chanser han-hon skapar, utan att någonsin skapa något själv. | ||
lamaglama | 2006-03-19 22:17 | |
Ecklesiastik, menar jag ju. | ||
Måns_E | 2006-03-19 22:22 | |
Men alltså om man ogillar stängda spel så får man spela så att det inte blir så. Det beror sällan enbart på en spelare att det blir så. | ||
Zizzi | 2006-03-20 00:01 | |
Jag har spelat i matcher där motspelaren enbart lägger en bokstav här och en där, passar, passar, byter brickor och/eller täpper till. Och även om jag vinner en sådan match så tycker jag att den var otroligt tråkig. Jag kan säga att den personen spelade fegt, jag kan också säga att den personen spelade tråkigt, jag kan säga att den personen spelade taktiskt, men vad jag än kallar det så anser inte JAG att det är ett givande spel, för mej alltså, oavsett om jag vinner eller förlorar. | ||
Måns_E | 2006-03-20 00:22 | |
Jag skulle nog säga att den spelaren spelade dåligt om h*n förlorar ;) Det bästa sättet att inte få ett låst spel är att försöka lägga långa ord i början av spelet. Har man lagt ut några femmor och sexor på sina första drag så blir det oftast inte låst. Men oavsett hur man spelar så går det ju ut på att vinna, och om en del anser att de enklast vinner genom att täppa till och spela snålt så tänker jag inte fördömma det. | ||
vulcan | 2006-03-20 10:02 | |
Jag tror att det de flesta här verkar mena med äkta fegspel ändå inte är något som lönar sig, åtminstone inte mot bättre motståndare. Att det är tråkigt håller jag till fullo med om, men grunden måste ändå vara att folk får spela som de själva vill och kan - så länge de inte använder otillåtna hjälpmedel. Gillar man inte någons spelstil är det bara att nyttja den frihet som ändå finns här att välja motståndare och inte spela med denne någon mer. Att angripa en motståndare för att den spelar fegt/dumt/tråkigt är som jag ser det aldrig rätt. | ||