Spelrum
Giraffen46
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade69
Mobilspel
Pågående21 338

Forumkategorier

Användare Inlägg  
urbio - Ej medlem längre2007-11-02 07:37
Antal inlägg: 64

Hoppas fortfarande på respons på mitt inlägg ovan(071101, 13:36) från admin. +ev. övervakare.
Anledningen till att jag åter påpekar detta är inte att jag vill tjata eller inte har förståelse för att svaret kan dröja lite, utan att mitt trådinlägg glider längre och längre ner på trådlistan när svar uteblir(och kanske därför ej uppmärksammas lika lätt).

urbio - Ej medlem längre2007-11-02 23:53

071101 13:36 är det inlägg jag fortfarande önskar svar på av admin. el. lämplig övervakare. Problemet med inlägg som inte blir besvarade på ca 2 dygn är att trådskaparen känner sig lite nonchalerad. Men visst förstår jag att admin. och övervakare av lämplig natur är människor som har andra jobb vid sidan och givetvis behöver tid på sig.

urbio - Ej medlem längre2007-11-03 00:42

Ok nu framstår jag som löjlig för att jag beeeer om svar på tråden 071101 13:36! Tyvärr bekräftar detta min känsla sen tidigare!! Har man en relevant frågeställning blir man antingen nonchalerad av admin. eller idiotförklarad pga att man utvecklar en aggressiv attityd pga uteblivet svar. Till slut besvas resposen på det uteblivna svaret i stället för den ursprungliga frågan!

SheDeVille2007-11-03 01:21
Antal inlägg: 2243

Det är precis som du själv insett att såväl admin som övervakare har ordinarie arbeten att sköta och att flera av oss reser i arbetet och inte alltid har möjlighet att hoppa in och svara på frågor etc. Dessutom är det f n SM i Scrabble där ett flertal personer från sajten finns med och det är också helg (många hade bara halv arbetsdag om de jobbade alls på fredagen) vilket kan innebära att man reser under helgen till familj, vänner etc.

I tråden har såväl Birgerkung som Vulcan skrivit inlägg så helt nonchalerad kan du väl ändå känna dig.

Av erfarenhet vet jag att de ansvariga tillika utvecklarna av sidan ofta tagit tillvara synpunkter från medlemmarna på sajten och också ändrat i enlighet med önskemålen. En del av de frågor/önskemål som kommer upp har varit uppe flera ggr som t ex frågan om olika rum för olika bräden/tempon etc. En del saker har prövats men inte fallit väl ut. Andra saker har de svarat att de ska tänka på men att det kan ta tid innan något händer för att de måste prioritera p g a att de har arbeten och familj.

Det går utmärkt att lämna synpunkter eller förslag i en tråd här i forum. Jag personligen tror inte på att någon omröstning bland medlemmarna skulle ha något större värde. Då är diskussion viktigare - att diskutera för-och/eller nackdelar med det ena och det andra, att kunna säga att det har prövats men inte funkat etc etc.

De omröstningar som finns idag på sajten är ju mest av underhållningstyp, sådana omröstningar som ses dagligen i såväl dags- som kvällspress samt på många sajter här på nätet.

Om du Urbio har förståelse för att fok som är aktiva med administration o dyl på Betapet också har annat att göra som huvudsaklig sysselsättning så tycker jag att du kan vänta några dagar - kanske t o m upp till en vecka - innan du skriver nya inlägg där du "kräver" svar.

Det går ju också bra att söka igenom forum för att se om det som man frågar om finns besvarat någon annanstans i forumet. Inte alltid lätt att hitta dock p g a att trådskapare inte alltid rubriksätter så tydligt vad deras fråga/inlägg handlar om.

Skogaholm - Ej medlem längre2007-11-03 01:56
Antal inlägg: 85

Ok,det svar jag fick på mitt inlägg var väl att det kan dröja en vecka innan jag får svar.
Du börjar med att konstatera exakt samma saker som jag konstaterat,dvs att många har fullt upp
Sen konstaterar du att både Vulcan och Birgerkung har svarat, tyvärr dock ej på det inlägg jag hela tiden bett om att få svar på.
Sen konstaterar du att de inte kan ta till sig frågan"Om man ska skapa separata spelrum för slump och normal" pga att de har familjer osv.
Sen kostaterar du att en medlemsomröstning inte har ngt större värde.
Sen konstaterar du(likt mej) att sajtens medlemsomröstningar liknar kvällspressens.
Sen konstaterat du att du inte kan godta mitt skäl att lägga in nya inlägg(pga at jag är rädd för att faktumet att uteblivet svar innebär att tråden halkar ner vilket innebär att chansen att den ska uppmärksammas minskar)
Sen ber du mej leta efter andra trådar!

Frågeställningen daterad 071101 kl. 13:36 kvarstår för admin./övervakare att besvara och jag tackar för svar!

Bitte - Administratör2007-11-03 02:42
Antal inlägg: 24081

Tror attt denna fråga finns svarad på ett antal gånger så jag säger som
SheDeVille. använd SÖK och se vad du får fram där,, får fram drygt 350 inlägg om saken

Bitte

illiterate - Ej medlem längre2007-11-03 05:34
Antal inlägg: 6521

Kan man inte sätta en gräns så att endast medlemmar som varit registrerade i minst en månad får skapa nya trådar så slipper man alla dessa trådar?

illiterate - Ej medlem längre2007-11-03 05:36

Eller vore det osportsligt kanske? ;)

illiterate - Ej medlem längre2007-11-03 05:42

Men personer som sedan barnsben är präglade av idrottsliga värderingar skulle nog acceptera dessa spelregler.

Mouche - Administratör2007-11-03 11:01
Antal inlägg: 24193

Svar på fråga a dato: 2007-11-01 13:36

Ja, givetvis vill man höra medlemmars åsikter och dessa åsikter uppskattas mycket.
Uformningen av sajten är dock något som ägarna själva bestämmer om!

Mouche

SheDeVille2007-11-03 12:12

Det är säkert förvirrande för andra medlemmar på sajten när samma och en medlem använder flera konton för att diskutera/"driva" samma tråd.

Jag får den uppfattning att du Urbio/Skogaholm läser inlägg som Fan själv läser bibeln. Även om jag skulle kunnat vara mer koncis. Vad jag säger är att man måste ibland ha TÅLAMOD. Man kan inte alltid förvänta sig ett svar inom ett par timmar eller ett dygn.

Du har i alla fall rätt i att det inte är tillåtet att bumpa sina trådar. Se forumregler - finns högst upp under "Snack"-fliken.

När det gäller sista stycket i mitt förra inlägg så var det en allmän rekommendation. Väldigt ofta så kommer saker som vi redan svarat på "hundra gånger" eller som svaret står på i vanliga frågor upp som en ny tråd. Dublett-, trippel och quadruppeltrådar finns det en hel del av, vilket gör att forum blir rörigare att hitta i för alla! Bättre rubriker skulle ge ett överskådligare forum liksom om det inte bumpades m m.

Nemi2007-11-03 18:05
Antal inlägg: 5952

Jag tycker att mina köra övervakarkollegor har lämnat förträffliga svar angående topplistor/spelrum som jag själv håller med om och därmed har jag inte ansett mig behöva skriva i denna tråd jag med. Bara för att det "bara" svaras från en eller två övervakare så betyder det inte att inte andra har läst det som skrivits, jag förstår inte riktigt varför det är så viktigt att många övervakare svarar :) Det 'är inte direkt så att "ju fler svar desto mer bryr övervakarna sig".

Mvh,
Nemi

urbio - Ej medlem längre2007-11-04 16:32

Pust, jag vill ju bara ha svar på frågan om medlemsomröstningen kan användas mer funktionellt, genom att där ta upp vilka förändringar av sajten som bör prioriteras enligt majoritetsval av aktiva medlemmar. Då pratar vi ju verklig demokrati och att verkligen lyssna på medlemmarna när det gäller förändringar av sajten .
Det var ju detta som var grundfrågan i det inlägg jag gärna ville ha svar från admin.
Tipsa mej gärna om annan tråd där denna fråga har dryftats(alltså medlemsoröstning som verktyg för att förändra sajten efter medlemmars önskemål) förut så blir jag jättenöjd!

SheDeVille2007-11-04 17:09

Jag personligen tror fortfarande inte på medlemsomröstningar i det syfte som du föreslår utan jag tror mer på att man diskuterar för - och nackdelar med en viss sak, att man utbyter idéer, synpunkter etc. Om man ska kunna ta ställning till förändringar så måste man ju också veta vad de innebär och jag tror inte att man kan uttrycka dem på ett helt enkelt sätt i några få ord med enkla alternativ. Om det är saker av betydelse så skulle det troligen också bli tjafs om hur frågeställningen är skriven, att frågan legat ute för kort tid eller för lång tid. Folk som har flera konton skulle kunna rösta fler gånger etc etc. Ja, jag ser negativt på detta - av erfarenhet.

Till kommunen, staten och demokratin Sverige betalar jag skatt men inte fasiken får jag rösta i alla förändringsfrågor. Jag får rösta en gång vart fjärde år på vilka som ska styra kommun och landet. Betapet är gratis, ingen politisk sajt och jag har svårt att förstå att man kan mer eller mindre kräva att det ska vara en "verklig demokrati". För utveckling och förändring så lyssnar ju ägarna redan idag till vad som sägs på sajten - man kan få en ganska bra uppfattning om vad medlemmarna önskar genom vad som kommer fram i forum, i kommunikation med övervakare etc etc.

Din grundfråga i tråden var inte medlemsomröstningen utan handlade om topplistorna. Senare har i o f s du ställt fråga om medlemsomröstningar.

Jag bestämmer inget utan tycker till precis som du. Jag tror inte på verktyget medlemsomröstning annat än vad som sker idag - mer av underhållningskaraktär. Men där kanske andra övervakare och admins har andra åsikter.

urbio - Ej medlem längre2007-11-04 17:30

Var är det jag har mer eller mindre krävt demokrati? Tycker bara det var en bra ide att låta medlemmar ge admin. en fingervisning om hur DE anser man bör prioritera. Sen är det givetvis upp till ägarna att bestämma. Förlåt att jag har provocerat, men den tonen hade jag inte från början(har bara lite svårt att förstå att alla övervakare/admin. helt plötsligt är bortblåsta för respons i ca1½-2 dygn). Ok ska lära mej tålamod i större utsträckning.

SheDeVille2007-11-04 17:38

Var in på min lokala Coop-butik och de j-arna hade köpt in nya kyldiskar som är så djupa att jag måste hänga över kanten och riskera tippa över och ner i dem, få frostskador m m för att få den vara jag var ute efter. Jag som är medlem i Coop! De har inte frågat mig och mina kortvuxna kamrater om vi tyckte det var en bra idé att byta ut de gamla funktionella kyldiskarna - men säkerligen energislukande och dåliga på att hålla kylan - till dessa nya monsterdiskar.

Naturligtvis kommer jag att låta Coop få veta att jag inte gillar de nya diskarna och är det så att det inte passar mig att handla där p g a att de förändrar till det som är sämre för mig m fl så får jag väl välja att avsluta mitt medlemskap och handla någon annanstans. Men vem vet, de kanske lyssnar?

SheDeVille2007-11-04 17:44

Förresten - på tal om "verklig demokrati" - Hur många röster skulle du ha i en omröstning Urbio? I denna tråd har du ju skrivit både som Urbio och Skogaholm men du kanske har ännu fler konton?

Bitte - Administratör2007-11-04 18:04
Antal inlägg: 24081

Kloka ord SheDeVille

Bitte

Forky - Ej medlem längre2007-11-04 18:37
Antal inlägg: 1536

Jag har flera konton på Coop.

urbio - Ej medlem längre2007-11-04 18:43

I mitt sista inlägg förtydligade jag lite och sa också att jag måste lära mej lite mer tålamod i bland Tyvärr blir jag bara bemött avShedevil med massa förnedring och taskiga påhopp. Lägger ner detta och ber dej kväka över någon annan! Tyckte verkligen att jag försökte dra mej tillbaks till god ton, men DU vill i stället förtsätta med tråkig ton Shedevil!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?