Spelrum
Giraffen46
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade82
Mobilspel
Pågående21 099

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nemi2007-08-06 15:13
Antal inlägg: 5952

Sweet :) Första dagen odin är hemma från semestern så fixar han detta :)

IckeSacka - Ej medlem längre2007-08-06 15:15
Antal inlägg: 787

Det där nya borde också få en tråd..Kombinerad turnering (där den som lottats som hemmaspelare får välja hur det ska vara på den enskilda matchen)

Sedan tycker jag också det vore bra med en INFO-tråd högst upp. "Så här går turneringar till" med just en beskrivning och där man då får påpeka att det där med bräde och tid varierar men att grundprinicpen i övrigt är densamma. En sådan infotext skulle göra det lättare att hänvisa nya deltagar till "läs gärna informationen om hur turneringar går till" i stället för att som nu säga att den ligger på sidan XX i någon pratig tråd.

saittam75 - Ej medlem längre2007-08-06 15:17
Antal inlägg: 16806

Icke tänker på dessa (tror jag)
------------------------- -----------
Hets/Utslagsturnering
Stress/Utlsagsturnering
Hets/Ultimat X-turnering
Stress/Ultimat X-turnering
------------------------- --------

Håller med Icke att en INFO-tråd borde finnas med.

saittam75 - Ej medlem längre2007-08-06 15:21

Fast kanske "Kombinationsturnering" är bättre namn än "Ultimat X"..

damen_ - Ej medlem längre2007-08-06 15:24
Antal inlägg: 304

En liten fråga angående info-tråden: Vem bestämmer reglerna?

Nemi2007-08-06 15:28
Antal inlägg: 5952

De som spelar där bestämmer reglerna. Givetvis så ska de följa betapets regler men hur lottningen sker och andra turneringsspecifika frågor är inget som admin av betapet sköter om. Om någon person lyckas skriva ihop ett generellt regelverk gällande turneringarna kan vi ta och klistra den i en egen tråd i turnerings-delen.

blue_moon2007-08-06 15:36
Antal inlägg: 9713

Tack Odin och Monk!

IckeSacka - Ej medlem längre2007-08-06 15:38

Tror att t ex du damen_ skulle kunna få ihop en informationstext. Ungefär som den du brukar dra för de nya i chatten.

Mina förslag:

* Vikten att delta i hela turneringarna
* Antal ronder (ja på ett ungefär då) och att detta bestäms av tävlingsledaren och meddelas innan match.
* Att man ska komma ihåg att i en turnering så påverkas alla av vissa resultat, eller många i alla fall.
* Korfattat om hur tabellen räknas ut och kortfattat/enkelt om PJ-poängen. Jag tror till exempel inte att det är läge att skriva så mycket om det som Perpersa har gjort i en tråd (i den tråden passade det ju bra men jag tror att om man lägger in så mycket i en infotext skrämmer man nog bort en del)
* För att nya ska våga sig in är det nog också bra att poängtera vad orankat betyder, så att de inte tror de förlorar massor på att få stryk mot någon.
* Att det visst många minuter efter utsatt turnreingsstart kan beslutas att turneringen ska starta även med ojämnt antal spelare och att det då blir frirondssystem.

Sedan sådana där självklarheter, som att man inte får delta med två nick till exempel. Det där andra om att gynna någon spelare tycker jag ingår i det där med att komma ihåg att ens eget resultat/insats i turneringen kan påverka andras placeringar etc.

IckeSacka - Ej medlem längre2007-08-06 15:39

Det där med info-trådarna, är det kanske det som Odin tänkt ska ligga i det som han nu har låst?

saittam75 - Ej medlem längre2007-08-06 15:52

Dom är "låst" men vi "dödliga" kan ju skriva i dom i vanlig ordning, en info-tråd bör ju vara stängd för att skriva i, så den alltid ligger orörd från "kladd".

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-08-06 18:21
Antal inlägg: 4814

Jaha, så fel man kan ha.

Nu är de flesta gamla turneringstrådar inflyttade, håll till godo.

Angeloflove2007-08-06 18:27
Antal inlägg: 3858

Åh va fint, satt o leta i snack vart allt tagit vägen innan jag såg den nya fliken! :)

Skulle gärna se en pinnad hets/X och kanske stress/X oxå ;)

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-08-06 18:32

Borde vi låsa alla gamla trådar som har en pinnad motsvarighet?

Angeloflove2007-08-06 18:59
Antal inlägg: 3858

ja, och hänvisa till den nya. :)

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-08-06 19:26

Än så länge är det bara en av de pinnade trådarna som blivit använd, så jag har bara låst dess.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?