Spelrum
Giraffen | 44 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 64 |
Mobilspel
Pågående | 20 075 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
vulcan | 2005-10-20 14:52 | |
Jag tycker som Huvudtvätt ungefär. Därför brukar jag ofta ange på mina spel att jag önskar en rating på nånstan 1800-2000 och uppåt. Tycker mig också märka att rätt många spelare som ligger typ runt 1000 och neråt inte riktigt förstår hur stor skillnaden i spelstyrka är och vilken enorm utklassning det blir om den högratade spelaren dessutom får bra brickor. Det känns då ibland som att de blir rätt ledsna och knäckta av att få så mycket stryk och det är ju ingen effekt som gör mig gladare vid brädet. | ||
kolbjörn | 2005-10-20 15:26 | |
Jag bryr mig inte. Men mina vänner som krigar om toppplaceringarna på kompistoppen klagade på att jag var feg, när de var psykotiska och kollade mina senaste matcher -jag hade råkat spelat mot några med 1000 poäng mindre. Själv tycker jag att det är modigt att göra det om man nu bryr sig om sin egen ranking... Man kan ju tappa extremt mycket poäng om det går dåligt. Men det är ju såklart störst chans att det blir spännande om någon har ungefär samma ranking. Men jag tror aldrig jag har sparkat ut någon när jag har öppnat spelrum... | ||
Huvet | 2005-10-20 15:37 | |
Håller med bluezar, jag spelar helst med folk som har över 2000, även om det händer ibland att jag spelar med de som har lägre i undantagsfall. Däremot så har jag ingen övre gräns, är bra att bli satt på plats ibland av någon duktigare (det är ofta då man lär sig mest). Vad var och en väljer att göra tycker jag att är upp till dem men jag tror också att det blir jämnast matcher om man spelar mot någon med lik ranking. Trots allt så speglar den nog rätt bra vilken nivå man ligger på, något som betapetutvecklarna ska ha beröm för att ha lyckats med. Vad jag inte förstår är varför mmaarriiee säger "Jag kommer ju behöva spela jättelänge för att ens ha en chans i så fall...". Det är ju just det man inte behöver! Hittar man någon som har lik ranking så kommer man alltid ha en god chans att vinna, det är ju det som är helt tjusningen. | ||
hottiz | 2005-10-20 23:41 | |
tycker det inte är skoj spela mot folk med tvärhögre rating många verkar flina o vinna på småord som kan ge 70p-3boxtäver typ rävspel kallas sånt-och jag har ofta fått bara byta många ggr mot spelare med högra rating...som spelet väljer favorit? | ||
Lily | 2005-10-21 12:53 | |
Precis som en del varit inne på så är rating för mej ett sätt att hitta andra spelare som ligger på ungefär samma nivå. Det är inte roligt för vare sej mej eller den jag spelar med om den personen har en rating på ca1000 och jag har en rating på ca 2000. Glappet blir för stort (och då syftar jag inte på ratingen som siffra utan på spelnivån). Men samtidigt ska man inte vara alltför petig heller; att spela mot människor med mer rating lär man sej mycket på - man blir bättre och utvecklas i sitt spelande. | ||
Måns_E | 2005-10-21 13:00 | |
Men om man skall kunna spela mot någon med högre rating, så måste någon vilja spela mot någon med lägre rating ;) Jag spelar mot de med 1700-1800 i rate och uppåt. Det känns inte som jämna spelregler när man ser sin motståndare kasta bort en blank för 7-8p. | ||
kajix | 2005-10-21 14:40 | |
om man vill spela standard-normal eller -snabb kan man inte vara så noga med motståndarens rating... | ||
shadedmoon | 2005-10-26 10:04 | |
Det är avgjort mest inspirerande att spela med folk med mycket högre rating. Då tvingas jag skärpa mig och har upptäckt att jag kan höja min nivå rejält. Det är jättefin träning också. Tack högratarna för att ni vill lira mot mig! :D (Sen om man lyckas slå någon på tafsen ibland och de skriver tjuriga meddelanden i versaler så är lyckan gjord. :D) | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2005-10-26 15:37 | |
har märkt det som kajix säger..."om man vill spela standard-normal eller -snabb kan man inte vara så noga med motståndarens rating" alla spelar ju bara slump & hets hela tiden för att det är så roligt att få 500p på fyrabokstavsord och det är för jobbigt att fundera en liten stund över sina drag istället för att bara spela på instinkt. fram för ett eget spelrum för slumpad spelplan! så kanske man lättare kan hitta "riktiga" matcher ;) | ||
david_i | 2005-10-26 16:02 | |
Eller kanske, då de flesta väljer att spela slumpad, ett spelrum för bara standardplan. | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2005-10-26 16:07 | |
Ja tack, jag skulle gärna flytta in i ett sånt rum. | ||
Måns_E | 2005-10-26 17:03 | |
Jag flyttar med. | ||
Trampe | 2005-10-26 17:43 | |
Jo, skulle också gärna vilja ha ett sånt rum.. spelar oftast med den som ansluter när jag skapar spel. För även om det är en lågratingspelare så är ju mitt mål att spela efter min rating. Och för att hålla sin rating mot riktigt lågratade kräver ju en hel del också. Det trista är de gånger man blivit utskälld för att man hållt sin rating att man skulle haft tur. Detta även om man fått riktiga grisbrickor men till skillnad mot min motspelare så lägger jag inte ID för två poäng utom i ytterst sällan. Men annars så kan ju faktiskt ratingen fungera precis som ett golfhandikap där alla kan spela mot varandra men efter sina egna förutsättningar. | ||
vulcan | 2005-10-26 18:14 | |
Det var en bra liknelse. Jag har faktiskt haft lite funderingar på någon typ av "ratingturnering" där det är ratingförändringen och inte vem som segrat som styr resultat och placeringar i turneringen. Men från tanke till handling är steget långt ibland :-) | ||
emmyyy | 2005-10-29 15:23 | |
Jag tycker det är mycket roligare att spela mot någon som är ungefär lika bra som en själv. Det är inte kul att varken få storstryk eller vinna helt överlägset. | ||
OneW | 2005-10-29 15:33 | |
blueztar- jag håller helt med dig! Det är precis som du skriver i ditt sista inlägg! | ||
Skippy - Ej medlem längre | 2005-10-29 20:40 | |
Jag tycker också som Huvudtvätt och många andra här - jag vill ju helst ha ett motstånd när jag spelar. Det händer dock att jag spelar mot de som har betydligt lägre rating och jag kan tom få stryk om det vill sig illa. :-) | ||