Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 21 335 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Dr Jacoby | 2007-09-25 19:37 | |
För mig är det just att det har varit så svårt att hitta folk som vill spela på standardbräde som jag spelar här mer sällan numera. Jag är ganska så säker på att den här idén inte har testats förut. | ||
odin - Administratör | 2007-09-25 20:14 | |
Om vi ska ha ett spelrum för varje speltyp så blir det en väldigt massa spelrum, jag tycker personligen blandat är bäst. Det är ungefär som SAOL13, bara ett fåtal som egentligen bryr sig om något sådant här, det är i alla fall vad jag tror.... | ||
kermis | 2007-09-25 20:44 | |
kanske inte varje speltyp men varje spelplan? det blir ju bara tre rum? varför inte ordna en omröstning och se hur många som bryr sig istället för att gissa? :) och så undrar jag som andra när det har testats... jag kan inte minnas det, hur länge sen var det? var sidan lika stor som den är nu? | ||
odin - Administratör | 2007-09-25 20:58 | |
Vi har testat vissa varianter, men kanske inte just detta. Dock har aldrig dessa varianter slagit väl igenom. Har provat två ggr. För att det skall slå väl igenom tror jag vi måste vi nog döpa rummet till Giraffen och ha standard där. De spelare som verkligen vill ha detta vill även varai Giraffen. Blandat är bäst är min hållpunkt fortfarande. Blir bara svårförstårligt med olika varianter och grötigt på sidan om det skall stå under länkarna också. | ||
odin - Administratör | 2007-09-25 21:02 | |
Detta kräver dessutom utv, så prioriterar annat som jag tror är mer värt. Detta ger mycket lite i slutändan (tror jag iaf) mot annat som vi håller på med. | ||
odin - Administratör | 2007-09-25 21:02 | |
utv=utveckling | ||
cindie - Ej medlem längre | 2007-09-25 21:27 | |
Då får väl vi spelare som inte vill spela slumpat försöka ta saken i egna händer och samla oss och bestämma vilket rum som ska bli ickeslumpat och frysa ut dom som vill försöka spela slumpat i det rummet genom att aldrig gå in och spela deras spel och då väljer dom säkert andra rum. | ||
Qrax | 2007-09-25 21:38 | |
Jag spelar endast standard och snabb mot folk som har högre än 2000 i rating, och jag brukar inte ha några störra problem med att hitta såna. Som mest kanske det har tagit 5 minuter. För det mesta tar det mindre än en. | ||
getramses | 2007-09-25 21:41 | |
slumpat kommer alltid dominera så länge det finns kvar eftersom turfaktorn är såpass mycket större och även en medioker spelare kan skrapa ihop över 500p med toköppningar och lite tur. det är synd, för det drar fokus från den riktiga scrabblen, som låg till grund för den här sajten en gång i tiden. | ||
monk - Administratör | 2007-09-25 21:43 | |
Jag tror även det kan bli onödigt förvirrande för "nya medlemmar" som snabbt vill komma igång och spela om det finns olika rum för olika spelplaner eller spelhastigheter. | ||
getramses | 2007-09-25 21:43 | |
finns det någon statistik på hur stor del av alla matcher som spelas på slumpbrädet? | ||
stefanf | 2007-09-25 22:09 | |
Jag tror också det är en dålig idé att ha olika rum för alla olika varianter och det är ju inte något som någon föreslagit eller förespråkar (såvitt jag förstår). De allra flesta har ju inte problem att hitta medspelare utan det gäller i allra största utsträckning oss standardspelare - som är i kraftig majoritet. Tror inte man behöver någon större marknadsföring/informatio n utan att det är något man väldigt snabbt lär sig på samma sätt som man lär sig hitta tema-rummet datormusen om man är intresserad av sånt. Det rummet har väl knappast skapat någon större förvirring bland "vanliga" spelare..? Personligen skulle jag troligen öka mitt spelande med flera hundra procent om det var smidigare att slinka in och ta en match, något jag faktiskt inte upplever. Har alltså motsatt erfarenhet än Qrax, exempelvis, och upplever att jag inte är ensam. Om det sedan är väldigt mycket jobb och utveckling som krävs har jag full respekt för att det inte kan prioriteras eler rent av vara möjligt att införa. | ||
stefanf | 2007-09-25 22:10 | |
äh.. blev fel en bit upp.. oss standardspelare som är i kraftig _minoritet_ ska det stå.. =) | ||
ordsvall - Ej medlem längre | 2007-09-26 10:12 | |
jag tänker såhär: om det fanns ett spelrum, med ett ett annat specialtema än DATOR-MUSEN, t ex STRICTLY STANDARD (eller nåt annat lika "klatchigt") där spelen som startas automatiskt är på standardbräde och där jag själv bara väljer de övriga parablerna på spelet, ja, då skulle jag automatiskt börja med att logga in där när jag vill spela. det är liksom solklart. när odin och monk med stor säkerhet antar att ett sådant experiment inte skulle lyckas så tycker jag isf att en titt på datormusen nog kan göra även dess existens lite ifrågasatt. nu säger jag inte detta för att jag skulle motsätta mig sjäva datormusen eller de system som det spelrummet bygger på men _om_ vi fick ett "temarum" STANDARD-hmhm och det skulle frekventeras lika mkt som eller - vilket jag skulle bedöma som synnerligen troligt - mera än datormusen, ja, då tycker jag att det skulle vara på sin plats. sen att skapandet av datormusen hade ett helt annat personligt intresse för herrar administratörer får vi väl bara suckande acceptera... | ||
Bitte - Administratör | 2007-09-26 11:26 | |
Skriver under på ditt inlägg Ordsvall''' Bitte | ||
hugokolbaz | 2007-09-26 13:54 | |
Under "temarum" skulle vara grymt! Jag skulle vara där! | ||
stefanf | 2007-09-26 16:32 | |
Jag tycker att ägarna/skaparna har _mer än_ rätt att leka och göra prylar man själv tycker är kul som exempelvis datamusen.. =) Skulle jag själv göra om jag var i deras ställe. Är väl inget som säger att de bedriver ett slags demokratiprojekt där effekten måste maximeras efter majoritetens intresse..? Vill bara betona (eftersom jag skriver så in i helvetet långa inlägg..) att jag är FÖR saker och ting - inte MOT.. :) | ||
carinau | 2007-09-26 16:59 | |
Men är det så att ett standardrum är tidskrävande, lågprioriterat eller kanske inte alls är något som lockar O & M, kan vi väl alltid göra ett försök med att lite inofficiellt enas om ett rum som förstahandsval när vi loggar in. Om man då lägger ut den tanken på forumet så här lite då och då, kanske det snart skulle sprida sig och ge resultat alldeles av sig själv. | ||
carinau | 2007-09-26 17:00 | |
Oj, läste visst tidigare inlägg lite slarvigt. Jag tycker med andra ord som du cindie:) | ||
odin - Administratör | 2007-09-26 21:02 | |
ordsvall, sucka hur mycket du vill men ibland är vi mer eller mindre motiverade att ordna något. Om vi har något annat på gång som vi tror på mer så prioriterar vi givetvis det. Jag vill inte beklaga mig här, men utvecklar/programmerar hela dagarna på mitt "riktiga" jobb, därav så tryter ibland motivationen därmed väljer vi bara sådant som vi verkligen brinner för, och just detta är jag personligt tveksam till om det kommer ge något förutom ett par glada personer (ja vi måste väga antal "nöjda" personer på feature X med feature y). Feature Y som vi funderar på tror jag genererar fler glada personer, dessutom är jag mer motiverad att göra det för att jag tycker den är roligare att utveckla eftersom den featuern i slutändan skapar en bättre "bottenplatta" för sajten. Jag som programmerare ser alltså inte enbart på nöjda användare utan vad jag själv tycker är roligt att göra i rent egoistiskt syfte (feature Y jag pratar om är att ha olika rating för olika språk/ordlistor på sajten). Det går dessutom i vågor ifall vi vill göra grejer eller inte, så detta _kanske_ kommer upp i framtiden. Även om Betapet inte är en demokrati skall man dock ge sin åsikt och förslag, och om många verkligen vill ha det så är det kanske något vi kan fixa beroende på de paramterar jag nämnt ovan. Vi vill alltså ha diskussioner/åsikter om det mesta (till en viss gräns givetvis som någon gång ibland passerats på forumet, dock ej i denna diskussion!). | ||