Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående20 120

Forumkategorier

Användare Inlägg  
gubbi2005-11-04 12:34
Antal inlägg: 2638

Jag tycker dock inte att du ska dra alla övervakare över en kam, och inte heller alla kvinnliga övervakare över en kam. Alla har olika toleransnivå och åter igen är det omöjligt att undvika att göra misstag då och då.

Möjligen kan det kanske vara på sin plats att utarbeta mer detaljerade riktlinjer för oss övervakare, så att bedömningarna åtminstone alltid är konsekventa.

Åter igen tycker jag dock att allt positivt vi gör vida överstiger eventuella små misstag. Som Plaskvåt just skrev är vi inte mer än människor och det kommer alltid att finnas utrymme för den mänskliga faktorn, så varför inte försöka se det positiva vi gör i stället för att enbart leta efter struntsaker?

jssfrk2005-11-04 12:36
Antal inlägg: 771

Ordet "kjoltyg" känns hyfsat opassande. Men det är en grym rullning!

_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-11-04 12:40
Antal inlägg: 139

Alltså... man får väl en sådan "post"? för att man ska klara av den. Om man inte ens kan sköta en avstängning på rätt sätt så finns de nog minst 1000 andra personer som skulle kunna klara det. Det är väl inte att begära för mycket att en övervakare skall vara 100% i sitt arbete? Ska jag vara helt ärlig ser jag inte många övarvakare som gör bra bra, de skulle väl vara Mammarie, du (gubbi) och misty74. Resten är bara överflöd.

gubbi2005-11-04 12:45
Antal inlägg: 2638

Ingen person kan någonsin vara 100% i sitt arbete. Jag vet inte heller exakt hur du menar att en avstängning skall skötas för att vara på "rätt sätt". Däremot ska jag försöka skriva ihop allmänna riktlinjer för oss övervakare, för att få ett mer konsekvent agerande.

Den Gode2005-11-04 13:49
Antal inlägg: 68

Marcus, som jag skrev tidigare - vanligt folkvett -
Om du skriver faan när du blir utloggad alternativt får dåliga brickor blir du naturligtvis inte avstängd. Skriver du däremot "Faan ta dig" tex så är det säkert anledning att varna dig.
Skriver du (och nu ursäktar jag mig för följande) "din jävla neger" eller liknande tycker jag att du kan åka på en gång, finns ingen bortförklaring i världen som ursäktar det.
Mvh

vulcan2005-11-04 14:04
Antal inlägg: 7666

Om det finns kritik mot hur någon övervakare sköter sig så måste det överlägset bästa vara att kontakta Odin&co direkt med den. Allmänt formulerad kritik mot "många" eller "de flesta" övervakare är liksom svår att härleda några åtgärder ur annat än det som gubbi föreslår i form av tydligare riktlinjer.

Däremot håller jag med - och har också skrivit tidigare - att man bör tänka över antalet övervakare och grunderna för hur de utses. På Ordspel fanns tendenser till att det urartade till lite av en inneklubb för särskilt trevliga spelare (sagt av en som själv var sheriff där). Naturligtvis bör man också - även om detta bara är en spelsajt - besinna det enkla faktumet att om man ger någon typ av ansvar och maktbefogenheter åt någon så bör h*n vara mogen för en sån uppgift. Inte alla människor är det även om de annars kan vara trevliga och roliga.

vulcan2005-11-04 14:07
Antal inlägg: 7666

... nu ser jag att tiden är ur led på B-pet. Ingen som tänkt på att fixa det? (min klocka är 13.02 nu)

Den Gode2005-11-04 14:12

Antalet övervakare måste väl stå i paritet med antalet spelare. Här är fler än på ordspel. Inte så kul för en övervakare att kanske få 30-50 mejl/chat om dagen för att dom inte är tillräckligt många.

Den Gode2005-11-04 14:15

Menade inte att debara va så många klagomål utan klag och frågor mm

Vigdir2005-11-04 22:35
Antal inlägg: 3722

Hmmm.... Min uppfattning hittills är att övervakarna överlag sköter sin syssla bra! Dessutom uppskattar jag att tonen på Betapet är hyfsad - jag vill spela och småprata och inte behöva irritera mig på elakheter, ovårdat språk, sexuella kommentarer, rasistiska dumheter mm. Och det kan jag, eftersom Betapet sköts som det gör. Tack admin och övervakare för det!

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2005-11-04 23:25
Antal inlägg: 2977

Varsågod vigdir...

:-D

98oktan2005-11-06 22:21
Antal inlägg: 29

gubbi hänvisar till ditt inlägg :Nej, så enkelt är det inte. Får vi in en anmälan så är den generella gången att vi kontaktar den person som blivit anmäld och visar vad personen blivit anmäld för samt uppmanar denna person till bot och bättring.slut citat, det funkar nog inte så för alla övervakare tyvärr och sorligt nog men det finns bra övervakare med . hare bra

Fyrk - Ej medlem längre2005-11-07 02:54
Antal inlägg: 7

Klart det behövs övervakare!
Fortsätt som ni gör, utan er skulle inte Betapet vara så kul som det är.
Det finns rätt många andra platser på nätet där man kan hålla på med det man inte får hålla på med här.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?