Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 55 |
Mobilspel
Pågående | 21 318 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
urbio - Ej medlem längre | 2007-11-23 23:26 | |
Nemi! Hur lång tid ska det ta innan man får svar på denna fråga från högsta ort? Jag har nämligen viss erfarenhet av att man inte får svar i dessa lägen! Istället blir man irriterad och börjar tappa tålamodet. Vad händer då ? Jo man får plötsligt svar på faktumet att man visar irritation, och ej på huvudfrågan. Börjar tro att det gått prestige i frågan eller hur ska jag tolka det??? | ||
odin - Administratör | 2007-11-24 10:21 | |
Då citerar jag tidigare inlägg där vi redan visat vår ståndpunkt: "Jag tror även det kan bli onödigt förvirrande för "nya medlemmar" som snabbt vill komma igång och spela om det finns olika rum för olika spelplaner eller spelhastigheter." - monk "Jag vill inte beklaga mig här, men utvecklar/programmerar hela dagarna på mitt "riktiga" jobb, därav så tryter ibland motivationen därmed väljer vi bara sådant som vi verkligen brinner för, och just detta är jag personligt tveksam till om det kommer ge något förutom ett par glada personer (ja vi måste väga antal "nöjda" personer på feature X med feature y). Feature Y som vi funderar på tror jag genererar fler glada personer, dessutom är jag mer motiverad att göra det för att jag tycker den är roligare att utveckla eftersom den featuern i slutändan skapar en bättre "bottenplatta" för sajten. Jag som programmerare ser alltså inte enbart på nöjda användare utan vad jag själv tycker är roligt att göra i rent egoistiskt syfte (feature Y jag pratar om är att ha olika rating för olika språk/ordlistor på sajten)." - odin "Det går dessutom i vågor ifall vi vill göra grejer eller inte, så detta _kanske_ kommer upp i framtiden." -odin | ||
hugokolbaz | 2007-11-24 12:56 | |
Fullt förståeligt! Men jag säger som jag brukar säga. När det börjar klia i fingrarna kan ni kanske skapa ett standardrum under "Temarum" så slipper folk bli ledsna för att man gör om ett redan befintligt rum. Fantastiskt vore det om man även kunde ha utmaningsfunktion i det standardrummet. Jag lovar att hålla till där. | ||
urbio - Ej medlem längre | 2007-11-24 14:26 | |
Kan bara inte förstå Odin att det är en stor grej att döpa om ett rum, i syfte att göra många spelare glada? Vad blir förvirrande för nya medlemmar bara för att ett rum heter standardhunden? Gå de in där förstår de väl efter 15 sekunder att de befinner sig i ett rum som består till största delen av standardspelare. Vill de spela standard stannar de annars går de till nåt av de andra rummen, som de snart upptäcker är mer mixade. | ||
stefanf | 2007-11-24 22:13 | |
Instämmer med urbio ovan. De ståndpunkter/citat du klipper in ovan var ju svar på grundidén att _programmera om_ och lägga en hel del tid för förändringen och utifrån DET grundförslaget så har jag full förståelse och sympati. Motståndet nu har jag faktiskt svårt att förstå då samtliga argument inte håller längre. | ||
odin - Administratör | 2007-11-25 00:00 | |
Har sagt det jag vill ha sagt, kommer inte argumentera mer. Orkar helt enkelt inte ta tag i detta nu. | ||
urbio - Ej medlem längre | 2007-11-25 22:27 | |
Ok, Odin. En liten , liten insats för att glädja och underlätta för många spelare(ja vi är uppenbarligen många) orkar du inte. Jag är givetvis tvungen att acceptera detta svar(du är ju en av ägarna). Att lägga tid på att försöka påverka mindre delar av sajtens utformning, i syfte att underlätta för en ganska stor kategori spelare(som för övrigt verkar vara en skara som spelar mkt då de flesta har en rating runt2500-3000), känns ju i fortsättningen helt meningslöst! Är det prestige det handlar om? Du måste förstå att man undrar när den arbetsinsats jag(vi) ber dig är att lägga till ordet standard före Hunden, för att därigenom ge oss möjlighet att samlas i ett spelrum. | ||
odin - Administratör | 2007-11-25 23:15 | |
Nej, det handlar om att jag bryr mig om denna sajt ALL min lediga tid, då har jag helt enkelt inte LUST att fixa vissa saker ibland. Detta får du banne mig acceptera. Du spelar här helt gratis ändå får du det att låta som att jag har en SKYLDIGHET mot dig att ordna saker, och om jag INTE gör det så drar du allt in absurdum. Har du det så väldigt svårt att förstå att man inte ORKAR MED ALLT HELA TIDEN? Jag tycker att du gjort tillräckligt i denna tråd och jag är helt ärligt TRÖTT på dina små pikar hela tiden. Om du inte är nöjd med detta så rekomenderar jag en annan sajt där du kan få din röst hörd. | ||
Nemi | 2007-11-25 23:34 | |
Urbio: jag vet att utvecklarna lyssnar på alla förslag, jag vet att de tycker att detta förslag är intressant. De har en viss tid och ork för att göra alla saker de ska göra på betapetpå sin icke-arbetstid. Orken och viljan kan dock minska om det ständigt kommer gnäll och dryga insinuationer om samma sak från samma person. Om du så gärna vill ha detta infört, varför köra på taktiken att göra utvecklarna ledsna och trötta? Jag tycker inte att det verkar särskilt logiskt. Jag kan förstå att det är tröttsamt att vänta på en sådan relativt enkel funktion att införas och varför det finns frustration över att inte känna att man får gehör på frågor/förslag men jag tror inte att en aggressiv apporach i diskussionen hjälper. /Nemi | ||
urbio - Ej medlem längre | 2007-11-26 12:07 | |
Nej Nemi aggressivitet hjälper inte, det ät uppenbart. Frågan är var jag har visat aggressivitet i denna tråd? Att man däremot blir frustrerad när ett sånt här litet ÖNSKEMÅL(ej krav) hela tiden bortprioriteras med hänvisning till att tidsbrist råder börjar jag undra om det gått prestige i det. Är det konstigt? Vilken tid uppfattar du att det tar Nemi att lägga till standard före Hunden? Jag tror inte Odins ilska mot mej står för att han inte har tiden att ändra ett spelrumsnamn. Jag tror heller inte att de flesta som läser denna tråd anser att jag varit jätteaggressiv. Jag tror däremot att jag kanske tydliggör att det gått prestige i saken på sina håll. Kommer inte att skriva mer inlägg i denna fråga, då jag i fortsättningen väljer att inte vara nöjd med sajten som den är. Jag ÄR tacksam för att du har gjort/gör ett jättejobb med en skitkul spelsajt Odin! Känner väl bara att du ibland väljer att inte prioritera små förändringar som kan göra många glada, utan speciellt mkt jobb. Om du nu är förbannad på mej finns det ju faktiskt många andra drivna spelare som ber om samma sak. | ||
urbio - Ej medlem längre | 2007-11-26 12:08 | |
Väljer att VARA nöjd med sajten ska det givetvis vara i början av sista stycket i inlägget ovan! | ||
urbio - Ej medlem längre | 2007-11-26 14:08 | |
Vore kul med lite respons av er andra som vill ha ett standardrum, appropå min och Odins lilla meningsskiljaktighet.(ell er finns här oskrivna regler jag överträtt?) Tycker bara att det blev så tyst när det började blåsa:) | ||
hugokolbaz | 2007-11-26 15:42 | |
Respons? Odin svarade med all önskvärd tydlighet att det inte finns tid och ork just nu. Vad ska man säga om det? Bara att snällt vänta. | ||
sick_boy - Ej medlem längre | 2007-11-26 15:49 | |
Skriver under på att skapa ett rum eller döpa om ett eller flera rum för att locka standardspelare, eftersom slumpad spelplan suger!! | ||
skåldå - Ej medlem längre | 2007-11-26 16:15 | |
nu tänker jag riskera att få smäll på fingrarna å säga vad jag tänker å tycker fast jag kanske inte bör. för jag tycker det mesta funkar alldeles utmärkt som det är. det finns en gammal saga om en fåraherde som hela tiden ropade vargen kommer till byborna som kom springandes i all fart flera gånger om tills de tröttnade. samma dag som byborna tröttnade på att komma för att rädda fåren så kom vargen å åt upp dem alla. då skapades uttrycket den som skriker efter mycket mister ofta hela stycket. det är ungefär det som håller på att hända här en person skriker o gapar ständigt efter mera i olika nick i olika trådar det vet många av oss som vart med ett tag o läst dina inlägg. Om du inte förstår hur jag menar nu så får du väl anmäla mig men du vet att det jag säger är sant så jag tänker inte visa hur jag menar ändå. Denna tråd kanske inte verkar vara särskilt mycket begärt från början men samman med alla andra trådar du skapat i ditt nuvarande nick och andra så förstår jag att odin börjar tröttna. Och som spelare blir jag då väldigt väldigt rädd. För om han börjar tröttna så är risken stor att vi alla snart mister hela stycket. Låt honom komma på saker o ting själv ibland. låt honom andas lite emellanåt. låt honom o de andra utvecklarna göra vad de vill. för helt ärligt. Jag vill inte vara utan betapet. Betapet är för mig alldeles väldigt härligt som det är. klart en å annan förbättring kan göras men hallå? varför skynda när de funkar rätt bra. som hugkolbaz sa bara att snällt vänta å se. Btw heja odin monk o claw ni gör ett superjobb som det är!! | ||
Bitte - Administratör | 2007-11-26 16:48 | |
Amen!!!!!!! ,, Skåldå har sagt det sista som behöver sägas i denna tråd Bitte | ||
hugokolbaz | 2007-11-26 17:20 | |
Hur vet du det Bitte? Allt som kan uppfinnas är nu uppfunnet? | ||
urbio - Ej medlem längre | 2007-11-26 18:05 | |
Det är märkligt Skåldå att du alltid kommer in när jag i slutänden väl har blivit irriterad pga bristen på relevanta svar och aldrig initialt! Detta har hänt varenda gång jag drivit ngt! Att du följer trådarna även när jag under längre perioder hållt en god ton är tydligt, men du verkar slå till när det gäller att skydda vissa "ledande" från ifrågasättanden. Jag HAR skrivit att jag är tacksam över sajten, jag har skrivit att jag kan vänta på förändringen, jag har skrivit att jag har acceptans för att admin. har mkt att göra! Men när man säger att man inte kan hjäpla de som vill ha ett stadardrum genom att ändra namnet Hunden till Standardhunden( DET ÄR ALLT JAG ÖNSKAR) pga tidsbrist, så ja! då tror jag att det ligger annat bakom! Det är i detta läge jag börjar prata om prestige osv. och får reaktioner från bla dej! | ||
skåldå - Ej medlem längre | 2007-11-26 18:20 | |
med tanke på att det är just då jag tycker det behövs sägas något så är det inte det minsta märkligt. folk har redan uttryckt åsikter om sakfrågan, jag behöver inte tilllägga nått nytt med det och eftersom du själv där uppe undrar över vad vi tänker o tycker om saker o ting så kändes det alldeles väldigt lägligt att yttra sig just nu. | ||
urbio - Ej medlem längre | 2007-11-26 18:31 | |
Kan du snälla berätta i detalj vad du tycker om det jag skrev i förra inlägget rörande tidsåtgången i att ändra namnet på ett spelrum satt i relation till Odins ovilja. Beakta också att det tog jättelång tid innan jag började bli provocerande mot honom. Jag var vänlig, lät tiden gå innan jag förväntade mej respons osv, så säg inte att det är pga min attityd som han har motvilja för det var långt ifrån sant från början!. Snälla läs noga och besvara det i detalj och inget annat(alltså inte hur jag beter mej mot Odin, betett mej i andra trådar osv) | ||