Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 21 355 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
-JK- | 2007-11-24 20:17 | |
Tja, jag har ingen koll på hur många som nyreggar sig varje dag OCH som ställer frågor i forumet men jag har en känsla av att det inte är överdrivet många. Sökfunktionen funkar även för nyreggade. | ||
y not | 2007-11-24 20:22 | |
jag förstår vitsen med att stänga ute dem som hyreggar sig föra tt de stör i forum. Men hur stort är problemet? Fenomentet troll tycker jag är intressant för det sä ger snarare mer än de som svarar på trollet än sjä'lva trollet. I alla fall vad jag kallar för troll. Det enda jag upplever störande i forumet är ren spamming och det är det kganska lite av. Jag störs nog meer då när trådar bara stoppas av att någon tycker, att dt där har ni redan diskuterat och det där ville den som startade diskussionen inte diskutera mer etc. Att rena personangrepp beivras tycker jag är bra, men är det så mycket? och skulle det förbättras av att dessa inte kommer in i forum förrän de splat sina x matcher? | ||
jorma2 | 2007-11-25 17:45 | |
Jag menar att man måste ha uppnått en viss status för att få delta i forumet - det var det dummaste jag har hört, men jag kanske har missförstått det hela, vilket iofs vore det bästa. Att ha graderade medlemsskap lunktar unkenhet från forna tiders klassamhällen. | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2007-11-25 18:23 | |
är graderad och begränsad samma sak?? Jag tycker idén är utmärkt att man måste varit medlem 1 månad innan man skriver ett inlägg, det skulle stoppa det som hände nyligen här i forumet... Dessutom skulle vi då kanske slippa 22 trådar om varför ratingen stiger eller sjunker hela tiden, varför man inte får ha apelsiner på sin avatar och andra frågor som man kan få svar på om man bemödar sig med att kolla redan startade trådar. Annars är jag faktiskt för att banna IP adresser där personerna inte kan sköta sig enligt reglerna på den här toppen-gratis-siten. =) | ||
stefanf | 2007-11-25 19:09 | |
Svårt grundproblem som dessvärre knappast går att lösa genom den här typen av begränsning. Tror det viktigaste redskapet är att fortsätta motverka otrevlig stämning och trista påhopp med öppenhet, trevlighet, omtanke och empati. Ju högre murar man bygger upp, och ju mer man _förutsätter_ att det ska dyka upp idioter som kränker och sprider dynga, desto fler kommer de att bli. Förvisso förekommer en hel del redan idag men systemet med övervakare, snabba reaktioner och avstängning funkar (i mina ögon) ganska väl. Visserligen retar man sig emellanåt på en del idiotiska och (på gränsen till) kränkande inlägg men det är sällan nyreggade som står för dessa utan i regel forummare som är relativt gamla i gården. De nya trådar som startas av nyreggade surkartar (ofta av typen: "FÅR man inte KRITISERA Betapet eller!!!?" och nån rejäl sving med pajarmen) är ju ganska så lätt åtgärdade och blir snarast något slags monument/gravsten över den användare som lämnar skutan.. Nå, jag VET som sagt inte hur stort problemet är (det kan ju egentligen bara övervakarna bäst svara på) men upplever faktiskt inte att det dyker upp/ligger kvar så mycket skit så det är motiverat att införa en generell begränsning för den stora mängd användare som börjar eller startar nya nick av olika (naturliga) skäl.. | ||
-JK- | 2007-11-26 08:42 | |
myran_64, precis! En tidsbegränsning verkar smidigare (1 vecka kan ju räcka) bara för att på ett litet men effektivt sätt stävja de som reggar om sig för att i affekt skriva av sig i forumet. De problem de har med sajten och dess övervakare kan de bannade istället ta direkt med dem det berör. | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-11-26 11:26 | |
Det lättaste måste väl vara att ha ha mer aktiva moderatorer som raderar eller sammanfogar trådar. | ||
zenlinpen | 2007-11-26 12:29 | |
få skriva på forumet först efter 200 matcher låter lite analt. som att slöspelare ska misstros. min kambo har varit medlem sedan mars 07 men bara spelat 33 matcher, det betyder att han måste vara medlem något år till innan han skulle få skriva ett inlägg om vem han vill kyssa under misteln eller fortsättningen på en fem-ords-saga? det är ju inte alla som spelar 10 matcher om dagen. det är i så fall bättre med mer aktiva moderatorer och ett copy-paste svar på alla "dumma frågor" som lyder "detta har diskuterats förut, vänligen sök i forumet". | ||
monk - Administratör | 2007-11-26 23:05 | |
Jag upplever inte att det är något stort problem med folk som missbrukar med inlägg i forumet.. Eller oxå är övervakarna snabba med att rensa bort dem :D | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-11-27 00:18 | |
När man vill köpa en pistol så får man ofta vänta några dagar innan man får skjuta. Ordet är vassare än svärdet. En veckas tid för nyregistrerade spelare att samla sina tankar innan de trycker av på tangentbordet skulle nog inte göra världen till en sämre plats. | ||
-JK- | 2007-11-27 08:54 | |
illilterate, du är en mycket klok ung man. zenlinpen: läs hela tråden, inte bara delar av den. | ||