Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade83
Mobilspel
Pågående21 328

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Vindrosen2006-07-21 10:16
Antal inlägg: 172

Aldrig ge upp!!! Det är fegt och osportsligt!
Kan man verkligen lägga och ge upp i samma drag???

smurvlan2006-07-21 11:01
Antal inlägg: 840

Men man får ju inte namnge personer som betett sig obra. Konstigt att man då får lägga ut en länk så där!

Men men.,..

Varför ge upp överhuvudtaget egentligen?? Spelar vi inte för att ha skoj??

illiterate - Ej medlem längre2006-07-21 15:57
Antal inlägg: 6521

Lite apropå samma tema: Jag spelade en match mot min bror, och det var jag som började. Eftersom jag hade "nästan rullning", i stil med "aborter", passade jag i hopp om att kunna lägga "a"+"bortera", eller var det nu var... Min bror bytte bokstäver. Detta fortsatte vi med tills matchen tog slut pga att inget drag gjorts. Då fick vi båda under 0, men jag vann, pga att jag hade lägre värde på bokstäverna... (Intressant variation på spelet för övrigt...) Det märkliga var att jag fick nästan 100 poäng i ratingökning. Blev lite fundersam om det är något fel på ratingalgoritmen som gör att ratingförändringen blir överdriven om båda får en negativ slutpoäng? Bara en tanke... :)

illiterate - Ej medlem längre2006-07-21 16:00
Antal inlägg: 6521

Här är matchen för övrigt: www.betapet.com/inde...id =5516943

Håll med om att det var en märklig ratingförändring?

AbeF2006-07-22 19:22
Antal inlägg: 11

Varje gång man spelar är det nån som lipar i chatten om en motspelare som gett upp.

Det tar 10 sekunder att hitta ett nytt spel. Man tappar ingen rating. Knappt någon tid.

Inte sällan samma personer som hävdar att det bara är ett spel, för skojs skull, ingen tävling. Men det är en dödssynd att ge upp.

Tjena.

Tyran2006-07-27 16:00
Antal inlägg: 12

det är om inte annat mkt tråååkigt att ngn ger upp killen jag spelade med nuss ledde hela spelet sen fick jag 64 poäng på SYO då gav han upp och fick inget minus o jag fick inget heller... visst ja spelar för att det e kul men har man under 1000 får man bara spela med dom under eller strax över...

så fort ja kom upp i 1200 fick jag motståndare med minst 1600 i rank,, och dom va inte så mkt bättre än mig men jag fick spela med andra människor och inte bara nybörjare....
men om man ger upp anser jag att -1 är inte att överdriva... att ge upp SKA INTE få vara något man bara kan göra utan "straff"

Redatoon - Ej medlem längre2006-07-27 16:16
Antal inlägg: 151

vadå, om jag ger upp i en match jag ligger under, får man inget minus då?
Det kommer ju bara öka att folk ger upp.

Andi E - Ej medlem längre2006-07-27 18:49
Antal inlägg: 68

Så tröttsamt med myter som sprids - utan att de har någon förankring i verkligheten. Jag har, av olika anledningar, gett upp matcher och fått upp till 220 p i minus (senast, med en annan användare, för att jag trodde motståndaren aldrig kopplade upp och jag orkade inte vänta). Sluta dravla.

Tyran2006-07-27 19:35

Jag spelade en match nyss Andi E eller ja vid 16 idag och han gav upp så fort ja gick över honom i slutet och fick +0 så det är då rakt ingen myt.... och han berättade innan oxå att han gick för den anledningen,...
Dessutom sa jag inte att det var så i alla matcher men däremot så finns det en "risk" att bli lämnad i spel och han/hon ej blir "bestraffad" för det och det är då rakt INGEN myt eller falsk information,,,l

Redatoon - Ej medlem längre2006-07-27 20:23
Antal inlägg: 151

ja men finläs mitt meddelande, till andi va det en fråga så sluta hetsa upp dig duktiga ponken.
tyran, ja så har det alltid varit, ger jag upp vid ledning mot en annan blir det +/- 0

Tyran2006-07-27 20:45

meeeeen det e juh såååå suuurt....
jag låg under hela matchen sen fick jag 64p på ett ord... då skrev han öhhhh ajaa tfm sen gav han upp.... det är lixom så uppenbart då och sååå tråkigt...
visst ja kände mig manad att ge upp när ja spelade för en stund sen min motspelare fick 108 resp 136 på de 2 första orden visst ge upp kändes inbjudande men vill an spela så fr man stå ut

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?