Spelrum
Giraffen | 0 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 1 |
Mobilspel
Pågående | 21 344 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Morristown - Ej medlem längre | 2007-11-21 10:10 | |
Vilket får oss att tänka på den gamla historien om buspojken Kalle. Det var svenskalektion och feöken ville ge barnen i uppgift att rimma. Hon började med att be dem rimma på hopp. – Fröken fröken ...jag kan...ropade Kalle glatt. Fröken kände till Kalles förmåga att leka med "fula ord" och gav därför frågan till lilla Lisa. – Galopp, svarade Lisa. Fröken hittade på ett nytt ord. Den här gången skulle man rimma på hitta. Kalle viftade än mer ivrigt med handen. – Fröken jag kan..jag kan...ta mig... Fröken ångrade sitt ordval men fann på råd och gav frågan till Hubert. – Spritta, svarade Hubert. Nu kände ändå fröken att det var synd om Kalle, så hon tänkte länge och hittade sedan på ett riktigt säkert ord. – Kan någon i klassen rimma på berg? Det blev tyst....och sen viftade Kalle ivirigt igen.. – Jag kan jag kan. Fröken tänkte osäkert...kan det finnas ett könsord? Men hon gav sig den på att det inte gjorde det och gav så frågan till Kalle. – Dvärg...sa Kalle och måttade sen med händerna...med en sån här stor kuk! | ||
hugokolbaz | 2007-11-21 12:36 | |
Jag ber om ursäkt för mina plumpa inlägg. Låt oss fortsätta diskutera den riktiga betydelsen av OLLA/ÅLLA. Finns det nån ritning för den där ollan i flera våningar som sparar plats? | ||
EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-11-21 12:39 | |
*Ollade en olla* Sorry... ;-) | ||
hugokolbaz | 2007-11-21 12:45 | |
Fyndigt, tack Eddie! Äntligen nåt som både jag och y not kan uppskatta! | ||
y not | 2007-11-21 13:07 | |
det jag har svårast för är inte att du tycker att det är jättelustigt att asccociera till ditt eget könshuvud och vad du kan göra med det. Det står dig fritt. utan problemet är att du tar illa upp över att du inte får den uppsakttning du anser dig förtjäna. | ||
hugokolbaz | 2007-11-21 13:34 | |
Uppskattningen är ju total! Jag hade varit nöjd med en rättning men jag får ju flera stycken med hänvisning till SAOL dessutom! | ||
Dyslekso | 2007-11-21 14:32 | |
Nu vet man vems scrabblebrickor man aldrig vill komma i kontakt med;). | ||
EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-11-21 14:46 | |
*asg* | ||
ralfus | 2007-11-21 20:02 | |
hahaha props till hugo! | ||