Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade1
Mobilspel
Pågående21 588

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mammamu - Ej medlem längre2006-10-11 00:11
Antal inlägg: 1286

Haha vad Vulcan? vill du påstå att vi är människor nu också?
Jag håller med, det här fusksnacket har gått helt överstyr å blir bara pinsam pajkastning..
För folk som är såå oroliga för fusk kan jag bara säga att: Börja irla ist för att snacka;)

Mouche - Administratör2006-10-11 00:19
Antal inlägg: 24193

Även jag instämmer med mina kollegor här ovan.
Detta eviga käbblande och femårsbeteende angående fuskandets vara eller inte vara leder enbart och allenast till dålig stämning och bråk.

En mycket god idé vore att var och en sköter sitt och väljer de motspelare man själv önskar spela med/mot.
Regelbrott är en sak för ledningen av sajten och/eller oss Övervakare.

Hälsning Mouche

Qårn2006-10-11 00:42
Antal inlägg: 291

Så ingen annan får spekulera i det då?

jssfrk2006-10-11 10:41
Antal inlägg: 771

"rorlina, kretning, mateblad, hallrätt, pilering, ormning och abrasion"

Mer än hälften av dessa ser jag som självklara. Folk har olika ordförråd, och dessutom kan man ju, med tre-försöks-regeln, chansa på till exempel -ning-orden.

Andreas E - Ej medlem längre2006-10-11 12:33
Antal inlägg: 23

Jag föreslår att Arne Boll/Nornos får ett eget spelrum - tjockt madrasserat och utan vassa föremål inom gripbart avstånd. Där kan han rumla runt och i vredesmod skrika FUSK, FUSK, FUSK. Med jämna mellanrum kommer en snäll övervakare in med kamomillte, då faller Arne Boll ner i en lugn dvala, för en stund befriad från betavärldens alla onda konspirationsteorier.

tv-spel - Ej medlem längre2006-10-11 12:44
Antal inlägg: 90

:)haha

Arne Boll2006-10-11 22:03
Antal inlägg: 97

Bollen går in i ett dormant stadium efter ha blivit offentligt avrättad i forumet, av spelare som är ärliga och oärliga samt med understöd av övervakare. Jaja, så kan det gå. Hoppas att Ni blir glada!

Mouche - Administratör2006-10-11 23:31
Antal inlägg: 24193

Varför skulle någon bli glad av att en annan person är ledsen? Jag blir det då rakt inte i alla fall!
Vore det inte bra mycket trevligare om den s.k. "stridsyxan" grävdes ned och vi istället har det kul ihop allesammans.
Detta är ju en sajt skapad för underhållning och samvaro med likasinnade människor.
Det är bråket och ovänskapen vi vill vara utan, inte Dig eller någon annan spelare Arne Boll.

Mvh Mouche

illiterate - Ej medlem längre2006-10-12 00:12
Antal inlägg: 6521

Önskemål: Kunna flagga personer med varningsflagga så man slipper komma ihåg deras namn när man bestämmer sig för att man inte vill spela mot dem mer. Då ska man i fortsättningen se en varningsflagga vid denna person när den t ex skapat ett spelrum osv... :)

Önskemål 2: Statistik över alla ord som läggs, med sortering på frekvens. Sedan kan man göra en wiki-sida där användarna kan redigera ordens betydelser...

caelestis2006-10-12 00:32
Antal inlägg: 39

Det fanns statistik förr men den togs tyvärr bort verkar det som.

Varningsflaggor hade varit bra. Jag hade en liten lista på spelare som rullade 2ggr per match och bara skrev konstiga ord samtidigt som de spelade idiotiskt rent taktiskt men den listan var lite för dryg att underhålla. Visst, det är bara ett spel och jag borde inte bry mig om några stycken fuskar, men jag tycker faktiskt det är rätt kul att följa min utveckling i ratingen och då är det inte roligt med fuskare.

Jag håller helt med Arne Boll att allt skall göras för att stävja fusket, men jag tycker samtidigt att en ordlista vore bra eftersom jag älskar att lära mig nya saker. Varför inte lägga in en eventuell ordlista så att den blir tillgänglig _efter_ att spelet avslutats så att de som vill kan avkräva ordens betydelser under spelets gång (personligen skriver jag själv ibland 3 och 4 bokstäver långa ord jag inte har koll på eller som varit chansningar vilket gör att jag inte tycker man ska utgå från fusk direkt bara för ett par suspekta ord) om så önskas.

AbeF2006-10-12 00:47
Antal inlägg: 11

Håller med. Att fråga folk vad ord betyder avslöjar en del.

Skulle gärna ha en shitlist också, med de man av någon anledning inte vill spela med.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2006-10-12 18:53
Antal inlägg: 4814

illiterate: Det finns redan en wiki-sida här på internet där alla kan redigera ordens betydelser (för närvarande tolv tusen ord):

Wiktionary sv.wiktionary.org/

illiterate - Ej medlem längre2006-10-12 21:15
Antal inlägg: 6521

Ballt :) Dock täcker ju den sidan bara 10% av godkända betapetord, vilket kan avrundas till 0% om man som jag har ett skosnöres intelligensnivå, vilket innebär att det är lika bra att böra från scratch, vilket jag gör varje gång jag gör en webbshop. :S

Sportsman782006-10-13 22:47
Antal inlägg: 258

men som sagt.. man kan ju börja med tex. alla tvåbokstavsord som en "test" .. de går ju fort att översätta :)

Nemi2006-10-13 23:41
Antal inlägg: 5952

bra, då börjar du med det då Sportsman78 ;)
Jag orkar inte iaf.. :)

Sportsman782006-10-14 19:25
Antal inlägg: 258

:)
gubbi kanske redan har alla dom översatta på sin lista?

jssfrk2006-10-14 21:53
Antal inlägg: 771

Översatta? Till vilket språk då?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?