Spelrum
Giraffen | 52 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 81 |
Mobilspel
Pågående | 21 426 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Brittleif - Ej medlem längre | 2006-12-25 15:08 | |
Tycker det är en ulsel ide, då kanske det är dags att skapa rum för högerhänta respektive vänsterhänta? ett rum för tjejer och ett för killar? vafan när vi ändå är på gång kanske vi ska dela upp dem i ålder också? Varför inte efter vilken mjölk man dricker, jag dricker vanlig mjölk, palla lira mot nån som dricker lättmjölk liksom?? | ||
Slemet | 2006-12-25 15:17 | |
Äsch, det där var ju bara fånigt, Brittleif... Men ni säger att ni testat ratingrum men att det inte blev så bra, "specifikt-bräderum" är däremot otestat, kanske funkar! | ||
hugokolbaz | 2006-12-25 15:40 | |
Brittleif kan anagrammas till Bitterfil. | ||
Diabolisk - Ej medlem längre | 2006-12-25 16:32 | |
Hahaha Hugo, Roligaste jag hört någonsin | ||
Tommy 1979 | 2006-12-26 11:36 | |
Somliga här inne tycks ha blivit väldigt upprörda, och jag förstår inte varför? Det var faktiskt bara ett förslag. Någon undrade varför jag nämnde snobbism. Jag ville bara markera att OM min idé införs, så ska det inte ske på bekostnad av andra spelare. Hade det bara funnits ett fåtal spelrum så hade den risken varit uppenbar, men som jag skrev, så finns det totalt elva stycken. Alltså finns det tio kvar även om man nappar på min idé. Så vad bråkar ni egentligen om? | ||
Genie - Ej medlem längre | 2006-12-26 14:41 | |
Ja, detta är ju som sagt en gammal diskussion, så här kommer en gammal tanke. En gräns på 2000 är nog det som är möjligt att fungera, jag vet att när det fanns för 1500 så var det flest med just 1500 i det rummet. Med 2000 blir läget förmodligen ett annat då väldigt många önskar spelare med 2000+ till sina matcher. (Det där med rum för särskilda bräden är lite annorlunda tycker jag, eftersom man alltid kan välja vilket bräde man vill spela i alla rum, men inte motspelare som förväntas ge jämnt motstånd) Testa gärna igen och om det inte fungerar så hänvisa konsekvent till denna tråd! =) | ||
cBase - Ej medlem längre | 2006-12-26 20:13 | |
jag tycker förstås att det vore roligare me ETT rum där chatten är gemensam, men öppna spel presenteras beroende på vilka personliga inställningar man gjort, t.ex rating, ordlista, bräde och tid. Lite grand som på isc.ro | ||
odin - Administratör | 2006-12-26 21:20 | |
Tyvärr så kan nog inte chatten bli gemensam för alla rum, av tekniska skäl, men håller med. | ||
simplemind | 2006-12-27 15:15 | |
Jag har på sistone börjat tycka att det är jättesvårt att hitta spel som jag vill delta i - och när jag startar egna spel är det ingen som vill spela med mig. Känns som att alla spelar slumpad - hets överallt och jag vill spela standard - normal... Detta innebär att jag hoppar runt som en galen i alla spelrum för att hitta nåt spel med önskat bräde och tempo (rating spelar mindre roll för mig, är ju spelet man vill åt), men det är inte helt lätt heller. Så varför kan man inte ha ett rum för varje speltyp? Så vet man vart man ska gå in när man är sugen på ett visst spel. Jag hade tyckt det var mycket mer praktiskt :) Vad tycker ni? | ||
stefanf | 2006-12-27 15:37 | |
Gillar cBases idé. Är det just _chatten- som är problemet, odin? Vore det möjligt att införa systemet om man lyfte ut chatten och la den i ett helt eget, separat, fönster? Kan egentligen inte se nödvändigheten av att ha separata chattar i spelrummen. Kanske räcker att de som vill snacka går till "loungen".. Men det kanske inte är möjligt (eller väldigt svårt) att bygga så..? | ||
auranita | 2006-12-28 00:28 | |
Varför inte nästa gång fråga i medlemsomröstningen, om spelarna är mer intresserade av spelrum enligt tempo eller bräde? Svarsalternativen kunde t.ex. vara; Spelrum enligt tempo Spelrum enligt bräde Spelrum enligt rating Mixat Bra som det är Bryr mig inte | ||
Username | 2006-12-28 18:03 | |
Liknande tråd finns här www.betapet.com/inde...am p;page=0 anitam , jag har också föreslagit en omröstning, skönt att vi är två ;-) | ||
stefanf | 2006-12-31 13:10 | |
Har ingen aning om det är möjligt rent tekniskt men det vore lite intressant med en slags "innehållsförteckning" på ett spelrum.. Dvs. som spelare noterar man vad man helst spelar i sin profil. Som tillägg för ett spelrum visas sedan snittrejt, samt hur många "likasinnade" som finns där (stress, normalbräde +2000, i mitt fall).. Då slipper man skutta omkring och leta i olika rum iaf.. | ||
odin - Administratör | 2006-12-31 17:12 | |
Funderar på att ha ungefär som bilderna på inlogningssidan, att det kommer upp info när man håller muspekaren över länken så ser man snittrejten, vilket bräde som spelas mest osv | ||
HetsSlump - Ej medlem längre | 2007-01-02 05:24 | |
Den viktigaste rummet tycker jag skulle vara ett rum för oss som SPELAR hets. Min motivering till det är att hetsspelare är de enda mig veterligen som mot sin vilja kan tvingas spela ett helt annat tempo, av motståndare som helt enkelt inte respekterar att vi bokar hets. Jag har enlig statistiken bara spelat hetsmatcher, men sanningen är det i den statistiken även finns många matcher där motståndaren inte spelat hets. Den stora förloraren på sådana matcher blir ofta vi som kan spela hets. 1) Motståndaren tar mycket extra betänktid på sig och kan lägga bättre ord på det sättet. Ord som den, eftersom den behöver gå över med mycket, inte hade klarat annars...2) Tidsstraffet är löjligt lågt..Motståndare som går över med fyra-fem minuter hinner på den tiden inte sällan lägga ord för det dubbla eller ännu mer. 3) Till slut vill heller ingen av dem som kan spela hets spela mot oss som förlorat matcher av det slaget eftersom de, med statistiken som underlag, givetvis tror att vi är dåliga hetsspelare (när vi i själva verket är dåliga på stress), 4) Att "slinka" in och spela en hetsmatch går inte eftersom den i vissa fall tar lika lång tid som en stressmatch (eller mer). Ett Hetsrum skulle minimera risken för detta eftersom de som inte kan spela hets skulle märkas så mycket tydligare i ett sådant rum, och bli enklare att undvika. Det här skulle i alla fall behövas innan de skärpta reglerna angående tidsstraff (jag läntar!!) införs! Att hinna titta på spelarens tidigare hetsmatcher hinner man ju inte nu heller för det innebär att även de bra spelarna försvinner innan detta är gjort då det tar för lång tid. | ||
Merko | 2007-01-02 15:49 | |
Jag spelar helst "snabb" pa standardbrade mot vem som helst med over 2000 i rating, men "normal" och "stress" ar ocksa ok. Ibland tar det lite tid att hitta en motstandare, speciellt pa konstiga tider (bor i en valdigt osvensk tidsszon). Dock vet jag inte hur det skulle hjalpa med ett specialrum. Har en kansla av att valdigt manga spelare spelar pa olika braden och med olika tidsinstallningar. Ett argument mot ratingindelning kan ju vara att det kan finnas personer som av sociala skal vill vara i samma spelrum (=chatt) som andra spelare, oavsett rating. Vad galler HetsSlumps kampanj for hetsigare hets sa vet jag inte om det ar manga som instammer i de asikterna, men det tycks mig som att en lampligare atgard i sa fall vore att oka straffet for overtid i hets. Om det ar samma som for andra tidsinstallningar sa verkar det ju onekligen rimligt att tanka sig att det skulle kunna lona sig att konsekvent ga over tiden. | ||
Merko | 2007-01-08 21:49 | |
For ovrigt markte jag just att det inte ar mojligt att *ELIT(IS)ERA spelrummen pa det har viset. | ||
stefanf | 2007-01-08 22:15 | |
Visst kan det stämma att man umgås socialt och väljer rum efter detta men samtidigt så känns det rimligt att tänka sig att en relativ minoritet (vad gäller spelpreferenser) utspridd på alla spelrum får svårare att hitta varandra när man sitter i 10 olika rum och väntar på att någon standardstressare/-snabbi s +2000 (eller nåt) ska ansluta.. Den här "innehållsdeklarationen" samt färre men större spelrum (som nu tycks utvecklas) är definitivt ett steg i rätt riktning. Jag är inte nödvändigtvis ute efter en "avskärmning" men vill gärna få lättare att hitta lämpliga motståndare.. | ||