Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade41
Mobilspel
Pågående21 040

Forumkategorier

Användare Inlägg  
blacky - Ej medlem längre2006-06-29 10:42
Antal inlägg: 772

håller med lelou fullständigt, jag sparkar utan förklaring har i början skrivit en förklaring, men har då fått höra ett och annat om hur feg jag är och till och med att jag är ett as, så nej funktionen finns och det är inget personligt.

Zizzi2006-06-29 11:18
Antal inlägg: 866

Jag skulle kanske kunna tänka mig att använda "sparka"-knappen om det stod något vänligare än sparka.
Jag sparkar ingen, varken bokstavligt eller bildligt.

milon - Ej medlem längre2006-06-29 17:08
Antal inlägg: 95

Håller helt med Zizzi. Jag har sparkat men alltid känt ett obehag pga formuleringen. Nejtack hade känts mycket bättre. Och då behöver man verkligen inte förklara något heller.

milon - Ej medlem längre2006-06-29 17:16

Tillägg¨: Sen verkar det som att vissa anser att när man spelar ett online-spel blir motspelarna så abstrakta att man inte behöver tänka på att det är människor och inte maskiner (datorn) man interagerar med. Lite vänlighet kostar ju faktiskt ingenting och gör i regel livet lättare. Varför skulle det inte gälla Betapet? Är jag överkänslig därför att jag tycker att man bör ha vanligt hyfs med sig också på nätet? Och jag menar inte att man måste chatta med motspelaren - en del använder det taktiskt, för att distrahera - men hej och tfm kan man kosta på sig.

Bror Mu - Ej medlem längre2006-06-29 18:29
Antal inlägg: 921

Kryllar av borderline-personligheter här som tar allt personligt märker jag.

Själv blir jag alltid glad om motståndaren förolämpar mig, det livar upp. Eller om motståndaren ger upp, då vet jag att jag satt röda ränder i hans mentala skinkor. För den skull försöker jag inte argumentera för att alla på beta borde vara otrevliga.

Adam H - Ej medlem längre2006-06-29 19:51
Antal inlägg: 14

håll käften

Bror Mu - Ej medlem längre2006-06-29 20:15
Antal inlägg: 921

Tack gullet!

lelou - Ej medlem längre2006-06-29 22:16
Antal inlägg: 2025

milon, det är vad du TYCKER och säkert är vi flera. Jag tycker som du, detta med att bakom skärmarna sitter det vanliga människor men respekten gentemot andra minskas över nätet, för vi är alla främlingar och ingen tänker på att det är folk, riktiga människor som styr knapparna.
Men lika lite som att jag tycker....tex att den och den personen i affären kunde kosta på sig ett leende mot mig när jag ska betala...så: vad 17 ska jag eller du kunna göra åt saken, när de inte gör vad jag förväntar/önskar mig? Vad ska Betapet kunna göra åt saken, att vissa inte tackar för matchen? Banna folk för det? Tänk på att vi är flera tusen här, och inte alla har samma uppfattning om vad hyfs är heller, för en del kanske det är hyfs att spela matchen under tystnad, komma och gå tyst, vem vet?

Ingen ska ju bli tvingad till att säga tfm eller att förklara varför de sparkar heller för den delen, vill man veta varför man blev kickad (tror knappast det är för något annat än ratingen....) så kan man alltid fråga personen i privatchatt. För min del struntar jag i det fullständigt, det är bara att knalla på till nästa.

lelou - Ej medlem längre2006-06-29 22:20

Summa sumarum av ovanstående inlägg: Det hjälper inte att gnälla över nån som inte tackar för matchen , tex i main chatt som många gör. Det skapar bara dålig stämning och ingen ska behöva bli uthängd för att inte ha tackat.
Helt meninglöst mao och jag blir lika trött varje gång jag ser nån sätter i gång med tjatet om vem som inte tackat.

milon - Ej medlem längre2006-06-30 09:51

Nu har ju diskussionen kommit att handla om betydligt fler saker än min ursprungliga fråga: kan man ändra "sparka" till "nej tack". Jag tror att "nej tack" skulle vara lättare att acceptera för de flesta som har svårt för att bli avvisade än "sparkad" och därmed skulle förmodligen också tjafset om varför man inte vill spela minska. Det skulle också kännas neutralt för dom son inte tjafsar men som finner "du har blivit sparkad från spelet!" lite magstarkt. Jag svarar numera alltid nej tack i chatten i stället för att sparka och det har hittills gått bra.

lelou - Ej medlem längre2006-06-30 17:50

mm-- fast å andra sidan: blir folk provocerade av "du har blivit sparkad" så kan de lika gärna finna ett "nej tack" lika provocerande.
Har svårt att tro att det är formuleringen egentligen som är problemet, att bli avvisad med innebörden (du är för dålig) kan vara svår att hantera för vissa i alla fall.
Jag tror tjafset blir kvar, oavsett hur vackert vi lindar in sparken i bomull tyvärr.

milon - Ej medlem längre2006-07-01 11:52

Men Lelou - visst kan du ha rätt i att en del blir sura hur det än formuleras, men i så fall är ju den ganska aggressiva formuleringen något som gör saken värre. Hur som helst - jag blir inte sur av att bli avvisad och har heller inga problem att avvisa men jag stör mig på den onödigt provocerande formuleringen. Har vi inte tillräckligt med aggressioner runt omkring oss ändå?

lelou - Ej medlem längre2006-07-01 15:31

agressiv formulering...det är nog upp till var och en att tolka vad som är en agressiv formulering som sagt var, vill man så kan man läsa in mycket i saker och ting..... Använd inte knappen då, det är ju valfritt.

milon - Ej medlem längre2006-07-02 17:25

Tja, om inte "sparka" med associationer till fysiskt våld ska tolkas som aggressiv formulering då talar vi kanske nyspråk på Betapet?

lelou - Ej medlem längre2006-07-03 10:11

När nån får sparken från ett jobb, nej det ser inte jag som aggressivt.
Inte heller när nån sparkar fotboll. Vad hände med Lyckosparken?
*skratt*
Jeuse...på alla online spel, kolla blip tex...överallt finns funktionen "sparka ur spelrum". Är man van vid nätet så finns det betydligt värre saker att bli upprörd över, är man inte spel-van inte så kanske man får försöka bli.

Ajö med den här diskussionen nu, ha det .

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?