Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående21 228

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sakoline2007-01-22 15:54
Antal inlägg: 742

Trakassera, mobba eller hota andra användare. Som på alla diskussionsforum kan det ibland gå hett till på BETAPET.COM. Detta är dock ingen ursäkt för att utsätta andra användare för personangrepp, hot, mobbing eller trakasserier. Är trakasserierna väldigt grova riskerar en användare även att stängas av utan någon varning.

Kanske det räknas till.

Romans2007-01-22 15:57
Antal inlägg: 132

Nåja...

vulcan2007-01-22 16:23
Antal inlägg: 7666

Åjo...

Romans2007-01-22 16:29

"Trakassera, mobba eller hota..."
Du är en dålig förlorare, skrev jag. Hota? Näe! Mobba? Knappast.
Trakassera? Ett tillfälle, och inte så in i bängen kränkande väl?

vulcan2007-01-22 17:17
Antal inlägg: 7666

Nej men ett personangrepp är det ju. Just det här exemplet tycker jag mycket väl att man kan påpeka för någon privat om man känner behov av det, antingen det nu sker i anslutning till eller efter matchen. Men i öppna forumet hör det inte hemma; Jag kan inte se någon poäng med att lägga ut det där. Om du vill använda en konkret situation för att illustrera en princip så behöver du inte nämna spelarens namn. Det enda tillfälle jag kan tänka mig är berättigat är om samma person startar en tråd som handlar om att andra spelare är dåliga förlorare. Men även där får man använda omdömet lite. Här talar jag utifrån personlig erfarenhet. Mitt humör har genom åren fått mig inblandad i diskussioner som alltmer urartat till personangrepp i olika forum. Grejen är det att det sällan eller aldrig är trevligt eller ens roande för andra att ta del av - till slut blir det bara en löjlig tuppfäktning som saknar allt intresse utom för de direkt inblandade. Vi tror att forumet tjänar på att hållas fritt från sånt, därav reglerna.

Romans2007-01-22 18:20

Det är bra att du håller ordning här, vulcan.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?