Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 56 |
Mobilspel
Pågående | 21 318 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Birgerkung - Spelvärd | 2007-09-26 21:20 | |
Jag skulle vilja att alla bilder på spelare automatiskt förses med en liten tomteluva till jul. Bara ett önskemål. | ||
carinau | 2007-09-26 22:11 | |
...men Birger, du har ju redan en röd luva:) | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-09-27 02:29 | |
Tomteluva kan säkert ordnas, i alla fall på de som inte har lagt in nån bild :) | ||
monk - Administratör | 2007-09-27 08:42 | |
det är ju gammal tradition att vi ger giraffen en luva till juletid... :D | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-09-27 18:07 | |
Jo det har man ju sett. Men alla giraffer och katter på avatar/bild-lösa profiler då :) | ||
hakan | 2007-11-15 13:36 | |
hakan | 2007-11-15 13:37 | |
Haha dä blev det tomt minsann. :-) Läser nu denna tråd angående behov av standardrum på Betapet. Jag skriver under på detta. Behov finns. Skapa ett temarum som heter Strictly Standard. Läser också argument från utvecklare att detta inte är motiverat eftersom det är så få som efterfrågar det. Jag tänker så här. Ser att det är IRL-spelare, däribland jag själv, som önskar detta. Ett standardrum vore ett utmärkt sätt för Betapet att tacka för allt det som Betapet fått gratis från SSF. Tävlingsordlistan, till exempel. | ||
getramses | 2007-11-15 13:46 | |
väl talat, håkan. det skulle bli den nya giraffen. så länge den fristaden existerar ser jag inte som helst hinder för att förvandla de resterande rummen till lekplats komplett med sandlåda och hoppborg om så skulle önskas. | ||
Noside | 2007-11-15 14:24 | |
...Tills dess, varför gör inte ni "snabb-standard-spelare" ett av de mindre besökta rummet till erat då? Starta en tråd i forumet som heter typ: "Hunden är vårat rum" och sammla er där. Frys sedan ut alla lägre stående spelare som ägnar sig åt förkastliga hemskheter som slump och special. Efter ett tag borde ju alla fatta poängen med rummet Hunden och programerarna behöver inte göra ett skit. :D | ||
Skogaholm - Ej medlem längre | 2007-11-15 15:09 | |
Kommentar till Odins senaste inlägg.(070927) Du skriver att om många önskar ngt lyssnar ni, och tar ev. tag i detta fast inte just nu. Du utstrålar samtidigt att skapandet av "standardrum" är något du inte tror är särskilt populärt hos speciellt många(är redan testat förut, men ingen användare kan dock komma ihåg det eller?) och du påvisar också(om än lite diskret) att det är du som bestämmer vad som görs och att du inte är lockad av tanken. Jag har själv uttryck intresse av standardrum genom tidigare trådinlägg, och kommit med förslag att genom medlemsomröstning få fram hur stort intresset är för temarum. Detta uppfattades inte som ngn bra ide av många. Min poäng blir till slut: Hur många intresserade krävs för att ta tag i ett standardrum inom en överskådlig framtid, och HUR ska man bedömma hur många som är intresserade av detta om man inte vill använda sig av den enklaste vägen till att få detta svar, dvs. medlemsomröstning. Intrycket efter att ha läst denna tråd ganska noga är att intresset ÄR ganska stort! Min känsla blir att ett sådant standardrum skulle vara betydligt mer välfyllt än vad nuvarande temarum är. Tror du att jag har fel i detta? | ||
Skogaholm - Ej medlem längre | 2007-11-16 21:36 | |
Ok, bumpning jag erkänner men vill bara visa att jag är jättetacksam för ev. svar på mitt förra inlägg Odin. | ||
stefanf | 2007-11-16 21:39 | |
Kanske finns det rent av en bra kompromisslösning för att testa intresset; - DÖP ett rum (exempelvis) till: "Standard Främst" men utan att programmera om eller förändra _möjligheten_ till slumpspel. - Lägg rummet längst ner och låt naturen ha sin gång.. Det skulle sannolikt räcka för att få önskad effekt. Skulle någon stackars slumpare förirra sig dit är det väl absolut ingen skada skedd utan h*n kan lugnt köra nån match (om det finns motståndare). Visar det sig efter en tids test att rummet (för)blir tomt så kan ni med fog och ett stort retsamt leende utbrista: vad var det vi sa! utan att ha behövt lägga mer än några minuters jobb på det hela. =) - Ge oss denna lilla julklapp, snäälla.. ;) | ||
urbio - Ej medlem längre | 2007-11-16 22:31 | |
Grymt bra stefanf!!!! | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2007-11-17 11:41 | |
Man kan döpa om hunden till normala standardhunden. | ||
blue_moon | 2007-11-17 17:02 | |
Ingen dum ide! | ||
max70 | 2007-11-17 17:34 | |
Helt perfekt ide tycker jag! | ||
Restetus | 2007-11-17 17:49 | |
På helgerna till Fyllehunden | ||
_sirbosch - Ej medlem längre | 2007-11-18 16:03 | |
Vad sägs om att istället för att ha en helt meningslös omröstning ang vilket djur man kan identifiera sig med ha en vettig omröstning. T.ex. "Skulle du vilja ha speciella rum för de olika tre olika brädtyperna?" Är ganska säker på att väldigt många skulle svara ja på en sådan fråga. stefanf:s förslag var bra det med! :) | ||
Skogaholm - Ej medlem längre | 2007-11-19 00:14 | |
Är man VERKLIGEN intresserad av vad medlemmar tycker? Ja kanske till viss del,men ledande administratörer säger också ganska tydligt att det är deras personliga intressen som i slutändan styr! Själv har jag, efter att ha kommit med samma förslag som du vid upprepade tillfällen, gett upp tron på att jag verkligen kan påverka. Hade så varit fallet hade man nog använt medlemsomröstning som ett verktyg skapa att skapa sig en bild av vilka förändringar man skulle genomföra. av va Man får väl säga som Bitte brukar säga. Man får vara nöjd med att få spela överhuvudtaget, och inte alltid be om förändringar.(Hon får en att känna det som man begår ett brott när man i välvilja kommer medförslag till utveckling av sajten :) ) | ||
Skogaholm - Ej medlem längre | 2007-11-20 12:21 | |
Ok Odin(och alla andra ledande administratörer). Birger Kung skrev nyligen att man kan döpa om hunden till standardhunden, i syfte att ge standardspelarna en bättre möjlighet att snabbt hitta spel genom att markera samlingspunkt. DETTA kan väl inte vara ngt större administrativt jobb (räcker väl att byta ut namnet på rummet?) | ||