Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade42
Mobilspel
Pågående20 813

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Laffe30702007-06-14 21:17
Antal inlägg: 12

Hur var det nu med personliga påhopp? jag trodde att vi var emot det.

JPOd - Ej medlem längre2007-06-14 21:17
Antal inlägg: 30

Hmm, va gott börjar nästan vattnas i munnen, som när Homer Simpson tänker på något gott.

Det borde ju gå att tänka fram alternativa lösningar. De som promt vill ha sin egen bild kan ju tänkas få betala en avgift liknande en personlig registreringsskylt på bilen.

JPOd - Ej medlem längre2007-06-14 21:20
Antal inlägg: 30

Ja, håller med Laffe till viss del. Bara för att man är mot något, så berättigar det inte till att man kan göra narr av vederbörande. Sådant kallas härskarteknik vilket Nivea (Göran P) var bra på.

vulcan2007-06-14 21:23
Antal inlägg: 7666

Laffe - din kommentar tyder på att ironin har gått dig förbi och att du inte förstår att du gjort dig skyldig till exakt samma sak själv när du på ett synnerligen otrevligt och plumpt vis börjar anklaga Betapet för att diktatur. Men okej - du kanske faktiskt inte förstår vilken grundläggande tankevurpa du gjort. Vill du ha en förklaring så säg till...

Laffe30702007-06-14 21:49

Nåja, det var faktiskt inte jag som började med det. Jag fortsatte med det, men även det var med visst mått av ironi. Jag vill inte anklaga betapet för att vara en diktatur, men från mitt perspektiv har vi vanliga betapetare inte så mycket att säga till om.

Det synes mig som att det finns en väldigt enkel lösning som jag försökt framföra ett antal gånger och jag tycker det verkar som om ni bara kör över den. Jag har framförallt extremt lite förståelse varför ingen på försvarssidan ens tar upp tråden omröstning.

Jag är verkligen inte ute efter att såra någon, har jag trampat någon på tårna så ber jag om ursäkt.

odin - Administratör2007-06-14 21:52
Antal inlägg: 7442

OK, vi ska vara ärliga. Den största anledningen är att jag och monk tycker det är roligare med bilder på folks ansikten än bilder.

Å andra sidan tror jag 99% av våra användare inte bryr sig nämnvärt då det bara är ett fåtal som tar upp det i forumet. Dessutom är det en hel del som laddar upp bilder så helt fel kan det inte vara.

Om vi hade hundratals som klagade då skulle vi defintivt börja fundera igen...

Man kan inte göra alla nöjda!

rödspätta, att börja dra upp med att vi skulle köra pass-id och personnummer tycker jag är löjeväckande. Tillför det något till diskussionen? Bara för man är missnöjd behöver man inte överdriva.

rödspätta2007-06-14 22:16
Antal inlägg: 50

Låg en del IRONI i det hela
efter själv ha läst hela tråden

Får man inte klaga, tycka, eller framföra sin åsikt
utan att det ses som löjeväckande..

Det räcker faktiskt att Vulcan har påpekat
att det finns värre problem än detta....

odin - Administratör2007-06-14 22:41
Antal inlägg: 7442

Ja man får klaga, men jag får klaga på vad du klagar om, och jag får givetvis ha en åsikt om hur jag uppfattar det. Det är alltid trevligt om man klagar konstruktivt.

Dessutom missade att det fanns ironi i ditt inlägg. Folk tolkar inlägg helt olika, något som är självklart ironiskt för någon är inte nödvändigtvis det för en annan.

vulcan2007-06-14 23:10
Antal inlägg: 7666

Jag tycker det är trevligt att killarna som ligger bakom den här sidan är öppna för synpunkter hos användarna och inser att det ofta är befrämjande för kvaliteten att lyssna på dem. För lyssnar det gör de - det kan jag lova både Laffe och övriga.

Dock så är det här ingen ideell förening, politisk församling eller ens ett kamratgäng där det liksom ligger inbyggt i spelreglerna att beslut ska fattas efter vad majoriteten anser är bäst. Det här är privat egendom och något som i sin helhet har skapats av ett litet gäng killar. Lika lite som jag har rätt att i demokratins namn bestämma vad Laffe ska äta till kvällsmat eller hänga upp för tavlor på väggarna har Laffe eller någon annan någon "rätt" att kräva att Betapet ska rätta sig efter vad han eller någon annan tycker. Formuleringar som "kör över" implicerar att Laffe skulle ha någon slags moralisk rätt till medbestämmande över sajtens utformning och innehåll. Och det kan jag inte se att han har. Av det enkla skälet att han inte bidragit med vare sig arbete eller kapital till den (vad jag vet). Däremot får han spela gratis här och foruma så mycket han vill. Samt gärna framföra förslag och synpunkter. Det har han nu fått göra och han har fått ett flertal svar. Lite tacksamhet för allt det där istället för att gnälla över diktatur och överkörningar vore på sin plats tycker jag...

Nemi2007-06-14 23:27
Antal inlägg: 5952

Givetvis så får alla tycka som de tycker och uttrycka det (om det inte är personpåhopp eller annat ej tillåtet). Detta inkluderar medlemmar och sid-ägare. Tycker man olika så tycker man olika och man kan inte vinna alla diskussioner heller. Jag tycker att alla olika åsikter lyssnas på och besvaras, därför kan jag inte förstå varför samma fråga ändå nu måste ältas in absurdum då det ändå kommer bli samma svar på den.

Angeloflove2007-06-14 23:27
Antal inlägg: 3858

God natt! =)

Vikage2007-06-15 02:20
Antal inlägg: 579

Kan inte annat än att hålla med förgående talare God Natt

Laffe30702007-06-15 14:53

Jag ÄR väldigt tacksam för själva spelet, ett underbart sätt för scrablenördar och scrablemästare - som jag känner ett antal av - ska kunna syssla med en favoritsysselsättning på distans. Kanske är passande att tilläga att nördar av alla de slag är folk som förtjänar stor respekt, det fanns ingen nedlåtande mening med att säga "Scrablenörd" från min sida, hoppas det inte ska bli några förvirringar.

Jag tycker det också är en mycket bra idé att instifta ett formum där vanliga dödliga får framföra åsikter och synpunkter, och att adminer, administratörer m.fl tar sig tid för dessa.

MEN

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag framfört min tes utan att någon gett respons. Jag har även, enligt rekomendation, kontaktat Odin presonligen och fått svar, dock ej på mina frågor. "Kör över" tycker jag är en mycket passande term och tolkningar om implicerade bestämmanderätter är inte alls nödvändiga. Det är fortfarande inte nån som gett svar på varför omröstning är ett så imbecillt förslag, inklusive odin som jag frågade direkt.

MIN TES
är att nunor-på-framsidan-grejen inte kommer att förändras utav mitt förslag. Jag har berättat varför, kan någon säga varför jag har fel?

monk - Administratör2007-06-15 15:32
Antal inlägg: 2378

Vi försöker i den mån det är möjligt att ta in synpunkter och göra Betapet till en så bra webbplats som möjligt.

Det man märker efter att ha drivit Betapet några år är att det är samma frågor som kommer hela tiden, t.ex. "varför finns det inte ett spelrum bara för hets?", "varför måste jag ladda upp en ansiktsbild?". Vi har tyvärr inte tid att svara på alla sådana mail som skickas till oss, även om vi skulle vilja.

Men dessa frågor diskuteras även i forumet där jag och odin ofta varit med i debatterna. När det gäller reglerna för personliga bilder har vi tagit ett beslut om att det är ansiktsbilder som gäller. Detta beror dels på upphovsrättsliga skäl men framförallt på att vi anser att det förbättrar communitykänslan.

Eftersom vi tagit detta beslutet finns det ingen anledning att t.ex. ha en omröstning. Man kan även ställa sig frågan om Betapet skulle bli en bättre sajt om den hela tiden skulle ändras utefter resultat från webbomröstningar? Jag tror faktiskt inte det...

Angeloflove2007-06-15 17:41

Hejja monk och odin! I'm with ya! ;)
Och som jag sa tidigare: jag skulle gärna se att man fick välja en alternativ bild, tex en giraff eller en krokodil eller en elefant och så vidare.
Om ni har tid o möjlighet skulle det va ett lite mer kompromissande alternativ, då kan ju dom som inte vill visa sitt söta fejs i alla fall få välja vilket djur man vill visa...

Stinten2007-06-16 14:35
Antal inlägg: 37

Jag är en av dem som gillade de gamla avatar-reglerna bättre. Tycker det är mer personligt med tex en bild på sin älsklingshäst eller sin favorit seriefigur än ingen bild alls.

Skulle ni inte kunna ha en medlemsomröstning om nya avatar-reglernas vara eller icke vara?

-G- - Ej medlem längre2007-06-16 15:23
Antal inlägg: 28

Odin & Monk!
Ni kan lika gärna skriva på latin, folk fattar ändå inte vad ni säger ... ;P

ordsvall - Ej medlem längre2007-06-16 15:29
Antal inlägg: 425

den som startar en egen sajt får upptäcka då om de inte gjort det förr, att folket är dumt, eller nåt... =P

-G- - Ej medlem längre2007-06-16 15:29
Antal inlägg: 28

haha ;D

Angeloflove2007-06-16 18:41

Stinten, dom har redan gett svar om omröstning...! Läs lite noggrannare innan du skriver samma sak som hundra andra före dig...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?