Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 21 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
MBrorsa | 2006-10-10 20:41 | |
När jag var liten grabb och hittade på dumma grejor och stammande babblade så att fradgan stänkte så sa min/vår kära moder: "Det är för det mesta den som pratar mest som är mest skyldig Mikael!" Tilläggas kan att vår mor är en mycket förståndig kvinna. =) | ||
Arne Boll | 2006-10-10 20:51 | |
Jaha, MBrosa du erkänner att du fuskar. Vad vill du uppnå med detta? | ||
Arne Boll | 2006-10-10 21:05 | |
Tack Birgerkung för ditt svar. Trodde dock att Betapet var fristående eftersom det finns lite andra spelformer här tex slumpat och special och 3 chanser att lägga ett ord. Måns_E jag försöker också stävja fusket så gott jag kan, säger inte mer här. | ||
Sportsman78 | 2006-10-10 21:19 | |
arne boll: varför så pessimistisk? lev livet med ett leende på läpparna! :) | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2006-10-10 21:54 | |
Folk som fuskar är tråkigt. Folk som anklagar andra för att fuska är tusen gånger tråkigare. | ||
Arne Boll | 2006-10-10 22:03 | |
Ja, det var ju också en åsikt från en övervakare som ät tillsatt för att se till att spelreglerna åtföljs, förväntar mig lite mer nyanserade svar och mer analys bakom dessa. | ||
Elmis | 2006-10-10 22:25 | |
Jag och många fler än jag kan utantill hur många det finns av varje bokstav. Man kan alltså ändå lätt räkna ut vilka brickor som finns kvar. Att förbjuda tomt papper och penna vid ett livescrabblebräde skulle vara att ta i i överkant. | ||
MBrorsa | 2006-10-10 22:32 | |
Arne Boll: Du förstår...jag är inte en liten grabb längre så...jag har lagt av med dumheterna =) Och...det är knappast jag som är känd som Präktige Farbrorn här....Farbrorn som gnäller på alla andra men som glömt att checka sin egen statistik =) | ||
Arne Boll | 2006-10-10 22:39 | |
Ja, MBrosa du verkar ha slagit dövörat till när din mor försökte lära dig var som är rätt och fel samt folkvett över huvudtaget. Titta på din egen "fina" statistik, hehe. Min statistik kan Ni gärna titta på. | ||
MBrorsa | 2006-10-10 22:46 | |
Hmm...jag har aldrig klagat på min statistik. Inte hoppat på folk om deras rull heller vad jag vet. Men...ser du Arne Boll...Jag kan ju inte betydelsen av flera av orden du rullat med och då MÅSTE de ju vara fusk-rull eller hur? =) DET är ju vad Du påstår att andra gör när du inte vet betydelsen av deras ord... *gapskrattar* | ||
Arne Boll | 2006-10-10 22:59 | |
MBrosa, vad säger du om en spelare som rullar orden rorlina, kretning, mateblad, hallrätt, pilering, ormning och abrasion för att nämna några som exempel. Dessa är rullade av en och samma spelare. Given SM-vinnare om denna är så bra. Om du läst mina inlägg tidigre i tråden, så är dina angrepp om att man måste kunna alla orden helt obefogade, men jag hade inte väntat mig så mycket mer av dig. | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-10-10 23:03 | |
jag tycker som arne boll. fast tvärtom. | ||
MBrorsa | 2006-10-10 23:06 | |
Vad jag säger? Inget! Det är inget jag har med att göra! Var och en får sköta sitt så länge de inte ständigt attackerar andra anser jag. Men nu: Jag har en underbar kvinna på tråden och har inte tid eller lust med vare sig dig eller nåt annat. =) | ||
Arne Boll | 2006-10-10 23:16 | |
MBrorsa, nu får du fan ge dig. Jag attackerar väl inte ständigt motspelare. I de få fall jag gör det så är det verkligen befogat som exemplet ovan. Om du har andra åsikter så hör av dig till övervakarna. | ||
ALFASUD | 2006-10-10 23:18 | |
Ordkunskap räcker inte för att vinna SM. Likaså räcker det inte att rulla ofta, det finns det exempel på bland de som tävlar. Så en given SM-vinnare skulle inte jag säga. | ||
Typpan - Ej medlem längre | 2006-10-10 23:19 | |
Jag tror att MBrosa vann där, det finns väl ingen som gnäller lika mycket som Arne=Nornos om att alla fuskar | ||
Arne Boll | 2006-10-10 23:23 | |
Ja, MBrosa blev ju svarslös så han fick väl hämta förstärkning. Har Ni inga egna åsikter? Eller vill Ni tillåta program rakt av? | ||
MBrorsa | 2006-10-10 23:42 | |
Arne Arne... i och för sig så är du är en riktig sötnos men...den här kvinnan är Speciell ser du.. =) Rull och fusk och spekulationer får med andra ord vänta till senare... Så Simma/Tjata lugnt och ha det bra... | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2006-10-10 23:47 | |
Arne Boll: "Ja, det var ju också en åsikt från en övervakare som ät tillsatt för att se till att spelreglerna åtföljs, förväntar mig lite mer nyanserade svar och mer analys bakom dessa." Jag är inte tillsatt för att se till att "spelreglerna åtföljs", vad som nu menas med det. Vi övervakare är här för att se till att det råder en trevlig stämning i spelrummen och i forumet och för att hjälpa folk tillrätta med hur spelet fungerar. Om vi stöter på uppenbart fusk agerar vi självklart mot det, men det är inte det primära uppdraget. Och jag står fast vid att folk som du, som sprider fuskanklagelser omkring sig och tilltalar folk på ett otrevligt sätt, är ett betydligt större problem för sajten än att någon enstaka spelare använder ett anagramprogram. | ||
vulcan | 2006-10-11 00:06 | |
I detta instämmer jag fullkomligt med Birger. Både som övervakare och som människa. Eller scrabblespelare menar jag. | ||