Spelrum
Giraffen | 61 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 94 |
Mobilspel
Pågående | 21 694 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Grisebank | 2006-11-08 21:11 | |
Håller inte med dig Legobiten. För egen del hamnar jag på ungefär detsamma i slutändan oavsett spelform. Det är tyvärr lätt att förlora med stora siffror också i slumpat om man har otur. Dock (lite rätt ändå LegoB). De som är riktigt begåvade och snabba gynnas dock av hets - slumpad när de möter medelstarka spelare. Se topplistan. Ursäkta att jag har avvikit från trådens fråga. | ||
vulcan | 2006-11-08 22:50 | |
Jag gillar slumpat, men jag skulle aldrig vilja spela en tävling på de premisserna. På 7-8 ronder (längden på en normal tävling) skulle slumpinslaget bli alldeles för stort - man kan mycket väl få två-tre säkra förluster pga att motståndaren får en flytstart. I långa loppet jämnar dock naturligtvis sannolikhetslagarna ut slumpmomentet i starten; Man kommer att ha fått en jämn fördelning av bra starter, dåliga starter och "normala" starter. Och vad som sen händer är inte mer slump än vad som gäller för standardbrädet. Det gäller att anpassa sina drag efter hur rutorna ligger. Vissa partier kan bli ganska tillknäppta pga detta, men det är också intressant på sitt sätt. Att segermarginalen för duktiga spelare ofta blir högre stämmer nog. Även hyfsat bra spelare lämnar ofta mindre genomtänkta upplägg. Eller kanske kan man helt enkelt inte en hakningsmöjlighet som kan vara fullständigt livsfarlig. Jag spelar för näravarande ung 50/50 slump respektive standardbräde. | ||
Merko | 2006-11-09 01:40 | |
Jag kan tanka mig att det ar lattare for en riktigt bra spelare att klara sin rating mot en genomsnittsspelare med slumpat brade, men for jamspelta spelare sa har bradet sakert mindre betydelse. Sjalv har jag bara testat en slumpad match och ar inte riktigt overtygad an. :) | ||
levakdörB | 2006-11-15 17:27 | |
Grisebank: Senast jag spelade slumpat fick jag 239 poäng för NEDKAsT(3 röda) så jag borde spela där oftare. Men att jag itne gör det beror nog mer på min rädsla för att åka något av de där tok dragen som vi pratar om här. | ||