Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 20 540 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Pekkis | 2006-08-21 11:29 | |
![]() | Jaja, okej. Men fusk är det icke. | |
Måns_E | 2006-08-21 12:15 | |
![]() | Det är tur att det inte känns så viktigt att vara med bland de senaste inloggade :) Jag förstår inte varför ni inte kan tillåta vilken avatarbild som helst, jag misstänker att många inte vill ha en bild på sitt ansikte av en eller annan anledning, så varför skall man inte låta dessa användare ladda upp en ny bild? | |
Pekkis | 2006-08-21 17:06 | |
![]() | That's the rules, Måns_E. Det gäller att gilla läget... | |
Nemi | 2006-08-21 17:12 | |
![]() | *klamra mig fast vid min* | |
odin - Administratör | 2006-08-21 20:11 | |
![]() | Många vill ha en bild på sitt ansikte också. Dvs ni kan lika gärna vara i minoritet, men de som inte vill ha en ansiktsbild är givetvis de som skriker högst. | |
odin - Administratör | 2006-08-21 20:12 | |
![]() | Dessutom vill vi prova ett nytt koncept, ganska enkel förklaring! Tycker dessutom det lyckades. | |
Måns_E | 2006-08-22 00:11 | |
![]() | Men om man nu vill ha en bild på sitt ansikte så har man ju kunnat ha det tidigare också. Jag tycker helt enkelt att det är en onödig reglering, och jag är inte så säker på att det har lyckats när många medlemmar tycker att det är dåligt att man inte får ladda upp något annat än en bild på sitt ansikte. Att ni vill ha de fem bilderna på startsidan med ansikten kan jag förstå, men varför inte bestämma att enbart de med ansiktsbilder hamnar där? Det är bara lite "konstruktiv" kritik ;) | |
Pekkis | 2006-08-22 09:25 | |
![]() | Tror inte att alla uppskattar konstruktiv kritik. | |
Nemi | 2006-08-22 10:44 | |
![]() | Klart vi uppskattar konstruktiv kritik :) Men nu har våra kära kodare valt att testa det här och vi som inte vill ha bild får låta bli att lägga upp eller klamara fast vid våra gamla tills reglerna mjukas upp eller for ever. :) Man kan inte gilla allt. | |
Berask | 2006-08-22 11:00 | |
![]() | Personligen tycker jag att Nemi skulle få dispans att ladda upp en ny bild där hela ansiktet syns av Nemi för som det är nu så är det dubbelfel på den bilden och då måste enkelfel vara mindre fel. Nä, ska jag vara seriös (vilket jag har svårt för oftast) tycker jag de nya reglerna är lite för hårda. En viss konstnärlig frihet borde lämnas till medlemmarna. Om man håller ett äpple eller står lite för nära kameran borde inte påverka. Tycker jag, men det är som sagt min personliga åsikt. För även om jag väljer att vara anonym kan det vara kul att se de andras bilder om de får säga nått om dem. | |
OneW | 2006-08-22 16:09 | |
![]() | om man inte vill ha bild på sitt ansikte så behöver man inte.. Otroligt tjafs för en sådan liten regel som är beslutad av sajt-killarna. Välj helt enkelt inte bild så har du en giraff i stället! Hur enkelt som helst. | |
HumbleBug | 2006-08-22 17:22 | |
![]() | Nä, det är inte enkelt, för det är ju orättvist mot nykomlingarna, inte sant? Jag får ha min clownbild, men det får inte dom. Vissa personer är vana att alltid ha ett speciellt namn och en speciell bild på olika forum och det kan dom på alla andra ställen utom på betapet. Där är de tvungna att ha ett porträtt om de vill ha bild. Visst jag bryr mig inte personligen, men nog bryter reglerna här mot annars rådande konventioner i det allsmäktiga internets communityvärld. | |
Cardamom - Ej medlem längre | 2006-08-22 18:14 | |
![]() | Det är nog rätt många som inte har någon avatar öht, de är här för att spela och bryr sig föga. :-) | |
Guinevere | 2006-08-22 19:46 | |
![]() | Kolla! Där är ju Grynet! :D | |
Berask | 2006-08-23 00:25 | |
![]() | Inte för att jag vet vilka sidor på nätet som drar till sig clowner som en sockerbit drar till sig flugor men betapet är inte den första och enda sidan som har dessa regler. Sanningen är väl att när det blir en förändring blir det en massa tjafs. Hade vi alltid haft trängselavgift i Stockholm hade vi inte ifrågasatt den utan snällt accepterat den. Därför tror jag de nya kommer vara det lilla problemet. De förstår nog inte vad vi gnäller om. | |
Måns_E | 2006-08-23 10:01 | |
![]() | Gnäller och gnäller. Naturligtvis så gör administratörerna som de själva vill, men om de nu vill ha synpunkter från användare, och konstruktiv kritik (som det ofta pratas om ;)), så tycker jag att man kan välkomna det istället för att skriva att man är gnällig, och borde anpassa sig. Jag tycker att Berask inlägg inte tillför någonting till den här diskussionen. Anledningen att jag skrev det jag skrev är att jag själv, och andra medlemmar som jag har pratat med tycker att det är en fånig reglering, sen så får vi givetvis anpassa oss och gilla läget (även om vi tycker att det är en fånig reglering) Det finns sidor där man måste ha sina fullständiga namn, personnummer och bostadsort registrerade trots det så tycker jag att betapet inte nödvändigtvis måste införa en sådan regel ändå. | |
Pekkis | 2006-08-23 10:39 | |
![]() | Instämmer helt med Måns_E. Det var ett fint exempel av konstruktiv kritik =) Ûbervakarna, admin blaha... är alldeles för snabba på att skriva att det är gnäll, om de inte vill höra. Läs inte tråden. Vi måste väl få ventilera våra åsikter. När blev det förbjudet att ifrågasätta? | |
Berask | 2006-08-23 13:05 | |
![]() | Förlåt att jag använde ordet gnäller, det ska man akta sig för i forumet har jag lärt mig. Det var sent och jag hittade inte ordet jag sökte är enda förklaringen jag har. Så byt ut "vi gnäller om" mot "diskutionen gäller". Hoppas det känns bättre då Måns_E. Har själv läst ditt senaste inlägg tre gånger och hittar inte vad nytt du tillför debatten mer än att mitt (eller mina) inlägg inte tillför någonting. Då vill jag förtydliga mig så att även du kan se det. Det hade lagts fram som argument att det var orättvist mot de nya medlemmarna. När jag kommer som ny till en sida läser jag vilka regler som gäller där och följer dem om jag vill vara med. En ny hypotetisk medlem skulle troligen bara acceptera regeln om bild och möjligen förvånas över att du ser ut som en bil och att Pekkis liknar en kanin. Det jag skrev i mitt inlägg står jag kvar vid, de som blir medlemmar nu efter regeländringen kommer antagligen vara det lilla problemet och det hade ingen skrivit innan. | |
Nemi | 2006-08-23 13:21 | |
![]() | Ingen har sagt att ni inte får säga vad ni tycker. Har jag sagt det? Nej. Så sluta säg att admins är griniga pekkis :/ Många har varit positiva till denna nya regel med och ojojoj vad många bilder vi får godkänna/icke godkänna varje dag nu. Det är både positiva och negativa tankar om detta som sagt. Jag själv har framfört mina åsikter i denna fråga till de som lade fram regeln, de vet precis vad jag tycker. Jag hoppas också på en uppmjukning av reglerna,jag tycker att man ska få ha valfri bild, men det visar sig. Fram tills dess så får man ha en giraff eller sin gamla bild helt enkelt. Och diskutera och lägga fram sina åsikter. Alla tycker olika. (Men att uppmana til fusk skulle vi aldrig acceptera.) | |
Pekkis | 2006-08-23 14:53 | |
![]() | Ja ja, ursäkta mig så mycket. Ordet gnäller finns inte längre. Och nej, du har absolut inte sagt att man inte får säga som man tycker, men det verkar som om vissa av bossarna här är trötta på ifrågasättandet av den nya regeln. Och det stör mig.(de, ni, behöver som sagt var inte svara). Vem uppmanar till fusk? Nicht mich. | |