Spelrum
Giraffen | 0 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 1 |
Mobilspel
Pågående | 20 940 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Johannes-- | 2006-12-07 19:48 | |
Kan erkänna att jag inte alltid säger TFM/TFGM efter matchen. Speciellt inte om jag anser mig ha spelat dåligt i matchen och kanske ha förlorat några matcher irad. Brukar bli rätt sur då... :) | ||
Adamskåmpis - Ej medlem längre | 2006-12-14 05:30 | |
ja tyker d e trist!! 3 ggr på raden å inte tacka e jettetrsit :( | ||
werigo - Ej medlem längre | 2006-12-22 12:10 | |
Att det alltid finns de som grinar över detta.Jag för min del säger både hej å tack,men får jag inget svar så Skiter jag i det. ORKA BRY SIG | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2006-12-22 19:02 | |
sägr alltid hej, men inte alltid tfgm, tfm eller hej då.. det beror alldeles på.. =) | ||
Merko | 2006-12-22 22:33 | |
Jag tycker det kanns ganska poanglost att rituellt alltid skriva 'hej' i borjan av matchen och 'tack' pa slutet. Fast jag gor det anda (eller 'grattis' om jag forlorat). Men det finns ju ingen information i det utbytet.. kan inte saga att jag kanner att folk som skriver 'hej' skulle vara pa nagot vis mer eller mindre sympatiska an folk som inte gor det. | ||
Smulan31 | 2006-12-23 19:01 | |
Ända gången jag inte tackar för matchen är om det är en typisk "omstartare" en som kanske legat och hackat kring 2000 och är less och börjar på ny kula för att det är kul att vinna mycket... Det märks ganska snabbt och gör mig irriterad. En vanlig storförlust på lika vilkor (kanske man haft otur med brickorna) gör mig dock ingenting. Desto större orsak att tacka för matchen eller grattulera till vinsten. | ||
Mick E - Ej medlem längre | 2006-12-23 20:21 | |
Lika roligt varje gång en sån här tråd poppar upp, varför ta åt sig om motståndaren inte vill säga hej, tacka eller berätta sitt livs historia, VARFÖR? Nog finns det väl en massa viktigare saker att bry sig om? Jag personligen har en väldig antipati gentemot alla som alltid ska fråga efter hur gammal man är, var man bor, vad orden man lägger betyder, eller gnäller över att jag råkar lägga ett ord som ger mycket poäng. Visst säger jag hej och oftast tackar för matchen, men jag är här för att spela, inte för nån slags social samvaro och det får man ju också respektera... | ||
ralfus | 2006-12-23 20:30 | |
gu se folk gnäller på saker. | ||
doddo | 2006-12-23 20:46 | |
jag skäms faktiskt lite för den här.. men när jag förlorar brukar jag ibland bli så sur att jag stänger utan att hälsa "tfgm" eller "tfm" fastän jag vet att det är oförskämt. | ||
doddo | 2006-12-23 20:49 | |
merko: Poängen med en sådan ordväxling är att förmedla trivsel och ömsesidig respekt, att tacka eller inte efter matchen är inte nödvändigtvis ett tecken på att nån är trevlig/otrevlig, men jag tror att folk som hejar och tackar i högre omfattning än andra är trevliga. själv brukar jag inte tacka för matchen om jag förlorar mycket, jag brukar bli arg i stället ;D | ||
Genie - Ej medlem längre | 2006-12-23 21:38 | |
Vad sägs om att önska en automatisk funktion som skriver hej vid varje matchs start och tfm vid slutet. Mindre slitage på tangenterna blir det också! =)) | ||
blue_moon | 2006-12-23 22:40 | |
Mmm bra idé! Det har hänt några gånger att jag blivit slagen rejält, ändå sagt "grattis o tfgm" men inte fått något svar alls. Bara "X har lämnat spelet". DÅ blir jag arg.... | ||
Ignaticus - Ej medlem längre | 2006-12-24 10:03 | |
Mick E: Det var det bästa du någonsin skrivit här. =) | ||
Lalita | 2006-12-24 11:52 | |
Håller med Mick E! Sen är det faktiskt julafton, så inget gnäll idag! :D | ||
blue_moon | 2006-12-24 14:20 | |
Det är oftast dom riktigt unga spelarna som frågar om man är tjej eller kille, hur gammal man är och var man bor. Vi vuxna får ha överseende med dom. I stället för att snäsa av med "kolla min presentation" brukar jag svara vänligt. Likaså när dom frågar vad orden jag lagt betyder. Känner mig som den svensklärare jag aldrig blev. *L* Jag tycker i och för sig att det är trevligt att småprata under match, det blir lite mer personligt och känns mindre som att spela mot en dator. Men jag har gott om tid, eftersom jag spelar normal. | ||
OHNO | 2007-01-02 16:51 | |
Håller inte med. Är ju här för att spela och inte för att chatta med Linda 11 år från Alingsås. | ||
ingson | 2007-01-02 18:53 | |
Självklart frågar man om ett ord som man inte begriper vad det betyder. | ||
Username | 2007-01-03 18:37 | |
Jag hade rätt, Mick E är från Stockholm och alla mina fördommar förvandlades till sanningar =) | ||
skrabban | 2007-01-03 19:49 | |
När man spelar scrabble live så önskar man varandra lycka till och tackar för matchen när den är slut. Jag tycker att det hör till. | ||
Tommy 1979 | 2007-01-05 12:38 | |
Verkar som om några debattörer här missförstått mitt inlägg. Jag menar inte att man ska berätta varenda detalj om sitt liv, eller ens säga något under spelets gång (förutom att gratulera om någon får en rullning eller liknande). Utan helt enkelt hälsa på varandra vid spelets början resp. slut. Med tanke på hur upprörda och rent ut sagt spydigt ironiska några av inläggen här är, vad är det som är så orimligt med att förvänta sig det? Precis som skrabban säger så hör det ju till vid IRL-spel, varför skulle då nätmatcjer utgöra någon skillnad? Men naturligtvis kan man inte tvinga folk att vara trevliga. Tycker som sagt bara att det hör till vanlig hyfs. | ||