Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 21 226 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
stefanf | 2006-09-20 12:17 | |
=) | ||
Jossan_24 | 2007-01-12 14:33 | |
Jag har en fråga angående rullningstoppen. Kanske låter löjligt men men.. jag har haft en rullning på 436 poäng( tror jag det var). varför står inte dn med när flera med lägre poäng står med? | ||
saittam75 - Ej medlem längre | 2007-01-12 14:41 | |
Du gjorde rullningen under "slumpat" spelbräde, och där är topp-100-poängen ännu högre än så. =) | ||
Jossan_24 | 2007-01-12 15:05 | |
ok, tack då vet jag:) | ||
Merko | 2007-01-12 18:57 | |
Jag har rullat massor av ord pa betapet som jag varken tranat pa eller kant till av andra skal.. bara for att de 'sett ut som ord'. Ett klockrent exempel var "skörning". Det ar tydligen nar man gor nagot med seglen pa ett fartyg, sköra later vagt bekant, men jag lade det bara for att det sag rimligt ut. Man har ju tre forsok for att de ska utnyttjas! :) | ||
Mick E - Ej medlem längre | 2007-01-13 20:02 | |
Fattar inte varför det alltid finns nån som ska skrika "fusk" bara för att man rullar lite ibland...blev anklagad för att använda program häromdagen av en sur tjej som inte kunde ta en förlust, jävligt jobbigt. Man ser ju en massa roliga rullningar och ord om man hänger här, ser jag nåt kul så lägger jag det på minnet helt enkelt, skit samma om jag inte vet va ordet betyder...... | ||
snubblan | 2007-01-15 16:44 | |
håller med Mick e de e bara o lägga orden på minnet de finns så mycket konstiga ord de går o lägga slangord från Stockholm så de går nog säkert o lägga massa konstiga ord från alla delar av landet ..jag bara lägger konstiga ord ibland o ibland funkar de ..lycka till med alla konstiga ord o låt dom som hjälper varandra göra det de e inget som gör direkt ont för andra..dom tävlar välan mellan varann..kostar inget extra jag spelar för mitt eget höga nöjes skull o bryr mej inte i hur andra spelar.o finns de program så ere tydligen meningen att dom sk användas på nått sätt de e ju inte förbjudet precis ha de bra | ||
vulcan | 2007-01-15 16:59 | |
Det är inte tillåtet att hålla på och anklaga motspelare för fusk. Vill man kan man ta kopia av chatten och skicka till en övervakare, så kommer vi att ge personen en tillsägelse om detta. Misstänker man själv fusk kan man rapportera det till en övervakare också. Det är dock betydligt svårare att upptäcka fusk än vad många verkar tro. Det finns tyvärr en del spelare som verkar tro att den egna förmågan både vad gäller ordkunskap och att anagramma är någon slags tak som ingen kan överskrida på "naturlig väg". Spelare som egentligen är ganska mediokra. Hursomhelst kan man aldrig avgöra på enstaka ord om någon spelar oärligt eller ej - det verkar man aldrig kunna påpeka många gånger nog. Den totala omfattningen av fusk tror jag fortfarande är mycket mindre än vad många spelare verkar tro. | ||
TomasLeonard | 2007-01-15 17:03 | |
Senaste rullen för mig var piskare, en ren chansning, innan var det tempera som jag såg att ngn annan rullade i rullfönstret dagen innan. Bara skumma rull alltså...klart misstänkt! | ||
Mick E - Ej medlem längre | 2007-01-15 17:40 | |
Håller med Vulcan, fusket är nog inte så jävla vanligt förekommande, men det finns alltid folk(oftast väldigt lågrankade) som undrar va varenda ord man lägger betyder. Sen blir de sura och ger upp. Inget brott att kunna lite konstiga ord... | ||
Radagast | 2007-01-15 18:24 | |
Mick E: Lär dig vad alla ord betyder! Att kunna alla betydelser är bra på flera sätt: (1) man får nytta av dem utanför scrabble, (2) det blir lättare att komma ihåg dem, och (3) man kan svara när någon frågar. TomasLeonard: Istället för PISKARE kunde du spelat PERSIKA som ingen skulle misstänka. Själv brukar jag välja det vanligaste anagrammet om det inte finns starka strategiska skäl att göra något annat; jag spelade t.ex. LETTISK istället för SITTLEK för några matcher sen. | ||
hugokolbaz | 2007-01-15 22:46 | |
Jag gör nog precis tvärtom om det är möjligt. Tycker ARE/ERA-ord är rätt tråkiga och lägger mycket hellre ESPARTO, PIASTER, NERISAD istället för deras trista anagramvarianter. | ||
Merko | 2007-01-16 16:37 | |
Jag lagger ocksa konstigast mojliga rullning om det finns flera i ovrigt likvardiga alternativ. Fast det kan ju finnas andra skal att lagga konstigheter ocksa, for nagra matcher hade jag ?ENITAL och kunde valja pa zenital/genital/gelatin. Valde zenital mest for att forsta brickan hamnade framfor 3x-ord och dar passar det ju ratt bra med ett z (om inte motstandaren lagger JAzZ, men det ar ju ratt osannolikt :). | ||
Mick E - Ej medlem längre | 2007-01-16 17:06 | |
Jag skiter fullständigt i om folk undrar om vad ett ord betyder, dessutom tror jag inte att jag nånsin i hela mitt liv kommer att lyckas få in ett ord som "saraband" i en mening... | ||
HAL9000 | 2007-01-18 02:47 | |
Vore det inte tänkbart att skapa en rullningstopp där rullningarna på något sätt måste vidimeras -- t.ex. genom att man skickar in en skärmdump som visar att man inte suttit och bytt och fiskat i 10 omgångar i följd, etc? Det skulle visserligen kräva en del extra administration, men å andra sidan är det ju inte så väldans ofta rullningsrekordet blir slaget (en topp 100-lista kanske skulle bli väl åbäkigt dock)... | ||
buulln - Ej medlem längre | 2007-01-18 09:08 | |
haha ja klart dom är uppgjorda.. jag lirade med mig själv häromdagen, drog en rullning på ~3000.. den lagrades inte i basen dock, så det va ju tur =) | ||