Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 21 023 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Redatoon - Ej medlem längre | 2006-06-13 09:01 | |
känns som den alltid kommer när det precis blivit 6 bokstäver kvar eller alltid när man suttut med 2 O exempel och lägger ut ett ,då kommer den. | ||
reed | 2006-06-13 13:03 | |
Man kan minska sannolikheten att dra Z när det är obytbart genom att lägga ut så få brickor som möjligt. Om man har en ledning och tror att Z inte går att få ut kan det till och med vara taktiskt korrekt att passa. Vidare är det viktigt att hålla hårdare i O, A, E, R, N och F ju längre partiet går och Z är kvar i påsen. Konstruktivt va? | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2006-06-14 15:55 | |
reed: Så snart Z är obytbart (1-6 brickor) och fortfarande inte dykt upp, så tycker jag att sannolikheten är mindre att man själv drar den än att motståndaren redan dragit den (7 brickor). Tänker jag rätt nu? | ||
Werther | 2006-06-14 17:20 | |
Det kan man inte riktigt säga; det beror ju på motståndarens beslut. Om läget nu är sådant att Z är omöjligt att få ut, så hade ju motståndaren bytt bort Z i förra draget. I ett sådant läge får man snarast jämföra hur många nya brickor motståndaren sist drog med hur många som är kvar i påsen för att uppskatta risken för z. | ||
reed | 2006-06-14 20:43 | |
Ja. Men även med Bamsefars antagande så kan det vara en vettig strategi: Det är 6/13 att dra Z om man lägger ut sex brickor, men bara 1/13 om man lägger ut en bricka (och 0/13 om man passar). Även sannolikheter mindre än 1/2 kan ju vara önskvärda att sänka. | ||
levakdörB | 2006-06-14 21:59 | |
Okej så här är det.. jag hatade Z förut, men jag har lärt mig att leva med den! Får jag Z låter jag den ligga, har jag ett O på brickan, lägger jag undan dem för ett par drag i hopp om att hitta en hakning till Z. Om Z inte går efter ett par drag och det hindrar mig för mycket byter jag bort den i hopp om något bättre (dock inte C som är min nya bokstav). För husefridens skull, ska ni byta bort Z gör det innan det är mindre än sju brickor kvar i påsen! BLINK FLIRT | ||
Midnightlady | 2006-06-16 23:41 | |
Man får tillbaka Z ändå...ingen mening med att byta bort tyvärr. | ||
Blixt Gordon - Ej medlem längre | 2006-06-18 09:52 | |
byta bort z ? Jag föredrar att lägga zebrafink eller zenbuddism, men det där är ju en smaksak. Zebrafinkens läte är faktiskt ganska trevligt, det kvittrar med sitt läte långt ned i halsen. | ||