Spelrum
Giraffen63
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade94
Mobilspel
Pågående21 694

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pekkis2006-11-20 01:51
Antal inlägg: 1173

btw 2: mouche, jag ansåg ATT stängningen var att ifrågasätta, därför gjorde jag det.

(ps. tänk vad enkelt det hade blivit om någon svarat sakligt på frågan, eller om någon vidarebefodrat frågan till monk himself, eftersom jag inte kom på den snillerika iden att göra det)

Mouche - Administratör2006-11-20 10:17
Antal inlägg: 24193

"FORUM-REGLER
Forumet är en gratistjänst där alla med ett intresse för BETAPET är välkomna att delta i intressanta diskussioner. För allas trevnad har vi dock ett par enkla regler som samtliga användare måste följa för att få vara kvar.

*** ALLMÄNNA TIPS ***

* Kolla in "Vanliga Frågor". Innan du frågar här ska du kolla under "Vanliga Frågor". Där står det om de flesta frågor man kan tänkas ha.

* Välj rätt kategori. Kategori väljer du när du skapar en ny tråd. Ska din tråd handla om något ej täckt av de befintliga kategorierna platsar den in under "Snack".

* Sätt en tydlig rubrik. Vill du snabbt få svar på din fråga eller locka användare till diskussion kan en bra rubrik vara A och O. Förklara ämnet redan i rubriken. Använd inte onödiga versaler eller utropstecken. "jAG hAR RULLAT!!!!!!!!!!!" är alltså ett dåligt exempel. Detta gäller även för den övriga texten i inläggen.

* Håll dig till ämnet. För att BETAPET.COM ska bli så lättöverskådligt som möjligt är det viktigt att hålla sig till ämnet i diskussionerna. Inlägg som spårar ut allför långt riskerar att tas bort.

* Motivera dig och skapa inte meningslösa trådar eller inlägg. Vill du få igång en diskussion räcker det inte med att fråga "vad tycker ni om XXX?". Ta initiativet själv och berätta varför du gillar/ogillar just det. Att svara med endast en mening eller ord är inte heller kul för någon att läsa. Man får plats med ganska mycket i ett inlägg så låt även bli att dela upp ditt inlägg i fler trådar. Trådar som urartar till chatrum kommer att låsas.

* Tänk på vad du skriver. Stavning och grammatiska fel är förstås inget vi klandrar någon för. Men för allas trevnad, och för att slippa missförstånd, är det alltid bra att läsa igenom ditt inlägg innan du postar det. Glöm inte heller att punktation och radbrytningar gör din text lättare att läsa för andra."

Mouche

Pekkis2006-11-20 14:56
Antal inlägg: 1173

Som jag skrev i mitt inledande inlägg, och som de flesta vet, finns det en miljard onödiga trådar. Och alla andra får vara kvar.
Men, förklaringen till det är kanske att alla inte är lika strikta som monk (i det här fallet), när det gäller dessa regler. Och monk, har jag fått lära mig, hänger inte här så ofta.
Hade han gjort det, hade man kanske varit van vid att vissa trådar stängdes på grund av regelbrott, och jag hade inte behövt ställa min fråga överhuvudtaget. Tänk vad skönt det hade varit.

Så, nemas problemas, piece of pie.

Mouche - Administratör2006-11-20 15:07
Antal inlägg: 24193

Tråden stängs pga att vad som gäller har förklarats på ett så bra sätt det bara går, och att vidare diskussioner förmodligen inte kommer att bringa mer ljus över, eller enighet i, saken.

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?