Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 20 964 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gentiana | 2007-07-20 22:27 | |
Det kan också vara så att två/flera personer använder samma konto... jag o min yngste son använde i början samma, och det kan säkert vara förvirrande för en motståndare när en påstått 13årig grabbs konto (med låg rating) används av hans betydligt äldre och ordkunnigare moder! Jag drog upp ratingen när jag spelade o han drog ner den. | ||
getramses | 2007-07-20 22:29 | |
låter som ett fall för den spanska inkvisitionen tycker jag | ||
Måns_E | 2007-07-20 23:40 | |
Jag har alltid misstänkt att det är morsorna som fuskar mest | ||
mammamu - Ej medlem längre | 2007-07-20 23:46 | |
Med vård av sjukt barn? | ||
ReHoChPe - Ej medlem längre | 2007-07-25 13:54 | |
Hur kan nån påstå det vara fusk att lägga orden ROB, GAN och PST??? Är ju inga svårigheter precis, även om man är 1000-. Tycker dina misstankar verka helt absurda. Okej om det varit längre ord, inte när det gäller treor... | ||
femtio - Ej medlem längre | 2007-07-25 15:25 | |
Eftersom jag är sällsynt långsint går jag fortfarande och funderar på den unge man som inte kunde skilja på sett och sätt och sedan slog till med "bridong". Rullning t.o.m.... | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2007-07-25 20:23 | |
Den var bra, Femtio!!! =) Själv spelar jag för att ha kul och i viss mån för att få klappa till skärmen och skrika könsord när jag förlorar, men det är helt upp till mig =). Att folk fuskar är ju trist i sig och det kan inte vara kul att spela mot en sån, men det kommer alltid nya matcher och nya motståndare. Dom som fuskar gör det säkert för att dom fick stryk som små och nu måste hävda sig, bakom sina skärmar där hemma i mörkret =) | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-25 20:56 | |
Så du menar att de som dopar sig i Tour de France förmodligen gör det för att de fick stryk som små, och nu måste hävda sig också? Jag tror att man fuskar helt enkelt för att man vill få bättre resultat än man kan få för egen maskin. Det är alltså ett tecken på entreprenörsanda och framgångssträvan, och bör bestraffas med stora böter liksom vi bestraffar höginkomsttagare med höga skatter. | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2007-07-25 21:31 | |
Säkert fick dom stryk, vem cyklar annars (i cykelbyxor) i full fart utan någon riktig mening?? =) | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-25 21:48 | |
Ja du har en bra poäng där, något verkar de fly ifrån! | ||
Måns_E | 2007-07-26 01:42 | |
Fast att man inte kan skilja på sätt och sett behöver inte betyda så mycket för hurpass bra man är i Scrabble, bara man vet att bara är gk. Jag vet själv med mig att jag har en del ord som jag nästan konsekvent stavar fel, och är ändå skaplig på scrabble. | ||
Måns_E | 2007-07-26 01:43 | |
bara man vet att BÅDA är gk | ||
Zizzi | 2007-07-26 12:39 | |
Jag bara måste få fråga, vad betyder förkortningen gk? | ||
saittam75 - Ej medlem längre | 2007-07-26 12:50 | |
Godkänd? | ||
Zizzi | 2007-07-26 13:00 | |
Nää, det kan det väl inte betyda? Sätt och sett har ju helt olika betydelse, om båda är godkända eller inte (i SAOL eller?) har väl inget att göra med om de används fel. | ||
Måns_E | 2007-07-26 14:04 | |
gk är en förkortning för godkänd, den står i o f s inte i SAOL. Vad jag menar är att även om man har brister i sitt språkbruk så kan man kunna många ord i SAOL ändå. | ||
frröölunda - Ej medlem längre | 2007-07-30 15:52 | |
Måste klargöra ett par saker här. De exepel på misstänkta ord från en 500-ratare(gan, rob, pst osv) som jag nämnde blev tyvärr bara exempel på de kortare ord av lite ovanligare karaktär, som lades under spelets gång. Det fanns även längre ord av det lite ovanligare slaget(kommer ej ihåg dem nu då det gått en tid). Dessutom hade personen spelat ca 25 matcher endast. I mitt fall tog det väl ca 300 matcher innan jag konfronterades med PST, och kanske 500 innan GAN dök upp. Det blev bara lite paradoxalt att jag lärde mej ca 15 nya ord på ETT spel av en spelare med 520 nåt i rating, som hade spelat ca 25 matcher! 2 små tillägg!: China Doll, visste inte att man blir fuskmisstänkt av att ha en vinstprocent på 71! Får väl lägga mej, så jag går neråt.(Vad har de som leder? 96-97%?) Det talas mkt om vilka hjälpmedel som är tillåtna och var detta regleras i detta forum. Blir lite förundrad om man som högratare får lov att spela upp någon annans rating(se inlägget ovan där företeelsen skojades bort av en övervakare,eller?). Logiken blir då för mej att: Min mamma med fotografiskt minne som kan SAOB utantill får gärna sitta bredvid och hjälpa till när jag spelar men NÅDE mej om jag börjar bläddra i boken under spelet! Avstängning, eller?(om det kan bevisas) | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2007-07-30 16:13 | |
Nej det är inte meningen att olika personer ska spela på samma konto, speciellt inte om de är olika duktiga. Om det kom till övervakarnas kännedom skulle vi be dem att skaffa varsitt konto. | ||
leather-face - Ej medlem längre | 2007-07-30 20:01 | |
Jaha då får jag be min iller sluta spela i mitt namn och skaffa ett eget konto. | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2007-07-30 22:31 | |
Se framför allt till att han slutar skriva en massa fåniga foruminlägg! | ||