Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade56
Mobilspel
Pågående21 472

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Birgerkung - Spelvärd2006-12-19 19:56
Antal inlägg: 2392

Överdriven bumpning kan vara jättestörande, men jag kan inte påminna mig att jag har sett några exempel på sådant i det här forumet. Låsa trådar tycker jag enbart att man ska göra i extrema fall, som när en tråd spårar ur fullständigt i personangrepp och andra dumheter.

Att låsa en fråge-tråd bara för att man anser att frågan har fått ett heltäckande svar tycker jag är fel. Det kan ju vara någon annan som har en intressant synpunkt, eller så vill någon ställa en följdfråga. Jag förstår verkligen inte syftet med att stänga en sådan tråd (mer än att markera att man tyckte att frågan var dum, vilket i alla fall jag brukar tolkar det som).

veggie_d2006-12-20 11:26
Antal inlägg: 1187

Jag vågar knappt skriva här, för då låser de väl tråden.. men jag skulle ändå gärna vilja ha en ordentlig motivering till regeln, från de som skrev den. "Ett ämne som ingen skriver i skall ej lyftas upp igen" är INTE en bra motivering. Som sagt, har aldrig sett någon liknande regel någon annanstans.. så jag är bra nyfiken :)

lelou - Ej medlem längre2006-12-20 12:28
Antal inlägg: 2025

Jag tycker också att en bumpning av en tråd kan vara väldigt störande..om den sker gång på gång och av samma person. En tråd som lever av sig själv kommer ju inte i närheten av s.k. bumpning. Finns det intresse av tråden och det är en tråd som håller sig till forumreglerna rent allmänt, så ser jag inte att den ska stängas.
Men en person som tar upp sin egen tråd konstant, då är det bumpning o då ska den stängas :)
Ang bumpningsprocedurer i andra forum, så tycker jag nog att på de flesta forum, så stänger moderatorer trådar som bumpas.

Tufflan2006-12-20 13:40
Antal inlägg: 1254

Jag har inte märkt att det är ett problem här än iaf och skulle inte själv stänga en tråd om det inte var samma person som bumpat upp den minst 3-4 ggr och ingen annan orkar svara. Men en eller två gånger ska man väl kunna få skriva typ, "kan ingen svara på min fråga"... om man har en fråga vill säga. Ibland kan man ju lägga ett inlägg som hamnar jämte en jätteviktig fråga och spännande tråd som alla andra fastnar på just då, och ingen bryr sig om frågan, men en vecka senare eller så kan ju jättmånga vara intresserade igen.

HumbleBug2006-12-20 14:39
Antal inlägg: 1836

*bumpar* (för att tråden ska hamna först naturligtvis! :-) )

Så, nu måste tråden stängas alltså?

RedlineRocks - Ej medlem längre2006-12-20 14:45
Antal inlägg: 451

Lelou, det handlar inte ens om FLERA gånger, och det handlar inte om att samma person gjort det FLERA gånger, Nu har det hänt 1 gång, för att tråden va nära på att åka ner till sida 2 under bara natten, dvs 4-7 timmar.
Därför tyckte jag, som säkert flera skulle tyckt, att den borde få en andra chans. Och i och med att den skönk så snabbt så vet man ju heller inte om det fanns intresse för tråden, elelr då speler så att säga.

Sen vet jag inte heller om du pratar i allmänhet elelr om just denna tråd.

(Sen bumpning kanske man kan tala om när en tråd ligger på sida 80 och inte varit aktiv på 700 år...)

--->Go humblebug!

betaguld2006-12-20 16:50
Antal inlägg: 268

Det bumpar jag på!

monk - Administratör2006-12-20 17:03
Antal inlägg: 2378

RedlineRocks: Du borde själv inse att det inte är okey att du bumpar upp egna trådar för att göra reklam för ett nätspel där du får bonuspoäng när andra registrerar sig. Dessutom hade du redan postat länkar för spelet i andra forumstrådar.

För mig är "bumpning" när det är tydligt att en person bara vill få upp tråden överst i listan igen, utan att inlägget tillför tråden något relevant eller ur en ny insiktsvinkel.

RedlineRocks - Ej medlem längre2006-12-20 19:27

Vet itne om du såg inlägget monk eftersom det sjönk så snabbt :), men, länkade även till sidan så att man kunde registrera sig utan att ge mig 8 hederspoäng som man får. Det är väll mer nått som jag ger er länk, ni ger mig de. Om man ska tjura om sånt så är det bara lite töntigt :) Skitsamma. Som jag sagt 20 gånger så försvann den på 4 timmar tyckte de va värt att ge den en chans till, är det fel tycker du?

XYZ-Saft - Ej medlem längre2006-12-20 19:31
Antal inlägg: 64

Vissa trådar är det bättre att radera istället för att låsa. RedlineRocks inlägg var rejält tveksamt, och borde formulerats på ett annat sätt för att få vara kvar överhuvudtaget.

illiterate - Ej medlem längre2006-12-21 02:44
Antal inlägg: 6521

RedlineRocks "länktips" borde resulterat i varning om avstängning om reglerna ska följas konsekvent. Detta med tanke på att ett av mig harmlöst inlägg om kaffe med glimten i ögat resulterade i varning om avstängning och eliminering av samtliga mina inlägg i tråden, med motivering att egenreklam inte är tillåtet, eftersom jag påstod att mitt inlägg sponsrades av ett kaffeföretag. Alla förstår tydligen inte ironi. Suck. Jag kan dock inte se någon som helst vinkling på RedlineRocks inlägg som antyder att det är fråga om något annat än en önskan att få så många som möjligt att klicka på hans länk.

RedlineRocks - Ej medlem längre2006-12-21 10:47

Ta inte ut din hämnd på mig.
Jag länkade även till första sidan där man också kan registrera mig, som jag sagt 20 gånger, lär dig läs inläggen innan du yttrar dig. Sen det där är nått du får ta med någon annan förstår att gammal ilska ligger kvar, men ser inte ens likheten på våra inlägg

Tufflan2006-12-21 13:28
Antal inlägg: 1254

Men den tråden du fick stängd borde kanske inte stått bumpning på som orsak, utan bland annat det som monk skrev åt dig här RedlineRocks. Jag tycker det var helt rätt att stänga den.

I denna tråden svarade jag mer på vad jag tycker om bumpade trådar i allmänhet.

RedlineRocks - Ej medlem längre2006-12-24 11:40

Överaskande hur tråden blev, verkligen.
Hade jag blivit avsätngd för att jag hade frågat nån hur den mådde, hade jag gjort fel, antingen kanske jag skrev det med en konstig ton eller liknande, äh skiter i.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?