Spelrum
Giraffen | 38 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 67 |
Mobilspel
Pågående | 20 964 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
blankafaen - Ej medlem längre | 2007-05-26 16:55 | |
det är tillåtet att klicka runt på olika länkar här på sajten, ljungos, det är bara sunt att ha ett sånt mått av nyfikenhet för chansen är stor att du lär dig sånt du har nytta av t ex om du är intresserad av att vara aktiv här. lycka till. | ||
Keffo_ | 2007-05-26 16:58 | |
Men jag kan ju lova att, det finns något om att man inte får ta in extra föremål in på planen. Men om du vill hälla laxeringsmedle i deras vattenflaskor gör det då, men sen får man ju ta följderna. För du lär ju inte få rött kort för det iaf, och låsa in målvakten i ömklädningsrummet är ju bara en kul grej man gör och det lär du ju inte heller få rött kort för.. | ||
Ljungos | 2007-05-26 19:06 | |
Hur många är det som själva har kollat igenom alla vanliga frågor? Har man gjort det borde man nog se över sitt liv och prioritera andra saker istället. Jag håller fortfaranda fast vid att man har man en länk som heter FULLSTÄNDIGA REGLER, ska de fullständiga reglerna stå där! Jag tänker forstätta skriva här tills någon antingen lägger till så att reglerna blir fullständiga så att folk slipper gissa sig till reglerna istället för att kunan se klart och tydligt. | ||
Ljungos | 2007-05-26 19:08 | |
om man har en länk ska det stå. för det börjar kännas aftonbladet över betapet. | ||
coupland | 2007-05-26 19:38 | |
men.... åh | ||
Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-26 20:05 | |
Du tar dumhet till en helt ny nivå Ljungos. | ||
Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-05-26 20:28 | |
Det är bara för mycket... Men jag gillar Vulcans senaste inlägg! *skrattar gott* | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-26 20:32 | |
I teorin håller jag med Ljungos om att det är dumt att kalla reglerna fullständiga, när de inte nämner något om fair play överhuvudtaget. Men det är inte heller någon rättighet att får vara medlem på Betapet, så admins har rätt att stänga av vem de vill, hur illa man än kan tycka att det är, och hur oförtjänt det än kan vara. | ||
AnnikaP - Ej medlem längre | 2007-05-26 20:53 | |
Snälla Vulcan...fler såna inlägg....du har räddat min kväll =) | ||
ingson | 2007-05-26 20:54 | |
Ljungos: Det är tydligen ordet "fullständiga" som du vänder dig emot. Men visst kan man väl kalla regler för fullständiga även om de inte tar upp varje tänkbart teoretiskt scenario? Om du har lust kan du väl skriva ett utkast till "fullständiga regler" så får vi se hur de skiljer sig från de nuvarande. Men risken är att du har att skriva en hel bok. | ||
Ljungos | 2007-05-26 21:10 | |
illiterate, äntligen någon som förstått vad det går ut på. ingson, jag jobbar inte på betapet, däremot finns det folk som jag antar gör det och även får en slant för det som borde kunna sätta sig ner och skriva till reglerna så de blir fullständiga och inte bara ha de i vanliga frågor. I så fall är det bara att klippa och klistra så kanske man har de "fullständia reglerna" där. | ||
ingson | 2007-05-26 22:18 | |
Ljungos: Vad jag menar är att reglerna aldrig blir aldrig fullständigt fullständiga. Jämför med tex badminton som jag ägnar mig åt: 16.6.4 : En spelare får inte göra sig skyldig till dåligt uppträdande även om det inte är nämnt i spelreglerna för badminton. 17.6.8 : En domare ska vid behov tillkalla refereen för att avgöra dispyter angående regeltolkningen. | ||
Keffo_ | 2007-05-26 23:34 | |
Men badminton är ingen sport!! | ||
Måns_E | 2007-05-26 23:57 | |
I o f s så tycker jag att Ljungos överreagerar en del, å andra sidan så kan jag tycka att det kan vara idé att föra in ett par rader till i "fullständiga regler", så det blir helt klart vad som är tillåtet och inte. Det gör ju inget om man är lite extra övertydlig, om det medför att folk inte använder anagramletare eller ordlistor när de spelar. | ||
snuskgrisen | 2007-05-27 00:05 | |
jeeeesus, lite kritisk granskning får man väl tåla! | ||
Måns_E | 2007-05-27 00:24 | |
? | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2007-05-27 07:41 | |
klistra in Vulcans andra stycke i reglerna då ,så blir det så tydligt att till och men Ljungos MÅSTE förstå!! Enkelt va? =) | ||
lelou - Ej medlem längre | 2007-05-27 11:33 | |
Ljungos, vad sägs om att inte skrika efter att bli serverad alla svar som DU vill ha dem, utan faktiskt aktivt söka själv efter informationen? När du skaffar en egen sajt så har du full frihet att utforma den som du vill och behagar. Tills dess så är det "gilla läget" som gäller, dessutom har du fått ett uttömande svar av vulcan som borde räcka men uppenbarligen gör det inte det. Jag föreslår (om du fortfarande känner stor frustration över detta) att du kontaktar Plus. | ||
Nemi | 2007-05-27 12:40 | |
Givetvis kan vi (admins/övervakare) lägga in ännu mer text i reglerna,man kan nästan skriva hur mycket som helst. Det handlar dock om en avvägning mellan att ha klart och tydlligt eller extratydligt med massor av text. Vi funderar ofta på hur vi kan göra saker bättre och det är bra att få feedback, både positiv som negativ, men det finns en hel del saker man kanske inte behöver sätta ut mer information om då det redan går att läsa om på flera ställen samt mellan raderna och dessutom kan gå att förstå genom logik. Precis som flertalet personer har skrivit innan. | ||
Qrax | 2007-05-27 13:38 | |
Det är inte alls självklart att man inte får använda hjälpprogram eller ordlistor när man spelar. På den andra svenska Scrabble-sidan har det varit tillåtet t.ex. | ||