Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 21 689 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
monk - Administratör | 2006-11-16 16:11 | |
"sidan laddar om automatiskt"-grejen togs bort för ett par veckor sen.. | ||
Nemi | 2006-11-16 16:51 | |
Yay, nu har jag fyllt 1000 ;) Tack hugokolbaz. Men hur som haver, det går ju att se hur många inlägg som har skrivits genom att söka på så sätt. Jag skulle nog gå och gömma mig om det syntes tydligt hur många inlägg jag gjort och hur få matcher jag spelat.. ;) | ||
veggie_d | 2006-11-16 17:33 | |
Åh! Tack för det, Monk. Då behöver man inte stressa med inläggen längre nu då =) | ||
stefanf | 2006-11-16 20:48 | |
Att en funktion finns på andra ställen betyder inte automatiskt att den är bra. Med tanke på mognadsnivån hos en viss andel av populationen på sajten så tror jag lätt det kan urarta till en slags (meningslös) tävling och, som birgerkung nämnde (tror jag), leda till en massa blajinlägg bara för att öka på sin kvot. Om funktionen _dessutom_ riskerar att belasta och ske på bekostnad av annan funktionalitet så finns än större anledning att fråga sig vad den egentligen skulle tillföra för positivt, totalt sett.. Njäe, säger jag. Att kläcka idéer till förbättring är däremot något jag i allra högsta grad är FÖR och vill uppmuntra så det är inget negativt menat mot själva "idéandet".. :) | ||
Coppola - Ej medlem längre | 2006-11-16 22:33 | |
Jag vill föreslå en funktion där sakliga svar som tenderar på att bli för politiskt korrekta ska brinna i en slags bokbål, möjligtvis meningsbål. | ||
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2006-11-17 11:20 | |
Om det nu belastar tar jag helldre bort snabbfrågorna som som dessutom är mer "lunarstorm-likt" med tanke på vad adam skrev :) Men skitsamma och lås tråden om de inte finns möjlighet till något utav förslagen, har förmig odin sa att han ville ha ideer så men om servern blir segare så visst. | ||
Nemi | 2006-11-17 11:33 | |
De vill ha förslag :) Blir det fler/starkare servrar så kan allt nog gå att göra. The future will tell :) | ||
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2006-11-17 11:50 | |
Ok, men eftersom man redan kan se forumsinläggen om man säker sådär som nån sa, om man tar bort de och sätter under namnen kanske de tar samma kraft. :D Haha fan va dum jag låter. Lås bara tråden så om Monk ändrar sig finns idéen alltid kvar ju. | ||
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2006-11-17 12:21 | |
MER BOKSTÄER ATT SKIRVA PÅ SIN "SIDA" MED :D IAF 10 TECKEWN TILL SOM DE BEHÖVS FÖR MIG :) | ||
Grisebank | 2006-11-18 19:42 | |
En idé jag har funderat på ett tag är att göra om rankingformeln så att antal spelade matcher får högre betydelse. Det skall ta längre tid att få högre ranking med ett nytt konto. Det går ganska lätt att modifiera formeln. På så sätt kanske problemet med de spelare som startar nya konton hela tiden minskar lite. | ||
stefanf | 2006-11-19 11:24 | |
Jag tycker det är bra att rejten så snabbt som möjligt kommer upp i en nivå som överensstämmer med spelarens spelstyrka - eftersom det är DET som är syftet. Om man fördröjer detta kommer fler motståndare än nödvändigt att "utsättas" för motståndare som är bättre än deras rejt visar, något som alltså blir missvissande samt snor rejt i onödan.. Möjligen kunde det vara intressant (om det vore möjligt) att dämpa effekten för den spelare som _möter_ en nybörjare - åt båda håll. Dvs. möter man en spelare under ett visst antal matcher så kan man inte utnyttja detta för att plocka en massa "orättvisa" rejtpoäng - men man löper inte heller samma risk att störtdyka för att man möter en nyreggad men rutinerad spelare.. Nu tror jag iofs inte det är helt enkelt att göra och i princip är det kanske inte så viktigt heller, jämfört med andra utvecklingsprojekt, eftersom detta är något som ändå rättar till sig efter ytterligare ett antal matcher.. | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2006-11-19 12:11 | |
Det funkar faktiskt omvänt mot vad stefanf efterlyser. Under de första matcherna man spelar blir ratingförändringarna lite större, på grund av ett litet tillägg i ratingformeln. Denna effekt avtar snabbt och är helt borta efter cirka 30 matcher. Förstärkningseffekten gäller dock bara för den av spelarna som har spelat få matcher, motståndaren får vanlig ratingförändring. | ||
stefanf | 2006-11-19 17:20 | |
Att det går snabbt att "rätta till" rejten för nybörjaren är alltså något jag tycker är bra. Det är för den (ev.) rutinerade motståndaren man skulle kunna mildra effekten. Kanske. | ||
BorgarBracka - Ej medlem längre | 2006-11-28 23:01 | |
När någon ger upp så får man ju pluspoäng för motståndaren bokstäver. Mitt förslag är att också de egna bokstäverna skall adderas på slutpoängen. På så sätt skall det vara mindre fördelaktigt att ge upp i förtid. | ||