Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 40 |
Mobilspel
Pågående | 20 813 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Laffe3070 | 2007-06-07 19:27 | |
Ok, detta är det tredje forumet jag hänvisas till, jag vill helt enkelt klagga på att jag inte får använda vilken bild jag vill! Uppenbarligen finns det folk som har bilder på vad som helst och uppenbarligen fungerar det bra, så varför får inte jag det (!) ? Jag vill inte inte ha en ansiktsibild, jag vill ha en egen bild, en personlig bild! Är det bara jag som blir deprimerad av att se katter och giraffer överallt? | ||
vulcan | 2007-06-08 00:26 | |
Så här motiverade en av upphovsmännen bakom Betapet (Monk) bildreglerna när de ändrades: "Reglerna ändrades eftersom vi som skapat Betapet tycker att sajten blir roligare med att visa "senast inloggade". Och att då visa riktiga ansikten på medlemmarna och inte bilder på en tecknad gubbe eller t.ex. en katt. Många andra communitys har precis samma regler ang. profilbilder och jag förstår inte varför det inte skulle fungera här. Dessutom kommer ju de som har gamla bilder att få behålla dessa (åtminstone på profilsidorna)." Bildpolicyn ändrades tidigt i höstas och gäller alltså de bilder som laddas upp EFTER att policyn ändrades. Spelare som redan hade andra bilder har fått behålla dessa men syns då inte på startsidan vid inloggning. Det finns olika åsikter om bildreglerna - precis som det alltid finns olika åsikter om saker - men min uppfattning är att de flesta tycker att de är bra, eller åtminstone har en neutral inställning. Personer som inte är nöjda har diskuterat det här ett flertal gånger redan i olika trådar (bl.a. denna), men Betapet har inte funnit skäl att ändra på reglerna. Och därmed får du nog låta nöja dig... | ||
Lillråttan | 2007-06-08 11:46 | |
Medlemsomröstning? | ||
vulcan | 2007-06-08 15:29 | |
Jag skulle kontakta admin direkt med det förslaget om jag var du - de läser av tidsskäl långt ifrån alla trådar i forumet. Jag tror iofs inte att de tänker ändra sig eftersom de har lyssnat till argument från missnöjda personer redan. Men jag är inget orakel. Personligen tycker jag faktiskt att bildreformen varit till fördel för sajten. Det känns mer personligt med bilder av riktiga människor än seriefigurer, katter, bilar och gud vet allt. Detta sagt trots att jag körde med Spock som avatar i flera år på denna och andra sajter. Även före bildreformens tid såg man dessutom många giraffer och katter i forumet. | ||
ordsvall - Ej medlem längre | 2007-06-08 16:01 | |
jag har inte själv nån större glädje av att se "riktiga" ansikten på sajten i o m att de i många fall inte hör till den person som laddat upp det på ett konto. jag har heller inget emot det iofs men jag tycker att olika avatarer på sitt lilla vis beskriver nåt om den som laddat upp den. att återgå till den gamla kutymen tycker jag att skulle göra sajten mer varierad, som den virtuella värld det är ändå är frågan om: där en del tycker det är väsentligt att synas med (eget eller annans) ansikte på första sidan, där en del tycker det är bra att kunna vara anonym men inte på exakt samma sätt som kanske drygt 200 000 andra i form av en giraff eller en mus och, där en del kanske tycker det är perfekt att sjunka in i just denna stora giraff- och musmassa. | ||
Angeloflove | 2007-06-08 20:09 | |
Jag tycker det är kul att titta på hur folk ser ut. Vill man inte visa sig så är det väl upp till var och en, fast jag skulle gärna se att man fick välja en alternativ bild, tex en giraff eller en krokodil eller en elefant och så vidare. | ||
Laffe3070 | 2007-06-10 16:22 | |
Jag säger inte att det inte funkar som det är, jag säger bara att det är förbannat tråkigt. Skoj att kunna se andras nunor, men vi som vill vara lite mer personliga på cybervis tycker inte lika mycket om denna värlsdordning. Det heter trotts allt "Personlig bild" och inte "passfoto" - falsk marknadsföring! Jag skulle kunna kontakta en admin direkt angående omröstning om jag bara visste hur, tycker det verkar som att kontakt-fliken på den här sidan bara hänvisar till detta forum. | ||
Lillråttan | 2007-06-10 16:53 | |
Jag undrar också hur man kontaktar admin? Det kan finnas anledningar till att man inte vill figurera på internet med sitt foto. Och då menar jag inte att anledningen skulle vara att man inte står för vad man säger här, utan snarare att man av någon anledning är i en utsatt position. | ||
Angeloflove | 2007-06-10 17:37 | |
Sök medlem Odin. Skicka ett meddelande till honom. Klart. | ||
Lillråttan | 2007-06-10 21:38 | |
Tack! | ||
Bitte - Administratör | 2007-06-10 22:07 | |
Kan ju finnas att skäl till att INTE lägga upp bild, ibland kan man villla vara helt anonym på nätet | ||
Angeloflove | 2007-06-11 16:50 | |
Du vet om att man kan ha fler än ett konto va? ;) | ||
Bitte - Administratör | 2007-06-11 19:54 | |
Det handlar INTE om konton det handlar om min egen intergritet,, har faktiskt under denna vår varit väldigt utsatt från personer på ett internetforum,, Därför så vill jag vara ganska anonym vad det gäller bilder och presentationer | ||
odin - Administratör | 2007-06-11 20:03 | |
Kan bara kommentera att vi inte kommer ändra vår policy. Det är ansiktsbilder som gäller. Efter mycket övervägande (ja faktiskt :-) har vi kommit fram till att ansiktsbilder är roligare, och jag tror faktiskt vi har de flesta med oss. Skulle bli trist om det inte var ansiktsbilder på första-sidan utan uppladdade grafiska bilder och logos. Dessutom kommer upphovsrättsaspekten in i det hela och på detta sätt slipper vi bry oss lika mycket och kolla upp om en bild bryter mot den. | ||
Bitte - Administratör | 2007-06-11 20:39 | |
Jag accepterar detta med ansiktsbilder, men har ju den turen att min bild kom innan den nya regeln.. | ||
Gisli2 | 2007-06-11 21:36 | |
Det är ju ingen som vet om det är "rätt" ansikte som laddas upp ändå. Har sett flera exempel på denna sida. Där det är en helt uppenbar diskrepans mellan spelaren bakom tangenterna och bilden. | ||
Nemi | 2007-06-11 21:59 | |
Vi försöker givetvis att syna alla bilder hårt i sömmarna. De flesta bilder är det fler än en person som kollar på, just för att fejkade inte ska slippa igenom och det är många många som nekas. Inga system är perfekta men jag tycker det fungerar rätt bra. /Nemi | ||
rödspätta | 2007-06-11 23:00 | |
men men men men nähä jag vill inteeeeeeeeeee ha miit "ansikte" här attans att jag inte la in en bild på en rödspätta när jag blev medlem redan 2004 | ||
Miss_jk | 2007-06-12 05:52 | |
Men om man vill vara helt anonym så är det inte svårare än att strunta i uppladdad bild helt och hållet. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-06-12 15:49 | |
Det här är Internet. Man blir aldrig helt anonym. | ||