Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående20 068

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jättepräktig - Ej medlem längre2005-10-23 00:35
Antal inlägg: 65

jag sparkar inte lågrankade för att jag bryr mig om rankingen, det blir bara så tråkiga matcher om man är på för olika nivå

odin - Administratör2005-10-23 01:29
Antal inlägg: 7442

Vad är en nattväktarstat? Om alla på Betapet var trevliga och vi slapp stänga av konton så skulle man få sparka övervakare. Men nu beter sig inte alla ok (ca 1% av alla som spelar). Därför behövs den funktionen.

vulcan2005-10-23 13:39
Antal inlägg: 7666

Ond Dvärg har nog sannolikt missförstått betydelsen av ordet Nattväktarstat. Det är ett samhälle där statens funktioner reducerats till enbart rättsväsende, polis och försvar - allra helst finansierade genom olika typer av frivilliga avgifter från medborgare och företag. Allting övrigt är upp till individerna själva att fixa - enskilt eller i frivilliga sammanslutningar.

Mamin - Ej medlem längre2005-10-23 19:25
Antal inlägg: 79

Jag är glad för att det finns väktare på betapet... både på dagarna och på nätterna..

Och ärligt talat folks... visst hade det svidit värre i skinnet om vi blivit sparkade IRL?

Tycker vi ska vara glada för att vi får avreagera oss online jag!

*klok*

ordordord2005-10-27 09:30
Antal inlägg: 28

Tycker det vore en fördel med ett par låsta rum exv minimum 2000 eller maximum 1000 i rating och resten helt öppna. Är det bökigt att ordna låsning av två spelrum?

LiNdz2005-10-29 03:10
Antal inlägg: 3

Nu när ni är inne på ämnet hyfs undrar jag vart har vardagsartigheten försvunnit? Redan "tfm" *klick* *borta* tycker jag är lite lamt. Det tar inte två år att skriva tack för matchen eller t.o.m. lägga till ett hej då. Och sen har vi dom som inte ens orkar skriva tre bokstäver innan dom klickar ut. T ligger mellan r och y, f mellan d och g, m mellan n och kommatecken. Är det verkligen så jobbigt och tidskrävande att försöka visa en liten gnutta artighet? Jag kan inte påstå att jag skulle bli förbannad, men lite för_vånad_ blir jag nog ibland..

Dagiskladd - Ej medlem längre2005-10-29 10:29
Antal inlägg: 13

Men gamla gubar och tanter, ni e ba prektiga som fan å tråkega! Hört talas åm rock n´råll eler?????

Kick ass,
Dagiskladd

_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-10-29 10:40
Antal inlägg: 139

Alltså jag förstår inte problemet!? Om en match är avslutad och min motspelare går ur spelet utan att tacka för matchen...så bryr jag mig inte ett smack, är väl upp till den om den vill tacka eller ej. Problemet ligger väl snarare i alla personer som ständigt gnäller om detta. Alltså acceptera att alla inte bryr sig om att tacka för matchen, men om ni nu tycker de är nödvändigt föregå med gott exempel för er själva då och låt oss slippa detta tjafs.

HumbleBug2005-10-29 16:39
Antal inlägg: 1836

Om man försöker kommunicera med motstpelaren i tjatten, tala om ditt och datt, så blir det ofta en bättre stämning. Det är det bästa sättet att få rötägg att sansa sig och komma i andra tankebanor. Fast det funkar väl bara på anabb eller normal, när man har tid att tjatta.

Jag säger alltid "tfgm", men annars tycker jag att det är helt okej att lämna utan att skriva nånting. Blir någon sur så är det inte mitt fel. Och vill han/hon visa att han/hon blir sur, så okejdå. Då vet jag vem det är till nästa gång.

LiNdz2005-10-29 17:31
Antal inlägg: 3

Tja, jag säger inte heller att jag blir sur, men förvånad - jag brukar åtminstone nog säga hej och tack åt damen i kassan då jag handlar också, även om det också är kort möte med en okänd person. Men, nog om detta för min del, det här är min åsikt, må det vara tjafs eller inte.

Skippy - Ej medlem längre2005-10-29 19:32
Antal inlägg: 98

Jag blev just kallad "Bitch" för att jag inte släppte in en person. Sånt tolererar jag inte. (Hur anmäler man sånt?)

Att tacka för matchen hör till god ton. De som visar sig vara ohyfsade (ja, jag tycker det är ohyfsat) väljer jag att inte spela mot framgent. Det är ett val alla kan göra. :-)

Blue Ztar2005-10-29 20:11
Antal inlägg: 1065

Skippy: Övervakarna har ett + eller @ framför sitt namn när dom är inne i spelrummen. Dubbelklicka på namnet i listan så kan du chatta med den personen. Du kan även skicka ett meddelande från menyn som finns under "Logga ut"-knappen.

Skippy - Ej medlem längre2005-10-29 20:16
Antal inlägg: 98

Jag gjorde det, men fick inget svar. Antagligen för att h*n var borta från datorn.

giar2005-10-31 13:38
Antal inlägg: 107

kickfunktionen är bra. Ibland finns det nån enstaka som man kanske känner sedan tidigare och som inte tycker är särskilt trevlig. Det händer inte ofta, men nån enstaka gång. Och ang. tfm m.m. Jag brukar skriva tfm och vi ses eller når sånt. Men det känns lite fånigt egentligen - kan vi inte bestämma här och nu att vi från och med nu har sagt "Tack för matchen - det var jättekul. Jag hoppas att du får en fortsatt bra dag och att vi ses snart igen" en gång för alla. Så slipper vi upprepa detta varenda gång. framför att vi som bara spelar Hets; det blir så många gånger liksom ;-)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?