Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 12 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 20 813 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gisli2 | 2007-06-12 17:49 | |
Det går i princip Bamsefar. Det finns företag som gör så att det inte går att spåra ursprungliga IP-adressen och de lämnar absolut inte ut någon info för eventuella spårningsförsök. | ||
odin - Administratör | 2007-06-12 18:21 | |
Var är dessa "företag" baserade? | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-06-12 18:29 | |
Flera företag såsom IDG har sådana tjänster. | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-06-12 18:31 | |
www.dold.se/ www.relakks.com/ www.freetoview.net/ ...för att nämna några som dyker upp vid en sökning på Google. | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-06-12 18:34 | |
Se även www.idg.se/2.1085/1.10387 3 för en artikel om saken. | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-06-12 18:35 | |
(Det som är intressant är att 50 poliser inte stormat IDG:s serverhall på order av en internationell lobbygrupp. Fildelning är naturligtvis ett mer prioriterat brott än pedofili.) | ||
odin - Administratör | 2007-06-12 18:36 | |
Hmm, ska nog IP-banna dold.se härifrån. | ||
rödspätta | 2007-06-12 22:34 | |
Jag kör med anonym bild = där jag är inloggad Dessa nya regler på foto av sig själv är nästan lika hårda som Pass , Id, Körkort vad blir nästa steg ? personummer ? | ||
rödspätta | 2007-06-12 22:36 | |
ds tillägg om man nu vill ladda upp en bild | ||
vulcan | 2007-06-12 23:49 | |
De där två sista inläggen förstod jag faktiskt i princip ett jota av om jag ska vara ärlig. | ||
rödspätta | 2007-06-13 10:35 | |
ok blev fel det där med anonym bild=inloggad har kollat, jag får någon av spelrummens figurbilder eftersom jag ej har laddat upp någon bild ------------------------- ------------------------- --- Exempel för att bevisa att jag är jag så måste man på ex. körkort ha ett foto enligt vissa regler och dessutom med ett personnummer ------------------------- ------------------------- --- Vad jag menar är att reglerna för att ladda upp en bild är alldeles för "hårda" för nya medlemmar man vill kaske ha en roligare bild än sitt ansikte Tidigare medlemar får ha kvar sina och det har jag inget emot, oftast är de roligare att se på | ||
vulcan | 2007-06-13 11:38 | |
Okej. Din åsikt är noterad. Nu har vi kört ett varv igen och ni som är kritiska har än en gång fått bekräftat från de ansvariga bakom Betapet att de övervägt för och emot och lyssnat på argument, men ändå valt att behålla nuvarande bildregler. Det tycker jag är ett så bra svar som någon kan begära och ser personligen ingen större mening med att fortsätta diskussionen. Det finns väl f.ö. större problem här i världen än att man inte får ha en apa, sin gamla Alfa eller Kronblom som personlig bild på en internetsida...? | ||
Laffe3070 | 2007-06-13 14:56 | |
Nu är det så att alla problem inte går att lösa i en handvändning, världshungern etc. Att fixa det här problemet verkar åtminståne från en naiv Uppsalabos perspektiv vara en mindre bagatell då alla förrutsättningar uppenbarligen finns - att det skulle vara en point-of-no-return-incide nt i sammband med operation ändra-bildpolicy som gör att endast folk som lagt upp sina favobilder dessförinnan ska kunna ha sinna alster i frid och fröjd tror jag helt enkelt inte på. Gör du det? | ||
Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-06-13 16:32 | |
Folk skriver en del smörja till mig ibland, vilket är ganska lätt när jag har bild medan punkjävlarna eller surtanterna själva är avatarlösa. Jag tror dom flesta skulle knipa igen om dom hade bild på sig själva. Det är bara bra att dom får sitta där med en glåmig giraff när dom inte vågar ladda upp sin nuna och inte kan gömma sig bakom en färgglad fantomen eller dylikt. Jag ger alltså mitt fulla stöd till personprofilens diktatur. | ||
Nemi | 2007-06-13 17:06 | |
Laffe3070: Det är ingen point-of-no-return med dessa regler. Men de finns och de kommer inte ändras i nuläget. Precis som vulcan skrev och andra innan. Påpekanden,kritik och frågor beaktas givetvis av de som äger sidan men de har inga planer på att ändra reglerna. | ||
rödspätta | 2007-06-13 17:45 | |
Rätt onödigt påhopp att skriva punkj.. och sur... | ||
Laffe3070 | 2007-06-14 18:08 | |
Bror Mu, jag tycker det är beklagligt med personliga påhopp, men i ärlighetens namn tror jag inte att det skulle bli värre av en männskligare bildpolicy. Vidare så är det inte mitt fel och jag tycker inte det är nått jag ska få lida för genom denna diktatur. Sen så har ju historien visat att diktaturer gör sig bäst som avskaffade. Nemi, Vulcan, Odin och C:o, jag har svårt att tro er; verkar som ni fortfarande inte övervägt detta alls. Era argument kan summeras med att: 1: Ni gillar ansikten på framsidan 2: Andra sidor kör samma sak 3: De flesta verkar vara för Om dessa kan man säga att ettan skulle inte påverkas, tvåan är inte ett riktigt argument, trean saknar grund - gör en omröstning! | ||
Laffe3070 | 2007-06-14 18:13 | |
Om ni avskaffar den här diktaturen skulle ni istället för en klonad giraff få se ett porträtt av en snok med huvudet lite på sne här - SKITGULLIGT - skulle det inte vara mycket skojigare så? | ||
Miss_jk | 2007-06-14 19:14 | |
Om man tjatar tills man blir blå kanske dom ändrar sig... | ||
vulcan | 2007-06-14 21:11 | |
Diktatur? Okej okej - jag kräver att Laffe3070 ska äta kall stekt gröt med surströmmingsspad toppat med en mix av vaniljsås och majonäs till middag i två veckor. Om jag får minst en betapetare till med mig har vi majoritet och då måste Laffe gå med på det och svälja sin gröt utan att klaga. Annars är det diktatur och då tänker jag starta en tråd om saken och tjata till han ger med sig. | ||