Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade63
Mobilspel
Pågående21 003

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Birgerkung - Spelvärd2007-08-03 14:14
Antal inlägg: 2392

Jag är inte förvånad över att dåliga spelare som blir totalt utklassade av dig ger upp. Därmed inte sagt att jag tycker att det är rätt att ge upp.

Om någon ger upp en enstaka gång gör vi som övervakare ingenting åt det. Det är sånt som händer. Om någon sätter det i system ingriper vi, om det rapporteras till oss. Hittills har det dock aldrig hänt att vi har behövt stänga av någon av den anledningen.

frröölunda - Ej medlem längre2007-08-03 14:21
Antal inlägg: 59

Gå in och inventera de som ligger i spannet 3-500 så upptäcker ni ett dussin på 5 minuter som ger upp 70% av matcherna! Detta kan inte va en nyhet för er. Måste man ge upp 95% för att bli avstängd?

frröölunda - Ej medlem längre2007-08-03 14:23

Så det är ok att ge upp bara det skiljer tillräckligt i rating? De har ju accepterat mitt spel för att ge det en chans hur kan det då va förståligt att de ger upp?

frröölunda - Ej medlem längre2007-08-03 14:23

ok läste ditt inlägg fel, ursäkta

frröölunda - Ej medlem längre2007-08-03 14:29

Du tycker inte att det är rätt att ge upp, men vill inte godta det enda sättet för att stävja detta(mkt poängavdrag, jag inledde denna diskussion med frustration att lågratare kunde få +-0 om de la sig i tid som du kommer ihåg) Att stänga av de som lägger sig ca 70% av matcherna görs ju inte med tanke på att det ser ut som det gör i många lågratares statistik. Kan ge dej 20 nämn innan dagen är slut om du vill, men tycker att de är så lättfunna att ni borde kunna göra detta själva

skåldå - Ej medlem längre2007-08-03 14:36
Antal inlägg: 521

om de blir avstängda lär de ju skapa nya konton och då vet du inte vem du spelar mot alls låt bli att spela mot dem istället. enkelt!

förstår inte varför det är så viktigt det är liksom bara ett spel va tusan spelar lite rating för roll?!

Dessutom övervakarna samt admins som finns här gör allt för att de vill hjälpa till så att beta blir en bra spelsajt gratis på sin fritid för att de älskar spelet, att kräva så som du gör att de hela tiden ska undersöka varenda spelare med dålig rating för att se om de har som system att ge upp är snudd på oförskämt som jag ser det, så klart de gör det när de har tid. anmäl de spelare som du anser är jobbiga till admins och låt dem kolla när de har tid, saker å ting kan faktiskt behöva diskuteras ibland och bara för att du vill en sak behöver inte betyda att det är rätt!

frröölunda - Ej medlem längre2007-08-03 14:49

Nä du har helr rätt Skålå! Sitter här och funderar på varför jag överhuvud taget lagt denna tid på att dividera om ovanstående! Jag struntar egentligen i om folk ger upp, och jag kan välja att spela mot andra kategorier för att slippa fenomenet. Tillhör bara den lilla kategori människor som älskar att tävla och tycker det är fegt att ge upp om man har accepterat en match! I och med handikappsystemet trodde jag inte att jag gjort ngt moraliskt oförsvarbart när jag mött lågratare, men det har framkommit med all önskvärd tydlighet att så är fallet. Hade jag haft denna diskussion med ett gäng aktiva idrottare/människor som gillar tävlandet och de moraliska regler som följer begreppet"Den som har sig in i leken gett får leken tåla" hade jag nog fått mer medhåll. Istället har jag mest blivit ifrågasatt för att jag inte tycker det är ok att nånsin ge upp! I mitt nuvarande spelande har jag börjar inrikta mej på att bli bra på att rulla istället, och struntar fullständigt i min rating! Tackar för mej på denna tråd då jag ej anser det det minsta meningsfullt längre(OBS är ej bitter men väljer i fortsättningen ett forum med tävlingsmänniskor att diskutera med)

frröölunda - Ej medlem längre2007-08-03 14:52

För övrigt var det Skåldå när Birgerkung sa att han inte visste att det finns ganska många med uppgivande% på 70 som jag gav honom rådet att inventera lågratare. Var du får kravbilden från vet inte jag!

skåldå - Ej medlem längre2007-08-03 14:57
Antal inlägg: 521

ok då jag tog i lite jag med, med det verkade så när du skrev gå och.. men jag är ändå förvånad över hur stor grej det var.

kallio 71 - Ej medlem längre2007-08-03 17:23
Antal inlägg: 34

alla har väl uppfattningar om hur det på vissa sätt vill finjustera sajten, och varför mina inlägg skulle tyda på att jag gör så stor grej av nåt förstår jag inte!

IckeSacka - Ej medlem längre2007-08-03 19:39
Antal inlägg: 787

Vad döper du dina spel till frröölunda, säger du där uttryckligen att du vill spela med de som har låg rating? Eller bokar du bara bord och släpper in i stort sett vem som helst? För däri tycker jag det ligger en moralisk skillnad, om någon med din rating medvetet försöker få in just folk med låg rating.

Och kallio, jagtyckre inte att du gör så stor sak av något...Jag hade inte sett dig förrän nu! ;-)

Nemi2007-08-03 20:44
Antal inlägg: 5952

fröölunda: Jag kan lova dig att vi övervakare jobbar hårt med att få bort fuskare, du ser inte alla de vi har tagit hand om bara... Skäll inte innan du har alla fakta tack.
Vi lyssnar på vad du och andra som har åsikter säger och lovar att fortsätta jobba hårt för att det ska gå rätt till här på betapet.com.

kallio 71 - Ej medlem längre2007-08-04 02:20

Tack Nemi. Hoppas det gäller folk som ger upp slentrianmässigt också!
Jag skäller inte men faktumet att jag valt att spela mot många lågratare har gjort att många är ganska bitska mot mej, och jag har fått freda mej ! Detta trots att Birgerkung(övervakare) har bekräftat att handikappsystemet fungerar och gör att alla som möter varandra har samma förutsättning oavsett rating att spela på samma villkor. Läs bara IckeSackas senaste inlägg så förstår du att långt ifrån alla har tilltro till handikappsystemets utjämnande effekt!

IckeSacka - Ej medlem längre2007-08-04 12:26
Antal inlägg: 787

Jag tror itne att han menade mitt senaste inlägg utan mitt inlägg före det. Om hur de med dålig rating åtminstone på slumad bräde kan förstå när det börjar brännas.

kallio 71 - Ej medlem längre2007-08-05 00:42

fattar inte ditt senaste inlägg IckeSacka! Klart jag menade ditt senaste inlägg. När du skriver att om jag som(relativt) högt rankad medvetet söker lågratare finns det moraliska betänkligheter! Man kan inte tolka dej på annat sätt! Detta uttalande vittnar väl om att DU tycker det är ojuste att välja lågratare, och därmed drar jag slutsatsen att du därmed tycker att lågratare är ömkansvärda individer som med rådande handikappsystem är förfördelade(dvs har underläge mot högre ratade) och alltså agerar i ett icke fungerande handikappsystem! Men Birgerkung hävdar ju i tidigare inlägg att systemet fungerar och att högratare inte har fördel(men fördömmer mej ändå indirekt utifrån min valda spelstrategi). Detta faktum har gjort mej less!½

kallio 71 - Ej medlem längre2007-08-05 00:44

Vore underbart på respons från Birgerkung på detta inlägg!

kallio 71 - Ej medlem längre2007-08-05 00:47

Har för övrigt överlag gjort iaktagelsen att responsen från övervakare avtar i takt med argumentens vasshet. Hade det berott på att ni var på semester hade jag accepterat, men det verkar nästan stå för något annat.

kallio 71 - Ej medlem längre2007-08-05 00:48

Lär väl bli avstängd snart

kallio 71 - Ej medlem längre2007-08-05 00:53

Som alla förstår är Kallio 71 också Frröölunda! Jag har som sagt skapat ny identitet för att bli bättre på att rulla. Har ju tröttnat lite på handikappsystemets utformning, och skiter därför i poängen.

Qrax2007-08-05 01:30
Antal inlägg: 154

Om du inte bryr dig om poängen så är det väl ingen mening att skapa en ny användare?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?