Spelrum
Giraffen | 0 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 1 |
Mobilspel
Pågående | 21 578 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
vulcan | 2006-10-12 10:15 | |
Jag kan inte hjälpa dig med systemåterställningsfunkt ionen just nu för jag sitter på jobbet där alla såna funktioner är utspärrade. I din situation skulle jag dock överväga att göra en ominstallation av hela datorn. Kopiera de filer du vill spara först (OBS! Att vissa filer potentiellt kan innehålla virus, gäller t ex alla .exe-filer och word/exceldokument med makron i sig. Sen installerar du om hela operativsystemet och alla program. Har du kört din dator en längre tid utan ominstallation lär du då också få den positiva effekten att datorn går betydligt snabbare vid exvis uppstart. Se bara till att du har säkerhetskopior på de drivrutiner du kommer att behöva ominstallera för ex.vis modem/router. Annars kan du hamna i ett moment22 där du måste ut på nätet för att hämta drivrutiner för att kunna köra men inte kommer ut på nätet pga att du saknar dessa drivrutiner *självupplevt* | ||
vulcan | 2006-10-12 10:17 | |
För tydlighets skull: En ominstallation kommer att avlägsna ALL virusskit du kan ha på olika ställen i datorn - inte minst i det s.k. registret som kan vara ett litet helvete att rensa i även med virusborttagare och fixprogram av olika slag. | ||
Nemi | 2006-10-12 10:41 | |
control panel -> display -> settings -> advanced -> adapter Där ser du vad det är för grafikkort du har. Gå till tillverkarens hemsida och ladda ner drivrutiner (drivers). Se till att det är till rätt operativsystem. Installera. Testa att använda t ex opera eller firefox istället för ie. Kör de andra programmen jag tipsade om. Verkar som att ditt operativsystem mår knas. Har du xp? På www.flashback.info/f....p hp?f=133 så svarar de rätt fort på frågor, kanske kan stå något där. Systemåterställning är lite knepigt och jag är tveksam till att det skulle hjälpa i detta fall. | ||
EssQ - Ej medlem längre | 2006-10-12 11:08 | |
Tyvärr har jag bara windows 2000 professional. Försökte göra det där med kontrollpanel men det funkade inte. Jag försökte med firefox men när jag trycker på download så kommer den bara tillbaka till samma sida. Jag har inte windows 2000-skivan och kan inte installera på nytt, man måste ha licens och det har inte jag...suck.. | ||
EssQ - Ej medlem längre | 2006-10-12 11:11 | |
Och var nu inne på flashbacksidan...men där skulle dom också ha mailadressen för att skicka vidare information...jag som inte KAN läsa mina mail...suuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuck... ingen som har lust o skänka mig en dator?? *s* | ||
Nemi | 2006-10-12 11:30 | |
essq: väldigt skumt. Att du inte kan ladda ner något. Du kan inte dra ner programmen från de länkar jag gav heller? Ge flashback mailen ändå. Du kommer ju se svaren i forumet hur som haver. Att de vill hamail är ju rätt vanligt för att regga sig på forum. | ||
EssQ - Ej medlem längre | 2006-10-12 11:33 | |
Det står att jag ska följa länken som jag får i mail för att kunna posta inlägg i forumet, det går inte om jag inte kan läsa instruktionerna. | ||
EssQ - Ej medlem längre | 2006-10-12 11:34 | |
Min dotter kan inte komma in på lunarstorm heller pga detta. Hon kan skriva in användarnamn och lösenord men det går inte att komma längre än så | ||
Nemi | 2006-10-12 11:35 | |
Ok. Oj. Har du dragit ner spybot och adaware? | ||
EssQ - Ej medlem längre | 2006-10-12 11:38 | |
jag har ett antivirusprogram som är bra | ||
Nemi | 2006-10-12 11:38 | |
www.otorn.org/~jorge...in dex.html | ||
Nemi | 2006-10-12 11:40 | |
Essq: ja, men det räcker inte alltid. Dra ner de jag länkade till. installera. Scanna. Det finns fula saker som kan låsa din webläsare osv. Detär krig mellan anti-virus och virus hela tiden. Ditt antivirus kanske inte har stoppat ett virus. därför du ska komplettera imo. för att verkligen rensa. | ||
EssQ - Ej medlem längre | 2006-10-12 11:44 | |
jag har avast, den scannar igenom varenda liten del av min dator och förövrigt är den på engelska som tar bort trojan och virus..jag är värdelös på engelska haha..jag är ett hopplöst fall precis som min dator. Trojan ligger i karantän i min dator..tror jag..du kan inte komma hit??? *s* | ||
EssQ - Ej medlem längre | 2006-10-12 11:58 | |
Jag kan dessutom inte ta bort program för det är också bara vitt i den rutan... dom som gjorde viruset från början borde egentligen låsas in utan varken mat eller vatten!!! | ||
EssQ - Ej medlem längre | 2006-10-12 12:08 | |
Nej jag ger upp...det står så mkt på den länken som du skrev att jag inte vet vart jag ska klicka för att installera spybot och adaware...sorry... orkar inte bråka med min sketna dator längre..suck | ||
vulcan | 2006-10-12 12:44 | |
när du och datorn vilat upp er från varann så tror jag fortfarande att ominstallation kan vara den enda lösningen för att få bort virus och få datorn tillbaks i gammalt gott slag. | ||
EssQ - Ej medlem längre | 2006-10-12 23:06 | |
men jag har ingen skiva och man måste ha licens och det har inte jag..så tyvärr | ||
Nemi | 2006-10-13 00:01 | |
Essq: är ditt antivirus och avast uppdaterat då? dvs är virusdefinitionerna hämtade från deras server varje dag? Kolla den inställningen. Annars så hittar de inte så mkt. | ||
EssQ - Ej medlem längre | 2006-10-13 01:11 | |
Nu har jag laddat ner spybot och den har kollat igenom allt typ 4 gånger... jag hade 179fel men 3 går inte att fixa. Vad jag märker är det ingen skillnad...suck!! | ||
EssQ - Ej medlem längre | 2006-10-13 01:21 | |
Har en fråga bara.. när jag trycker på Internet explorerknappen så kommer det snabbt upp en ruta från avast som det står scriptblocker i..kan det ha nåt me det att göra? jag har tagit bort att dom får blocka script | ||