Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 20 870 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nemi | 2006-08-14 09:21 | |
*krama lite på myran* klart man ska säga vad man tycker :) Sen kan man ju välja sina ord men jag tycker ännu inte någon gått över gränsen här. Även jag tycker det är en konstig regel det där med bilderna och har sagt det. Finns ju fler än jag som inte vill synas in person på bild :) Men vi kan ju behålla våra finfina icke-ansiktsbilder iaf :) | ||
vulcan | 2006-08-14 10:06 | |
Det känns ju lite besvärligt att ändra när man t.o.m. valt nick efter sin avatar (som jag i olika varianter började köra med redan på Ordspel). Fast jag kanske kommer över mina dubier med tiden. I väntan på det kan den som till äventyrs är nyfiken på hur Vulcan ser ut privat alltid klicka på länkad bild på min profilsida :-) | ||
Nemi | 2006-08-14 10:25 | |
Vulcan: du behöver ju inte byta :) Precis som jag. | ||
bananafish | 2006-08-14 11:57 | |
Där försvann visst något i överföringen. Nåt sånt här skrev jag: oeronbarn: ja, jag använde ett retoriskt grepp och upprepade en poäng. Inte alltid lätt att hantera härskartekniker som går ut på förlöjligande. Men konspirationsteorierna kan du nog lägga åt sidan :) | ||
annsibansi | 2006-08-14 14:48 | |
Hur gör man när det INTE GÅR att ladda upp ny bild då? Har försökt om och om igen, men den står bara och laddar, det händer aldrig något. | ||
odin - Administratör | 2006-08-14 14:53 | |
Tror du laddar upp en för stor bild, om du kan förminska den på något sätt och prova igen. | ||
Legobiten | 2006-08-14 19:20 | |
Ett sätt är då att säga "tjilivippen" och hoppas att den blir mindre. | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2006-08-14 20:02 | |
Jag behåller helst min trikå på. | ||
ewaleena - Ej medlem längre | 2006-08-14 20:45 | |
mycket väsen för ingenting! Klart man kan behålla den bild man har. Det är ju faktiskt jag på min bild =). i mitt förra liv.. | ||
ecar | 2006-08-18 11:35 | |
mysko regel men ok. Står att det måste va en bild på en själv men har sett en o annan skådespelare på start sidan så det går tydligen att lura admin ändå :) | ||
Perpersa - Ej medlem längre | 2006-08-18 19:36 | |
Det känns paradoxalt att man får "behålla" sin gamla bild även om den inte lever upp till de nya reglerna. Orättvist mot nya användare. Det enklaste vore om de som godkänner bilderna kunde dela in dem in två godkända kategorier: Avatar eller Ansiktbild. | ||
sosso_speedy | 2006-08-19 21:37 | |
Jag vill gärna ändra min bild, men hur? jag bläddrar efter den bild jag vill ha, men det finns ingenstans att klicka när man vill ladda upp den. Är jag bara lite "blind" och ser den inte, eller har jag missuppfattat hur man gör?? | ||
tessie_k | 2006-08-19 23:24 | |
har en fundering som jag inte hittat svar på. tidigare var det så att man inte kunde ta bort sin bild när man väl laddat upp den. var man missnöjd med den fick man helt enkelt ladda upp en ny. är det så fortfarande? eftersom jag inte själv har laddat upp nån bild har jag ingen erfarenhet av problemet. men om man måste ladda upp en bild på sig själv så vill jag ha möjlighet att ta bort den när jag inte längre vill ha mitt ansikte ute på nätet. går det? detta kanske skulle haft en egen tråd? äh... | ||
odin - Administratör | 2006-08-19 23:55 | |
Man kan ta bort i "ändra personuppgifter" | ||
odin - Administratör | 2006-08-19 23:57 | |
Pekkis: det är skillnad på att klaga konstruktivt och att uppmana till fusk. Så hela ditt resonemang faller platt. | ||
Berask | 2006-08-20 02:03 | |
Jag gillar odin och monk. Två bra killar, så bra att de förtjänat en liten titel efter namnet. De är också bra eftersom de är goda föredömmen för oss andra i den här diskutionen genom att ha ansiktsbilder (som inte duger till passet eftersom man då ska titta snett fram så endast ena örat syns (eller har dom ändrat igen?) men duger bra här, vänner imellan) som de nya reglerna uppenbarligen påbjuder. Jag tycker regeln borde vara att man inte får ha bilder man inte har upphovsrätten till eller tillstånd från upphovsrättsinnehavaren uppladdade nånstans på sidan. Själv gillar jag giraffen och frågar därför ödmjukast: "Kära odin, får jag fortsätta låna giraffbilden". Av er med titel föredrar jag svar från personer med en personlig bild för det känns som lite hyckleri att vara inne på den här tråden och försvara en regel man själv inte lever upp till. Tack odin och monk för en bra spelsida. | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2006-08-20 11:16 | |
Du får bara ha en bild på en giraff om du verkligen är en giraff. | ||
Pekkis | 2006-08-20 11:38 | |
Fusk? Det är inte fusk. Att använda en bild som icke är på en själv. Det är kanske... hmmm... bedrägeri? Vad vet jag. Men fusk? Come on. Fö så påstår ecar att sådant redan sker. Konstiga nya regler, får konstruktiv kritik... om bedrägeri. Typ. | ||
odin - Administratör | 2006-08-20 12:13 | |
Klart det redan sker, men det är ett väldigt dåligt argument, kom med något bättre. Det handlar om att hon uppmanar folk att ladda upp bilder på helt annat för att förstöra för oss och detta ger merarbete. Tycker det enbart är barnsligt. Sen att vissa skall försvara det för att enbart sätta sig på tvären är en helt annan sak... | ||
Berask | 2006-08-20 14:50 | |
Och Birgerkung väljer att fortsätta hyckla offentligt... | ||