Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 20 068 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
elsasven | 2005-10-21 15:53 | |
Det behöver ju inte vara programmerat ens utan bara en rekommendation liksom. | ||
metmasken | 2005-10-21 17:04 | |
Jag är lessen om jag sårat någon då jag har kickat direkt. Klart att det är vänligt om man skriver en rad förstås, men jag tycker inte att man ska ta det personligt om man blir kickad direkt. Det gör inte jag heller om jag blir kickad. Jag tycker att det hör till god sed att tacka för matchen, även om man förlorar. Men endel har så bråttom ut ur spelet att man inte hinner tacka alla gånger.. Jag tycker att det gärna kunde finnas begränsningar för vissa rum. Säkert kul för dem med högre rating att ha ett eget rum. Likaså vill man ju som nybörjare också spela mot sådana som inte har för hög rating. Men de flesta rummen ska vara öppna för alla, tycker jag! | ||
Blue Ztar | 2005-10-21 17:10 | |
Vad är fördelen med ett rum speciellt för dom med hög rating? Vad skulle det göra för skillnad mot idag, förutom att minska antalet rum som dom med lägre rating kan spela i? | ||
elsasven | 2005-10-21 17:47 | |
Jag vill ha ett rum för dem md låg rating. Då slipper man slösa tid på att bli kickad och på folk som lämnar spelet så fort man kommer in | ||
elsasven | 2005-10-21 17:49 | |
åh jag tar det intn personligt, men det är drygt att inte hitta nån att sepla med och slösa tid på att bli kickad | ||
metmasken | 2005-10-21 19:00 | |
elsasven :"åh jag tar det intn personligt, men det är drygt att inte hitta nån att sepla med och slösa tid på att bli kickad" Jag brukar alltid starta eget spel. Det brukar inte ta lång stund förrän jag har sällskap :) | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2005-10-21 19:09 | |
Jag har ibland blivit kickad för att jag har för hög rating när jag anslutit till ett spel som någon på typ 1200 har startat. "Du är nog för bra för mig" är en kommentar jag har fått. | ||
elsasven | 2005-10-21 19:46 | |
Birgerkung. Men hade det då funnits en för oss med låg rating så hade dem som känner så kunnar vara där så hade du sluppit det problemet. Metmasken. Jag startar också spel och inte sällan frå jag vänta länge på någon. | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2005-10-21 20:44 | |
Jag är positiv till spelrum för olika ratingar. Jag är också positiv till spelrum för olika bräden (standard, slumpat, special). Det är värt att prova i alla fall tycker jag. Som det är nu får man ibland vänta rätt länge på att det ska dyka upp någon med lämplig rating som dessutom vill spela på samma bräde (jag spelar bara standard numer). | ||
OND DVÄRG - Ej medlem längre | 2005-10-22 21:56 | |
Angående sparkfunktionen kan jag passa på att anmäla en bugg: Det går inte att sparka övervakare. (Och om det inte är en bugg tycker jag Betapet gränsar kusligt nära en nattväktarstat). | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2005-10-22 22:10 | |
Klart vi ej skall kunna sparkas... | ||
mcenroe | 2005-10-22 23:12 | |
Förr brukade jag dels meddela medspelaren om jag önskade annat motstånd men alltför ofta gick det tydligen inte fram, inte heller är det många som tar t.ex. 2000+ på allvar så nuförtiden kickar jag alla jag inte vill möta. | ||
Jättepräktig - Ej medlem längre | 2005-10-22 23:38 | |
herregud, man måste vara lite lätt borderline och tro att allt som händer omkring en har att göra med en själv personligen för att ta illa upp av att någon sparkar en. dagens boktips: psykologins abc. | ||
Jättepräktig - Ej medlem längre | 2005-10-22 23:42 | |
Det finns ohyfsade människor överallt. Jag är tex ganska ohyfsad. Kan man inte hantera en virtuell spark på beta får man det svårt i vida världen utanför datorn... | ||
Nemi | 2005-10-22 23:46 | |
Jag har inget emot att bli kickad ur rum :) För det är ju den som skapar som bestämmer. Vet inte vad för tanke som ligger bakom den "funktionen". Ska kolla med programmeringspojkarna :) | ||
Blue Ztar | 2005-10-22 23:47 | |
Jag håller med Nemi. Tar inte det minsta illa upp av att bli sparkad. | ||
Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2005-10-23 00:06 | |
Sparkfunktionen finns ju där av en anledning, man ska ju inte behöva spela mot någon man inte vill spela mot. Sen bör ju den som blir sparkad inte ta det personligt, en del tar spelet seriösare än andra, inget fel i det. Finns det ett ratingsystem är det klart det finns tävlingsmänniskor som är taggade att höja sin rating så mycket som möjligt. | ||
Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2005-10-23 00:14 | |
Ond dvärg: Gillar inte den funktionen heller | ||
Öbbe | 2005-10-23 00:15 | |
Man kanske kan uttrycka det i lite vänligare ordalag? Tex: Personen som startade spelet har valt att inte spela mot just DIG men tycker om DIG som person och hoppas att DU får en fortsatt trevlig dag. | ||
Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2005-10-23 00:18 | |
Haha :D Ja, det vore kanske nåt | ||