Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående21 140

Forumkategorier

Användare Inlägg  
leather-face - Ej medlem längre2007-04-09 21:59
Antal inlägg: 235

Jag står bakom mu att det känns som chansmomentet blivit mycket större.

odin - Administratör2007-04-09 22:09
Antal inlägg: 7442

Samtidigt så är jag ganska övertygad om att den fredade zonen är lika stor. Så förklara er gärna :-)

odin - Administratör2007-04-09 22:10
Antal inlägg: 7442

(Har kollat min källkod för att verifiera detta, men kan ha tagit fel så om någon har en gammal screenshot på en random-plan så hjälper det givetvis).

Konstapel Mu - Ej medlem längre2007-04-10 00:32
Antal inlägg: 84

Skulle det kunna vara så att antalet bonusrutor i vertikal-horisontell linje från mittpunkten har ändrats? Den fredade zonen kanske är likadan som förut som du säger, men antalet möjliga bonusrutor som man kan komma åt från startpunkten måste blivit fler.
Det låter som en rimlig förklaring. Förut kunde man bara komma åt en röd eller gul från starten om jag minns rätt, då blev det inte alls lika löjligt höga startpoäng som nu. Kan det vara nåt i koden som ändrats där?

Morristown - Ej medlem längre2007-04-10 02:27
Antal inlägg: 7710

haha, det var inte lätt att fatta nånting när man läste detta 02.27 på natten.

Men fredad zon ska väl inte vara för stor, då försvinner ju all mening med slump (som ändå är tråkigt)

_willow - Ej medlem längre2007-04-10 09:37
Antal inlägg: 3429

låt slumpad vara precis som den är,dom som inte gillar slumpad kan låta bli att spela slumpad.

vulcan2007-04-10 11:32
Antal inlägg: 7666

Det handlar inte alls om det _willow. Mu, jag och flera andra är väldigt förtjusta i slump som spelform. Men vi tycker inte att startdraget ska få för stor betydelse för spelets utgång. Det är ju inte särskilt roligt med en spelform om det kanske i 50% av fallen blir så att matchen avgörs i första draget. Att slumpen kan ge en exempelvis en start där man kan lägga BRICKA med B på 3xbokstav och sen få 3x2 ordpoäng; alltså 150 poäng - det kan jag köpa. Men om man får två röda och en gul alldeles intill startrutan och genom att lägga PÅSK inkasserar 396 poäng - det är i mitt tycke faktiskt bara fånigt. Men så ser jag inte heller vitsen med slump att hoppas på en "lotterivinst" i startdraget, utan den speciella och mer flexibla taktik som man måste tillämpa och där avvägningarna mellan utdelning för ett drag och risken att lägga det blir ännu mer dramatiska än på standardbrädet. Meningen med Scrabble är ju trots allt att det ska vara ett skicklighetsspel med ett visst turmoment.

Konstapel Mu - Ej medlem längre2007-04-10 13:55
Antal inlägg: 84

Jag vet inte om mitt förra röriga inlägg klargör exakt vad jag menade så jag försöker dra det igen -
Koden för hur många bonusrutor som potentiellt kan finnas i dom fyra väderstrecken utgående från startrutan måste ha ändrats.

Så, nu är jag nöjd, det där kan inte missförstås tror jag.

Ordning3n - Ej medlem längre2007-04-10 14:43
Antal inlägg: 16

Sluta klaga Konstapeln, jag såg av en händelse att du fick 149p för RYSS i starten i en match igår.
Sedan har jag en stilla undran. När folk skriver saker som "ändra inte slumpreglerna" och "det är slumpens charm" börjar jag fundera över hur dessa personer fungerar i vardagliga situationer. När lönebeskedet för, låt oss säga, mars månad skiljer sig med 4000 kronor netto i jämförelse med januari månad - trots att antalet arbetade timmar är identisk och lönen inte har förändrats, utbrister ni då: Oj, den här månaden hade jag otur. Eller: Titta, vilken tur jag hade den här gången!

Pingalen2007-04-10 17:50
Antal inlägg: 60

Hehe, Knevert hur många gubbar har du över 3500? Minus 3467 (eller vad det var) blir nog svårt att ta igen (-500 går om man har flyt), bara att spela på för att minimera minusratingen vilken dock troligen blir maximal enligt ratingformeln.

sarlina2007-04-10 22:11
Antal inlägg: 1035

För oss, som har lite speciell läggning, vore det tacknämligt om man kunde lägga in några erogena zoner......

Morristown - Ej medlem längre2007-04-11 10:58
Antal inlägg: 7710

Jag spelar bäst i mittzon, har problem i anfallszon men är hyfsad i försvarszon. Å det är ingen slump!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?