Spelrum
Giraffen55
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
45
Inloggade101
Mobilspel
Pågående21 559

Forumkategorier

Användare Inlägg  
WizKid - Spelvärd2008-01-12 23:42
Antal inlägg: 38

E Solu: Det stämmer att när man lägger till appen så har den möjlighet att få ut en del uppgifter om dig. Som förnamn, efternamn vilka vänner du har tex.

Vill du veta exakt vad appen skulle kunna få ut så kan du hitta det här: wiki.developers.face...FQ L_Tables

Däremot kan jag säga eftersom jag gjort appen att vi tittar inte på någon av den info. Det enda som hämtas är id:et på dina vänner så att vi kan se vilka vänner som spelar Betapet. Men inte ens det sparas.

DennisPlz: Visst du anger lösenordet. Det är bara för att folk inte ska kunna ange andras användarnamn.

Så ja teoritiskt sätt så skulle Facebook kunna snappa upp inloggningsuppgifterna eftersom de skickas via deras servrar. Men jag har enormt svårt att se vad Facebook skulle ha uppgifterna till.

hugokolbaz2008-01-13 00:14
Antal inlägg: 665

Sänka min rating

DennisPlz2008-01-13 01:30
Antal inlägg: 4031

Kan vara bra att folk här vet att deras Betapet-användarnamn och -lösenord finns tillgängliga för andra än Betapet-administratörer/p rogrammerare.

Man bör vara rädd om sina inloggningsuppgifter helt enkelt, istället för att fråga sig "vad ska nån ha det här till?".

Det finns alltid nån med mer fantasi än en själv...

E Solu - Ej medlem längre2008-01-13 01:39
Antal inlägg: 4715

Dessutom är det inte ovanligt att man använder samma lösenord på flera ställen...

WizKid - Spelvärd2008-01-13 02:01
Antal inlägg: 38

DennisPlz: Fast tillgängliga är ju en tolkningsfråga. Lika väl som Facebook har tillgång till dem så har ju din ISP det.

Jag kan ju inte garantera att Facebook inte sparar loggar på vad som skickas. Lika lite som jag kan garantera att din ISP inte spar loggar på allt. Men jag har grymt svårt att tro att de gör det. Det finns liksom inte någon anledning att spara alla data som alla apps skickar. Framförallt eftersom den är grymt ostrukturerad och att det finns 13000 apps med miljontalssidvisningar.

Och det kan vara bra att poängtera att det är bara de som loggar in med sitt konto på Facebook vars lösenord passerar via Facebooks servrar. Övriga användares inloggningsuppgifter finns inte i närheten av Facebooks servrar.

Så vill man inte att ens inloggningsuppgifter ska passera Facebooks servrar så ska man inte använda appen (men jag har svårt att se hur man vågar använda Facebook överhuvudtaget då).

stefanf2008-01-13 10:53
Antal inlägg: 1744

Tack för det sista klargörandet WizKid, undrade just över detta (om samtliga användares uppgifter gjorts tillgängliga för Facebook).
Då kan jag hänga här i forum en stund till.. :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?