Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 21 633 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
vulcan | 2006-11-14 13:22 | |
Jag håller med dig. Känner man sig osäkerpå ifall man vill använda kontot i framtiden kan man låta det vila bara. | ||
Genie - Ej medlem längre | 2006-11-14 16:57 | |
Jo, Nemi, jag måste ju säga att jag fått tillräckligt med svar på mina frågor. Men, som med allt annat i livet, är det inte säkert jag håller med eller gillar att övervakare godtyckligt kan välja hur de ska göra... =) Till övriga: Det kan förstås tyckas märkligt att någon väljer att avsluta sitt konto själv. Jag tycker väl dock att orsaken till att göra ett sådant val är en privat grej, och oväsentlig huruvida ett konto går återaktivera eller ej. Men, för att skingra era frågetecken en aning, skall jag nämna några orsaker som jag vet om. Vad alla sedan personligen anser om dessa orsaker behöver ni inte säga. Everybody thinks different, y'all! "-Impulsiv handling efter många förluster i rad alt. kraschlåg vinstprocent. -Sårad handling efter en kraschad relation (Fakta: Betapet genererar fler kärlekspar än alla datingsajter gemensamt...) -Nyfiken handling - vad händer om jag trycker på DEN knappen?! - Oinformerad handling - nä jag kan inte ha kvar mitt konto med namnet kurtbertilpalm när statsministern heter så." | ||
Nemi | 2006-11-14 17:46 | |
Vi väljer inte godtyckligt. Du tar upp en fråga som kanske max två av oss kommit i närheten av innan igår/förrgår då en annan användare frågade några av oss för att bl a kunna ge dig exempel på olika svar. En fråga som i stort sett aldrig behandlas just pga att den inte efterfrågas. Varför du tar upp konton med opassande/olämpliga namn i denna fråga förstår jag inte alls, trodde det handlade om huruvida vi övervakare är synkade i våra svar gällande frågan om en medlem kan få väcka ett konto den självmant stängt till liv igen. | ||
Genie - Ej medlem längre | 2006-11-14 18:26 | |
Jag menade _inte_ opassade namn i betydelsen stötande eller som ger anledning till avstängning. Jag menade namn som spelaren själv inte ville ha kvar och ville byta namnet på, utan att ha vetat att övervakare kan byta namn utan att ett nytt konto behöver skapas. Lång mening men jag hoppas du förstår. Tydligen var det ett dåligt exempel med statsminister, ber om ursäkt - var inte medveten om det. Men jag nämnde bara dessa orsaker till att en del avslutat konton eftersom jag blev frågad om det. Det har alltså ringa betydelse för min huvudfråga som ju gällde övervakares sätt att hantera självavslutade konton. Och jo, det är mig veterligen fler övervakare än två som kommit i kontakt med att återskapa konton - minst fem för att hänvisa till mitt första inlägg. Och, återigen, jag vill inte stampa någon på tårna men det är min personliga åsikt att det är ett godtyckligt val när det finns fem möjliga alternativ för någon som frågar om att få tillbaka sitt konto som han/hon själv slutat. Jag förstår att du/ni anser annorlunda men jag hoppas att min åsikt kan respekteras. Tror det är dags att avsluta denna diskussion nu. Ha det gott! =) | ||
nina733 - Ej medlem längre | 2006-11-14 18:34 | |
Jag fick den frågan häromdan, att återskapa ett nytt konto. Men eftersom jag är rätt ny som övervakare, så kände jag att det bästa jag kunde göra, var att hänvisa till någon i adm, och i det här fallet, så föreslog jag Nemi.. | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2006-11-14 18:59 | |
Jag tycker att oktavia tar det här med betapet-konton lite väl allvarligt. Det är ju trots allt inte någon bank eller statlig myndighet det här, utan en fånig spelsajt. Och gratis dessutom. Varken jag eller någon av mina övervakarkollegor har tid eller lust att samlas för att fatta gemensamma beslut eller dra upp riktlinjer för alla olika frågor som kan tänkas uppkomma. Ett visst godtycke kan därför förekomma i besluten och förmodligen fattar någon av oss ibland ett direkt felaktigt beslut. Det är sånt som händer på en sån här sajt, men känner man sig orättvist behandlad kan man ju alltid kontakta Odin eller någon annan überadmin så ordnar det sig säkert. | ||
Grisebank | 2006-11-14 21:03 | |
Jag tycker fortfarande att mitt svar tidigare i tråden är väl motiverat. Upprepar det igen. Ett konto som användaren på eget bevåg avslutar skall så förbli. Ett konto som en enskild övervakare avslutar skall kunna tas upp till diskussion innan permanent avstängning. Detta är en enkel och strikt princip. | ||
lelou - Ej medlem längre | 2006-11-14 21:39 | |
med grund för att detta faktiskt är en gratis-sajt, så kan man undra en del över hur viktigt det är för oss ickebetalande parasiter att få klara riktlinjer gällande ALLT och kunna kräva godtagbara o "korrekta" svar från de som gör och äger sajten. Allt för att vi ska kunna spela. Nej vi ska ställa knepiga frågor, och vrida på saker, hålla på principer, ha klara riktlinjer blabla. Varje situation är unik och det är inte alltid lätt för en övervakare att exakt veta vad som hänt innan osv, vi är ganska många och för den kommunikation med varandra så gott det går, om vad vi gör och inte gör osv. Den dagen man betalar pengar för sitt spelande, då kan man komma. Men tills dess, så förstår jag faktiskt inte de här människorna som ska till att vända o vrida på saker för sakens skull. Duger det inte, så sluta spela? Att fråga om saker är en sak, men att köra en sån här tråd till domedagen är en annan. Patetiskt ju. Vilket babbel, var glada för sidan och spelet och sluta klaga hela tiden. Alla gör så gott de kan, ingen vill medvetet göra livet surt för någon annan och det borde ju räcka. Synd att det inte gör det. | ||
Ajdan | 2006-11-14 21:51 | |
Lelou, jag håller med dig till fullo, hur kan man klaga på en gratissajt, och en fantastiskt bra sådan! Spela och ha kul och var trevlig mot andra, mer behövs ju faktiskt inte!!! | ||
Genie - Ej medlem längre | 2006-11-14 22:28 | |
Jaha, så blir jag uppenbarligen tvungen att skriva igen. Alla (övervakare) mot mig, det är visst så det funkar. Jag har inte klagat, jag har bara frågat och jag har verkligen inte ställt några krav eller dissat denna bra sajt. Jag borde dock ha rätt att tycka, precis som det tycks en väldig massa i andra ämnen och trådar överallt här. Och om jag sluppit förklara mig ideligen skulle tråden avslutats med odins sista inlägg. Inte konstigt att de personer som är berörda inte talar direkt med övervakare när tonen blir denna. Men jag ber så hemskt mkt om ursäkt, jag ska aldrig fråga något mer igen. | ||
lelou - Ej medlem längre | 2006-11-14 22:37 | |
alla övervakare mot dig? men du vänder dig ju till övervakarna i den här tråden ? jag skriver att visst man har rätt att tycka, men man kan också tänka till lite själv :) hej svejs. | ||
Nemi | 2006-11-14 22:40 | |
Vaddå alla övervakare mot dig? :) Jag har inte sagt något mot dig iaf. Har svarat på dina frågor. Dra ite alla över en kam nu... Ingen annan är "mot" dig heller. Du frågar. Vi svarar. Om du inte är nöjd med innehållen i svaren så behöver väl inte svaren vara felaktiga eller emot dig för det? | ||
Perpersa - Ej medlem längre | 2006-11-14 22:52 | |
Jag är inte heller emot dig. | ||
Genie - Ej medlem längre | 2006-11-14 23:46 | |
Ah, så bra att ni (några) inte är emot mig. Dock är ni inte med mig heller. Och även om mitt inlägg i första hand var svar till lelou så blir jag tvungen att tilltala alla övervakare eftersom ni trots allt är en enhet. Jag tycker att lelous hårda ton var obefogad och på flera ställen ett påhopp. Ord och uttryck som "kräva", "vända och vrida på saker för sakens skull", "patetiskt" eller "klaga" är inte särskilt trevligt bemötande på en fråga som hela tiden hållts i artig ton och inte haft dessa element. Men jag säger hejs svejs till dig också lelou, ha det så fint. Snälla, stäng denna tråd nu innan det bli ännu mer patetiskt... =) | ||
Nemi | 2006-11-14 23:55 | |
Ok. Stänger. (kan öppna igen om någon känner at det finns något ytterligare att tillägga, är inte den som är den :) ) | ||
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2