Spelrum
Giraffen | 15 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 29 |
Mobilspel
Pågående | 21 130 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nemi | 2007-04-29 21:51 | |
Jag håller helt med det SheDeVille och Odin skriver. Det går inte att skriva klockrena regler för Elefantmedaljen, hade det gått så hade vi gjort det. Jag finner det rimligt att man inte ska spela mot t ex samma fem personer hela tiden, den förlorar ju sin poäng då, men samtidigt kan man inte tvinga innehavaren att spela mot alla andra heller. Det handlar om att det ska vara en vettig balans i "rättigheter och skyldigheter"och det ansvaret ligger mycket hos innehavaren av medaljen. Den är för en del förknippat med prestige och ett visst sorts spelande och då är det upp till ägaren att leva upp till detta. För det mesta brukar det gå rätt bra och vara en trevlig stämning bland de som spelar om den:) | ||
Emaljöga | 2007-04-29 22:01 | |
Ni har precis vilka regler ni vill, det är er sida, men se då till att 1) tillkännage reglerna för alla 2) lära er reglerna så ni driver en gemensam linje Just nu är förvirringen stor, då reglerna ni hänvisar till inte finns nedskrivna någonstans och regelverket tycks variera godtyckligt beroende på tid på dygnet och personligt tyckande hos respektive övervakare. Dessutom säger olika övervakare olika saker. Dessutom hade ni kunnat kosta på er ett meddelande som sade att medaljen hade återgått. | ||
odin - Administratör | 2007-04-29 22:08 | |
Vi tänker inte ge ut något 500-sidig Betapet-lagbok. När det är många övervakare så får man inse att det finns godtycke i en del bedömningar. Speciellt elefantmedaljen är mycket godtycke vad som anses OK rent moraliskt för att följa den text som står på elefantmedaljsidan. Att skriva 20 paragrafer för att exakt reglera elefantmedaljens innehav tycker jag personligen vore overkill. Håller dock med om att jag borde ha meddelat dig. | ||
Bitte - Administratör | 2007-04-29 22:13 | |
Måste inte vara en bok ,, men som jag skriver hoppas att detta nu är vad som gäller i framtiden | ||
odin - Administratör | 2007-04-29 22:13 | |
Bitte, nej man får inte ha elefantmedaljen i mer än en vecka så den övervakaren gjorde om möjligt en felbedömmning. Eftersom det står klart och tydligt i reglerna om en veckas regeln så är detta självklart. | ||
odin - Administratör | 2007-04-29 22:14 | |
Bitte, samma saker har gällt hela tiden, ingen skillnad. | ||
Alberta | 2007-04-29 22:16 | |
Hos mig är förvirringen inte alls stor och jag tycker att det nästan blivit en höna av en fjäder. Jag såg även diskussionen i går kväll och hur "gruppen för inbördes beundran" diskuterade huruvida man kunde spela ytterligare ett låst spel eller om man skulle köra öppet....och i så fall starta ett spel för fyra och sedan snabbt slänga sig in i det så ingen annan hann dit. En av dessa fyra var ju alltså elefantmedaljösen. Jag tycker att det är helt rätt att medaljen togs ifrån vederbörande. | ||
victrix | 2007-04-29 22:25 | |
Jag var också inne igår och såg diskussionerna och håller helt med föregående inlägg. Och nu pågår fortfarande diskussionen och med stigande förvåning undrar jag lite hur gamla ni är - så fruktansvärt omoget och barnsligt. | ||
Mollys matte | 2007-04-29 22:31 | |
Vem har medaljen nu då? Har den återgått borde jag ha fått den. Eller har jag diskvalificerats för att jag spelade ett par matcher med innehavaren igår kväll? Det är i så fall en rent orimlig godtycklighet som styr här. Synd på en i övrigt så bra sida! | ||
odin - Administratör | 2007-04-29 22:40 | |
Jag gav en övervakare medaljen. Finns ingen godtycklighet i att du inte fått den, det är ett aktivt beslut. Egentligen är det Aleksia som skall ha den, men gav den till en övervakare i tro om att undvika för mycket tjafs. Vilket beslut jag än skulle tagit är det alltid någon som kritiserar det. Dock är jag helt övertygad om att jag tog rätt beslut! | ||
Bitte - Administratör | 2007-04-29 22:44 | |
Som sagt Odin jag accepterar regler ,, men hoppas att detta nu kommer att gälla även i framtiden ,, B | ||
odin - Administratör | 2007-04-29 22:47 | |
Det har varit samma regler hela tiden, det är inte OK att spela inbördes. Detta säger sig självt, men skall skriva till det för att förtydliga det hela för att undvika att folk hittar "kryphål" att skylla på (vilket är synd för det skapar onödigt tjafs om ganska självklara saker). | ||
Emaljöga | 2007-04-29 22:48 | |
Varför skulle Aleksia ha fått den? För att hon var den som hade medaljen innan JOan Ferguson tog den? Så hans brott består i att han ett par dagar senare mötte mig, som hederligen vann den, och hade den tills Mollys matte lika hederligen vann den av mig? Det enda "ohederliga" som möjligen har gjorts här var ett par matcher i går kväll, men före det har allt gått helt korrekt till. Det var tur att du gav den till en övervakare, Odin. Verkligen tur. | ||
Mollys matte | 2007-04-29 22:49 | |
Varför är det "egentligen Aleksia som skall ha den"? För att hon inte anses vara en av kompisgänget? Jag tror ni ser spöken på ljusa dagen, det finns nämligen inget kompisgäng. Jag lirade för första gången med Bitte i fredags. Med J0an Ferguson för någon vecka sedan. Vi är ingen konspiration. Bra att du är övertygad, Odin, om det rätta i att ta ifrån en person medaljen för att den kör tre-fyra matcher med folk den känner, med en majoritet öppna matcher. Jag kallar det ändå godtycklighet. | ||
odin - Administratör | 2007-04-29 22:54 | |
Du får kalla det precis vad du vill molly. Stänger tråden nu, och det får ni tycka vad ni vill om. Men orkar inte lägga energi på att diskutera petitesser som vissa vill blåsa upp till något världsomvälvande. | ||
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2